אטופיק דרמטיטיס - אסטמת העור

אטופיק דרמטיטיס
אסטמה של העור

אטופיק דרמטיטיס הינה מחלת עור כרונית המתחילה לרוב בינקות. בשני שליש מהחולים במחלה קיימת היסטוריה משפחתית של אלרגיה.
אסטמה מחלת עור הפורצת בעקבות גורמים סביבתיים כמו זיהום אוויר,כימיקלים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, אלרגיות למזון ,תרופות, גנטיקה ,לחץ נפשי, שינוי מזג אוויר ולחות. אטופיק דרמטיטיס מלווה בדרך כלל בעקצוץ בשכבות העליונות של העור אשר מתפתחים לעיתים קרובות מגנחת השחת (אסתמה).

לעיתים ישנה נטייה תורשתית ליצירת עודפי נוגדנים, כתגובה לשורה של גירויים שונים (התפתחויות של אלרגיות שונות). דלקת זו מופיעה ברוב המקרים בחודשים הראשונים לאחר הלידה, מתאפיינת בפריחות אדומות, מפרישות ובעלות קליפה בפנים, בקרקפת, באזור החיתול, על כפות הידיים והרגליים ובנקודות על המרפקים. אצל 80% קיימת רמה גבוהה של IgE בנסיוב, מרכיב במערכת החיסון הקשור למצבים אלרגיים.

מהי אקזמה?

המונח אקזמה שנטבע לפני הרבה שנים משמעותו “עולה על גדותיו”, נועד לתאר מצב דלקתי של העור שבשלב החריף שלו ישנה הפרשת נוזלים אל פני שטח העור. מושג זה הוחלף בשנים האחרונות במונח דרמטיטיס שמשמעו: דלקת של העור. אטופיה מוגדרת כנטייה של הגוף לייצר כמויות גדולות של נוגדנים, כתגובה לחשיפה לגורמים שונים מעוררי אלרגיה.

מרפאות אלטרנטיבה מציעות טיפול טבעי יעיל במיוחד לבעיה. ליעוץ עם מומחה התקשרו עכשיו: 03-5054594

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

אטופיק דרמטיטיס - רקע

אטופי = ממקור לא ידוע. דרמטיטיס – שם כולל לתמונה קלינית של נגעים עוריים המאופיינים בגרד חזק מאוד.

המשמעות של Atopic Dermatitis היא למעשה רגישות יתר לאלרגנים. אטופיק דרמטיטיס הינה מחלה השייכת למשפחת האקזמות. לפעמים אבחוני עור נחשבים לאטופיק דרמטיטיס כשלא יודעים להגדיר בוודאות מהי המחלה.
שם נוסף למחלה: Neurodermatitis
. היום חושדים כי הרקע למחלה נעוץ בכשל אפשרי של מערכת החיסון וגורמים תורשתיים. אצל 90% מהילדים הסובלים מהמחלה המחלה נסוגה ונעלמת עם ההתבגרות. אצל מבוגרים המחלה עקשנית יותר.

שיטות טיפול

תסמינים של אטופיק דרמטיטיס

המחלה מתאפיינת בפריחה, עוצמתה ומיקומה אינם קבועים. הפריחה תלווה בעקצוץ, העקצוץ יגרום לגירוד שמקשה לצאת ממעגל של עקצוץ- גרד, פריחה- עקצוץ.

החרפת הבעיה נובעת מהגירוד והשפשוף עד לפציעת העור, הפותח פתח לכניסת חיידקים ולאחריו מצב זיהומי.

אבחנה של אטופיק דרמטיטיס

בשלבים אלו ברפואה הקונבנציונאלית אין בדיקה ספציפית, אלא על ידי דגם טיפוסי של הפריחה, היסטוריה משפחתית לאלרגיות, והטיפול במחלה הוא לרוב במשחות קורטיקוסטרואידים, בעלות טווח פעילות קצר.

כיצד תפחיתו התקפי אטופיק דרמטיטיס?

למעט הטיפול באטופיק דרמטיטיס ע”י הטיפול הטבעי המשולב, על מנת להפחית את ההתקפים יש צורך להבין מהם הטריגרים שגורמים להתפרצויות חוזרות ונשנות של המחלה:

עונות מעבר

כשיש יותר אלרגנים באוויר ניתן להבחין בעליה משמעותית בכמות מקרי האטופיק דרמטיטיס.

מזון

כאשר נמנעים או מפחיתים צריכה של מזונות מהרשימה הבאה (כמובן שכל מקרה הוא לגופו וילד אחד רגיש לחלב בעוד שהשני אינו רגיש בהכרח), ישנם דיווחים על שיפור משמעותי:

• אלכוהול – שיפור דרמטי במצב של אטופיק דרמטיטיס.
  • חלב וביצים (=אלרגנים). יש לבדוק האם ההימנעות ממוצרים אלו שיפרה את המצב כי אולי אין אלרגיה אליהם והדבר עלול לגרום לחסרים תזונתיים בגיל הילדות.
  • חריף, מתובל (כורכום, כמון, הל, ציפורן, ג’ינג’ר,סחוג. על פי הרפואה הסינית, הטעם החריף “זורק” את החום המצוי בגוף לעור.
  • סולניים (חצילים) –  יש המון אלרגיות אליהם, להמעיט בפלפלים ועגבניות.
  • להמעיט בקפה שנחשב כמחמם מאוד ברפואה הסינית.
  • חומרים משמרים, במבה, ביסלי

הימנעות ממקלחות רבות

האטופיקים אוהבים להתרחץ עם מים חמים, מה שמחמיר מאוד את המצב. ההמלצה: מים פושרים, מקלחות קצרות.

הזעות

יש כאלה שטוענים שמחריף אך לזכור שספורט מצד שני מרגיע את הילד, מפחית מתח ולכן עשוי להוריד את מספר ההתפרצויות.

שחייה בבריכות עם כלור

לפעמים הכלור המצוי במי הבריכה עלול לחריף את המצב באטופיק דרמטיטיס.

הימנעות ממוצרי קוסמטיקה

מומלצת כי יש לחולי אטופיק דרמטיטיס עור רגיש, לעתים אפילו מעט בושם מגרה את כל המערכת.

לבוש

עדיף שיהיה 100 אחוז כותנה (לא סינתטי) ועדיף ללבוש בגדים רחבים כי צמודים מגרים. הילדים החולים באטופיק דרמטיטיס סובלים מהרבה חום פנימי,זורקים שמיכות בלילה, העור יבש וחם בהרבה מקרים.

היגיינה

הקפידו להימנע ממגע עם חול, אבק, קרדיט האבק, קרידט הבית, וקרדיט הדשא.