גיד אכילס

טיפול בגלי הלם - גיד אכילס

גיד אכילס הוא הגיד המחבר את שרירי השוק לחלק התחתון של עצם העקב.
גיד זה מאפשר את תנועת הפשיטה של כף הרגל ותפקידו המרכזי הוא להעביר את הכוח מהשריר לעצם, תוך שהוא מווסת את הכוחות החיצוניים על מנת למנוע פגיעה בשריר.
ישנו מגוון רחב של פתולוגיות שיכולות להופיע בגיד ולגרום להתפתחות של דלקת בגיד אכילס.
דלקת בגיד אכילס היא בעיה רפואית שהופכת ליותר ויותר שכיחה, עם העלייה בפופולריות של ענף הריצה למרחקים ארוכים בקרב הציבור הרחב.

הגורמים לנזקים בגיד אכילס נחלקים בגדול לשתי קבוצות עיקריות: גורמים חיצוניים וגורמים פנימיים.

• הגורמים הפנימיים לנזקים בגיד אכילס כוללים בין היתר כשל שרירי, אספקת דם לקויה, שינויים ניווניים הקשורים לגיל, חוסר יציבות של הקרסול וקשת גבוהה בכף הרגל.
  • והגורמים החיצוניים כוללים בין היתר ריצה על משטח משופע, קשיח או חלקלק, טכניקת ריצה לקויה, תכנית אימוני ריצה שאינה מותאמת ליכולות של המתאמן ופציעה קודמת בגיד.

כיצד הפגיעה בגיד אכילס משפיעה על איכות החיים של המטופל?

בדרך כלל בשלב הראשון המטופל ידווח על כאבים בגיד אכילס המופיעים בעיקר בתחילת הפעילות הגופנית ועם סיום האימון. בשלב הבא הכאבים בגלל דלקת בגיד אכילס יופיעו גם בזמן הפעילות הגופנית ואם הבעיה לא תטופל, הכאבים יורגשו גם לאורך היום ואף בזמן מנוחה. בדרך כלל ניתן יהיה בשלב האקוטי למשש נפיחות בגיד אכילס ולשמוע רעשים בזמן הנעת הגיד.
הכאבים עשויים לגרום למטופל לחדול מעיסוק בפעילות גופנית ואף להקשות עליו בניידות היומיומית.

לצורך אבחון של בעיות בגיד אכילס נהוג להשתמש בבדיקת אולטרסאונד, אם כי הבדיקה המספקת ממצאים ברורים ופרטניים יותר היא MRI. בשל עלותה הגבוהה של בדיקה זו, בדיקת אולטרסאונד נמצאת בשימוש נרחב ורב יותר. חשוב לציין כי ככול שהטיפול ניתן בשלב מוקדם יותר, כך ההשפעה שלו צפויה להיות מהירה ומשמעותית יותר. אי לכך, מומלץ לגשת לבדיקת אבחון עם הופעת הכאבים ולא להמתין להחרפת הבעיה.

גלי הלם לטיפול בדלקת גיד אכילס

בשנים האחרונות הצטברו עבודות מחקריות לא מעטות, שמצאו כי הטיפול בגלי הלם הוא בין היעילים ביותר ולכן גם המומלצים ביותר עבור הסובלים מבעיות בגיד אכילס. מעבר לכך, ידוע כיום כי הטיפול בגלי הלם הצליח לרפא מטופלים שסבלו מפתולוגיות כרוניות בגיד אכילס, שהתנסו בעבר במגוון טיפולים אחרים, ללא השפעה ניכרת.
גלי ההלם מסוגלים לשבור הסתיידויות מקומיות לאורך הגיד, לפרק סיבים פתולוגיים שנוצרו בנקודות שונות לאורך הגיד ולחדש את זרימת הדם לגיד הפגוע.

כמו כן נראה כי הטיפול שמבוסס על גלי הלם, מעודד יצירה של כלי דם חדשים ומעודד את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. כפועל יוצא מכך, משך ההחלמה מתקצר והמטופל יכול לשוב לפעילות שגרתית מהר יותר, בהשוואה לטיפולים שמרניים אחרים.
לטיפול בגלי הלם ישנו מגוון רחב של יתרונות חשובים.
בין היתר מדובר בכך שהטיפול לא גורם לתופעות לוואי שליליות או סיבוכים אורכי טווח וכמו כן אינו גורם לאי נוחות למטופל (בזמן הטיפול עצמו). בנוסף הטיפול משפיע על הכאבים במהירות גבוהה ולרוב תוך טיפולים ספורים תורגש הקלה משמעותית.

במרפאות אלטרנטיבה נצבר לאורך השנים ניסיון רב בטיפול בסובלים מפתולוגיות שונות בגיד אכילס באמצעות גלי הלם.
בנוסף לטיפול המבוסס על גלי הלם, מעניקים המומחים של אלטרנטיבה סוגים שונים של טיפולים אחרים המתאימים לסובלים מפתולוגיות בגיד אכילס, כשבין היתר מדובר בטיפולי פיזיותרפיה, רפואת תדרים (ביוריזוננס), טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים ועוד.
לקבלת פרטים נוספים ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, צרו קשר עוד היום עם מרפאת אלטרנטיבה הקרובה למקום מגוריכם בטלפון מספר 072-3902476.

גלי הלם לכאבי גב
סובלים מכאבי גב? הטיפול בגלי הלם הצליח לסייע למטופלים שהתנסו במגוון רחב של שיטות טיפול ללא השפעה מרובה - על טיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה
טיפול בגלי הלם לכתפיים
אתם לא צריכים יותר להסכים עם ההנחה שניתן לחיות עם כתף כואבת! אחד הטיפולים היעילים ביותר המוצעים לסובלים מבעיות כתפיים שונות הוא טיפול המבוסס על גלי הלם
הטכנולוגיה המתקדמת של גלי הלם
במהלך השנים התגלו עוד ועוד דרכים שבהן משפיע הטיפול בגלי הלם על רקמות פגועות וכיום השימוש במכשירי גלי הלם נפוץ מאי פעם: מיליוני מטופלים בכל רחבי העולם וגם כאן בישראל, זוכים להקלה בסבלם הודות למכשירי גלי ההלם המודרניים.