בלט דיסק דיפוזי

בלט גב דיפוזי

בלט דיסק דיפוזי הוא מצב שבו הגרעין של הדיסק בולט החוצה על פני שטח נרחב יחסית, כשהחריגה מגבולות הגזרה של הדיסק יכולה להגיע עד 50% מההיקף של הדיסק.

בין החוליות של עמוד השדרה ניתן למצוא מבנים גמישים הנקראים דיסקים בין חולייתיים.
כל דיסק מורכב מגרעין בעל מרקם ג’לטיני-נוזלי, שסביבו שכבות סחוסיות סיביות, העוטפות אותו בדומה לקליפות של בצל.

הדיסק הבין חולייתי משמש כמעין בולם זעזועים ומאפשר לעמוד השדרה לעמוד בעומסים כבדים, מבלי שהחוליות יתחככו זו בזו. כאשר העומס המופעל על עמוד השדרה גבוה מדי, השכבות שעוטפות את הגרעין של הסחוס נשחקות ונפרצות.

כאשר רוב סיבי המעטפת נקרעים, הגרעין של הדיסק מתחיל לבלוט החוצה ומצב זה מכונה בלט דיסק.
במקרה שבו מתפתח קרע מוחלט במעטפת והגרעין הפנימי זולג החוצה, התופעה נקראת פריצת דיסק.

מה הם הגורמים לבלט דיסק דיפוזי?

כל פעילות שגורמת להפעלת עומסים כבדים על עמוד השדרה, מעמידה את האדם בסיכון לבלט דיסק דיפוזי. הכוונה היא למשל להרמה של משאות כבדים בצורה לא נכונה, ישיבה ממושכת בתנוחה מרושלת, השמנת יתר, ביצוע פעילות גופנית המפעילה עומס יתר על הגב באופן שאינו מותאם ליכולותיו של המתאמן ועוד.

בנוסף בקע דיסק דיפוזי יכול להיות גם תוצאה של תהליכים ניווניים הקשורים לגיל מבוגר: לאורך ההזדקנות הדיסק הבין חולייתי מאבד נוזלים, מתייבש ומאבד מגמישותו. במצב זה היכולת שלו לבלום זעזועים נחלשת והסיכוי לבקע ופריצת דיסק, הולך ועולה.

התסמינים של בלט דיסק דיפוזי

חשוב לציין כי לא בכל מצב שבו מתרחש בקע דיסק דיפוזי, הדבר יבוא לידי ביטוי בתסמינים קליניים. זאת כיוון שלרוב התסמינים שמתעוררים בעקבות הבקע, הם תוצאה של לחץ המופעל על עצבים בחוט השדרה על ידי הדיסק. לפיכך במקרים שבהם הדיסק בולט כלפי חוץ, כלומר לא כלפי עמוד השדרה, יתכן בהחלט שהדבר לא יבוא לידי בתסמינים כלשהם. זוהי גם הסיבה שבמקרים מסוימים הבלט מתגלה במקרה בבדיקה שבוצעה במטרה שאינה קשורה למצב הדיסק.

לעומת זאת במקרים שבהם הדיסק בולט כלפי עמוד השדרה, עשויים להופיע תסמינים רבים מספור, המשתנים ממטופל למטופל. בין היתר עשויים להופיע כאבים באזורים שונים לאורך הגב, שבמקרים רבים מוקרנים לאזורים אחרים בגוף כמו הידיים או הרגליים.

בנוסף לכאבים עשויים להופיע תסמינים נוירולוגיים שונים כמו תחושת שריפה, צריבה או נמלול באזורים שונים בגוף. התסמינים משתנים בהתאם למיקום של הלחץ לאורך תעלת עמוד השדרה. במקרים מסוימים הדיסק עשוי להפעיל למשל לחץ על העצבים השולטים על הסוגרים ובמקרים האלו יתכן שהמטופל יסבול מבעיות שליטה בסוגרים. לחילופים כשבלט הדיסק הדיפוזי מתרחש גבוה יותר בעמוד השדרה, התסמינים עשויים לכלול כאבי צוואר, כאבי ראש, נמלולים או תחושה של זרמים חשמליים בידיים ועוד.

כיצד מטפלים בבלט דיסק דיפוזי במרפאות אלטרנטיבה?

המומחים של רשת מרפאות כאב אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בחולון, נס ציונה ורעננה, מחזיקים בניסיון של יותר מארבעה עשורים בטיפול באנשים הסובלים מבלט דיסק דיפוזי.

מטרת הטיפול כוללת בראש ובראשונה להביא להקלה בחומרת התסמינים ובנוסף למנוע מבלט הדיסק להחמיר ולהגיע למצב של פריצת דיסק. המומחים של אלטרנטיבה מגייסים לצורך כך מגוון רחב של שיטות טיפול מתחום הרפואה המשלימה כשבין היתר מדובר ברפלקסולוגיה, שיטות שונות של עיסוי וכן דיקור סיני. כמו כן במרפאות הכאב של רשת אלטרנטיבה מעניקים טיפולים במגוון שיטות שנחשבות לפחות מוכרות בישראל, אך נמצאו לא פחות יעילות מהשיטות המוכרות.

הכוונה היא בין היתר לטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפול בגלי הלם, דיקור נוירולוגי יפני, רפואת תדרים (ביוריזוננס) וטווינא (פיזיותרפיה סינית). לכל מטופל מתאימים המומחים של אלטרנטיבה את הטכניקה הטיפולית המתאימה עבורו באופן אישי וזאת לאחר תהליך אבחון יסודי ומקיף.

לקבלת פרטים נוספים על בלט דיסק דיפוזי ולתיאום מועד לפגישת יעוץ עם מומחה, צרו קשר עוד היום עם נציגי השירות של רשת מרפאות אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.