h

איך לבחור מרפאת כאב?

כך תבחרו את מרפאת הכאב המתאימה לכם ביותר
כך תבחרו את מרפאת הכאב המתאימה לכם ביותר

בעשורים האחרונים חלה תפנית משמעותית בהתייחסות של גופי הרפואה בישראל לתופעת הכאב. אם בעבר ההתייחסות לכאב הייתה כאל תסמין של גורם ראשוני כלשהו, הרי שכיום נהוג להתייחס לכאבים במקרים לא מעטים כאל מחלה העומדת בפני עצמה. במאמר שלפניכם נספק מספר טיפים לבחירת מרפאת הכאב שלכם.

מיקום המרפאה

הנקודה הראשונה שיש להתייחס אליה, נוגעת למיקום של המרפאה. בדרך כלל המטופל יצטרך להגיע מספר פעמים למרפאה לאורך מספר שבועות ואף חודשים. אי לכך, ההמלצה היא לתת עדיפות למרפאה הממוקמת במרחק הגיוני ממקום המגורים של המטופל. 

כמה זה מרפאת כאב עולה?

הואיל ולרוב מדובר על טיפולים ממושכים, חשוב מאוד לקחת בחשבון שלאורך תקופת הטפול יצטרך המטופל להשקיע לא מעט כסף. כל עוד הכסף לא מהווה מגבלה, הכול טוב ויפה. יחד עם זאת, במקרים שבהם ישנה אפשרות, מומלץ מאוד לתת עדיפות למרפאת כאב הנמצאת בהסדר עם קופת החולים שבה מבוטח המטופל. באופן הזה ניתן לחסוך מאות אם לא אלפי ואף עשרות אלפי שקלים לאורך תקופת הטיפול. בהקשר זה יש לציין כי ישנן גם מרפאות כאב העובדות בתיאום עם חברות הביטוח הפרטיות ומומלץ לברר זאת לפני התחלת הטיפול.

מגוון הטיפולים והגישה הטיפולית

לכל מרפאת כאב ישנה הגישה הטיפולית שלה וישנה חשיבות עליונה להתאים את הגישה הטיפולית להעדפות של המטופל באופן אישי. כך לדוגמה ישנן מרפאות כאב הדוגלות בשיטות טיפול מתחום הרפואה הקונבנציונאלית, המתמקדות בהפגת כאבים באמצעות שימוש בתרופות קונבנציונאליות ולעומת זאת ישנן מרפאות כאב הדוגלות בשיטות טיפול אלטרנטיביות מסורתיות.

כמו כן ישנן מרפאות כאב המתמקדות בשיטת טיפול אחת או בשיטות טיפול בודדות ולעומת זאת ישנן מרפאות כאב המעסיקות צוות רב תחומי של מטפלים, המעניקים מגוון רחב מאוד של טיפולים. באופן כללי ישנו יתרון משמעותי העומד לצד מרפאות המומחים המציעות למטופלים שלהם מגוון רחב של טיפולים, הבא לידי ביטוי בכך שהמטופל יכול להתנסות במגוון שיטות טיפול, מבלי שיצטרך להתפשר על השיטות הבודדות המוצעות לו במרפאה.

כאשר בוחן המטופל את מגוון הטיפולים המוצעים לו במרפאות השונות, טוב יעשה אם יכניס למערך השיקולים שלו את נושא הבטיחות. הכוונה היא לתופעות הלוואי הפוטנציאליות ולסיבוכים האפשריים של הטיפולים השונים. בדרך כלל הטיפולים האלטרנטיביים באופן כללי נחשבים לשמרניים יותר ומסוכנים פחות בהשוואה לטיפולים התרופתיים או לטיפולים הפולשניים וכדאי לקחת זאת בחשבון לפני הבחירה בסוג המרפאה.

שנות הניסיון ורמת המומחיות

בנוסף כדאי לציין כי יש לשים לב לשתי נקודות חשובות נוספות. האחת היא שנות הוותק של המרפאה והשנייה היא שנות הוותק ורמת הניסיון של המומחים הפועלים במרפאה. רבים לא שמים לב לכך, אך ישנן מרפאות בעלות ניסיון רב של עשרות שנים, המעסיקות בין השאר מטפלים צעירים וכמעט חסרי ניסיון. מצד שני ישנן מרפאות צעירות יחסית, המעסיקות בעיקר מטפלים מנוסים עם ניסיון של עשרות שנים בתחומם. בתחום הטיפול בכאב מומלץ כמובן לתת עדיפות למרפאות המחזיקות בניסיון רב, המעסיקות מטפלים בעלי ניסיון, שהתנסו בטיפול באלפי מטופלים לאורך הקריירה שלהם.

בכל הנוגע לרמת הניסיון של המרפאה ושל המטפלים המועסקים במרפאה, חשוב לשים גם דגש על כל הקשור לניסיון האבחוני. מעניין לדעת כי ישנם מטופלים המקבלים טיפולים איכותיים ביותר, שלא חווים הקלה כלל וזאת בשל העובדה שהטיפולים פשוט אינם מתאימים לבעיות מהן הם סובלים. כדי להתאים את הטיפול הנכון למטופל, יש להבין תחילה מה הם הגורמים לכאבים ולכן כפי שציינו, חשוב לברר האם המטפלים מחזיקים גם בניסיון אבחנתי הולם.  

אודות אלטרנטיבה

רשת מרפאות אלטרנטיבה, מפעילה נכון להיום שלושה סניפים: בחולון, ברעננה ובנס ציונה. במרפאות הרשת פועלים טובי המומחים המעניקים טיפולים במגוון רחב של שיטות מתחום הרפואה הקונבנציונאלית והאלטרנטיבית, לרבות שיטות טיפול מיוחדות כמו דיקור נוירולוגי יפני, טיפולי תדרים (ביוריזוננס), טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפול בגלי הלם ועוד.

המרפאות של אלטרנטיבה עובדות עם כל חברות הביטוח הישראליות הגדולות והמטופלים שלנו זכאים לקבל החזרים כספיים על חלק מהטיפול עבור מגוון טיפולים, לרבות רפלקסולוגיה, גלי הלם (כ”טיפול דוחה ניתוח”), שיאצו, אקופונקטורה ופיזיותרפיה.
צרו קשר עוד היום עם המומחים של מרפאות אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476 ועשו את הצעד בדרך להחלמה ולאיכות חיים טובה יותר.
בנוסף יש הרבה אנשים שמעוניינים לעשות ניתוח פלסטי, אך לא יודעים איזה רופא לבחור, בהזדמנות זאת נשמח להמליץ על מנטח פלסטי המוביל בארץ ד”ר אריק שדה.

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ