h

אבחון פריצת דיסק

אבחון פריצת דיסק
אבחון פריצת דיסק

אבחון של פריצת דיסק בעמוד השדרה נהוג לאבחן כיום לפי התסמינים עליהם מדווח המטופל, בשילוב עם בדיקה גופנית והתייחסות לרקע הרפואי שלו. במסגרת הבדיקה הגופנית הרופא יבחן בעיקר את התחושתיות בגפיים, את יכולת ההליכה, את חוזק השרירים ואת תקינות הרפלקסים.

הבדיקה הגופנית תספק לרופא מידע חשוב בנוגע לקיומם או קיומם של תסמינים נוירולוגיים ולמידת ההשפעה של הבעיה בעמוד השדרה על תפקודי הגוף והעצבים התחושתיים. בנוסף נהוג לבצע למטופלים עם חשד לפריצת דיסק, מבחן הנקרא הרמת רגל ישרה. מבחן זה מבוצע כשהמטופל שוכב על גבו.

בזמן המבחן הרופא מרים באיטיות כל אחת מהרגליים של הנבדק מבלי לכופף את מפרק הברך. בזמן ביצוע המבחן הרופא בוחן האם הפעולה גורמת לאי נוחות או לכאבים בגב או ברגליים. רוב המטופלים הסובלים מפריצת דיסק לא מסוגלים להרים את הרגל כשהיא ישרה מעבר לשני שליש הגובה, מבלי לדווח על כאבים, חוסר תחושה או עקצוצים.

בדיקות דימות לאבחון פריצת דיסק

עם ידיים מיומנות ומנוסות מספיק, ניתן לאבחן פריצת דיסק מבלי להשתמש בבדיקות דימות מסוג כלשהו. זוהי הסיבה המרכזית בגינה ברוב המקרים הרופא יסתפק בבדיקה הגופנית ולא יפנה את המטופל לבדיקות דימות כמו בדיקת רנטגן או סריקת MRI.

לעומת זאת יתכן שהמטופל יופנה לבדיקת דימות אם הרופא יעלה את החשד לכך שמקור התסמינים בגורם אחר. בנוסף נהוג להפנות מטופלים לבדיקת MRI כשישנו חשד לנזק נוירולוגי וישנו צורך לברר אילו עצבים מושפעים. לפיכך בדיקת MRI מבוצעת למשל כשישנו חשד לזיהום בחוליות, כשישנו חשד לפגיעה בחוט השדרה (במקרה של מטופל הסובל מנימול חמור בידיים לדוגמה), כשיש חשד לגידול בחוט השדרה או בחוליות ועוד.

המלצת איגוד הרופאים האמריקאי

לפי איגוד הרופאים האמריקאי, על רופאים להימנע מהפניית מטופלים המתלוננים על כאבי גב לבדיקות MRI ו-CT, למעט מקרים שבהם קיים חשד למחלה חמורה הגורמת לכאבי הגב. האיגוד ממליץ לרופאים לנצל את ההיכרות שלהם עם ההיסטוריה הרפואית של המטופל ולהסתמך בעיקר על הבדיקה הגופנית היסודית כדי לקבוע האם מקור הכאב מהעצמות והשרירים או שמא מדובר בביטוי של פתולוגיה קשה אחרת.

חשוב לציין כי נכון להיום לא ידוע על תועלת בביצוע צילומים שגרתיים למטופלים הסובלים מכאבי גב תחתון באופן כרוני. למעשה לא זו בלבד שאין הבדל בקצב ההחלמה בין מטופלים עם כאבי גב העוברים צילומים לבין מטופלים שלא עוברים צילומים אלא שישנן עבודות מחקריות המצביעות על כך שמטופלים שלא עברו צילומים, נהנו משיפור מהיר יותר במצבם בהשוואה למטופלים שעברו צילומים.

עוד יש לציין כי בדרך כלל ניתן יהיה לראות בבדיקות הדימות שינויים במרווחים שבין החוליות או בחוליות עצמן. ברוב המקרים מדובר בממצאים חסרי משמעות, שלא מהווים את המקור לתסמינים. כמו כן מדובר בממצאים שכיחים ביותר המופיעים גם באנשים שלא סובלים מכאבי גב כלל.

כיצד מטפלים במרפאות אלטרנטיבה בסובלים מפריצת דיסק?

צוות המומחים של מרפאות אלטרנטיבה מחזיק בניסיון רב באבחון של פריצות דיסק ובטיפול בסובלים מפריצות דיסק בגב. במרפאות אלטרנטיבה מעניקים מגוון רחב של טיפולים איכותיים המתאימים עבור הסובלים מפריצת דיסק כשבין היתר מדובר בטיפולים הבאים: גלי הלם, דיקור סיני, דיקור יפני, פולסים אלקטרומגנטיים, פיזיותרפיה, רפואת תדרים (ביוריזוננס) ועוד.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, צרו קשר עוד היום עם המומחים של רשת מרפאות אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ