גלי הלם בהוד השרון

בהוד השרון פועלים לא מעט מכונים ומרפאות המציעים פתרונות לכאבים ותחלואות שונות. אכן, בעיר קיימת מודעות גבוהה יחסית לאורח חיים בריא המתבטא בכל מישורי החיים, והדבר ניכר גם בקשת הטיפולים הרחבה המוצעת לתושבים. אחד הטיפולים הללו נקרא טיפול בגלי הלם, ולמרות שמדובר באחד הטיפולים הוותיקים והיעילים ביותר לבעיות אורטופדיות ונוספות, עדיין לא כולם מכירים אותו. אז שווה להמשיך לקרוא.

לא להגיע לניתוח

כידוע, אחד הפתרונות הנפוצים לבעיות אורטופדיות הם ניתוחים, שאם הם כבר מבוצעים ניתן להשיג עימם תוצאות מוצלחות למדי. יחד עם זאת, בוודאי תבינו שהתערבויות כירורגיות אינן הבחירה הראשונה, ולמעשה תמיד ההעדפה האחרונה, עקב סיכונים וסיבוכים שונים שיכולים להיגרם. הבעיה היא, שהזנחה של בעיה אורטופדית מביאה עם הזמן להחמרה, וכך מה שניתן היה לפתור בצורה יחסית פשוטה עם פיזיותרפיה או טיפולים לא חודרניים אחרים, הופך לתסבוכת כואבת ומצריכה ניתוח פולשני. על כן, ממש לא כדאי להזניח בעיות אורטופדיות ויש להגיע בהקדם לאבחון מקצועי.

טיפול בגלי הלם באזור הוד השרון – אופציה מועדפת

יש לא מעט התערבויות וטיפולים אפשריים לבעיות אורטופדיות, אז למה דווקא גלי הלם? קודם כל, ייתכן שהאבחון שתעברו במרפאה מקצועית, כמו מרפאת אלטרנטיבה הפועלת ברעננה, יצביע על כך שגלי הלם אינם הטיפול המומלץ ביותר. יחד עם זאת, במידה שאתם כמו רבים אחרים מתאימים לטיפול בגלי הלם תוכלו להרוויח מטיפול הנחשב לבעל יעילות גבוהה מאוד.
מדובר בטיפול פשוט מבחינתכם, שנמשך זמן קצר ואינו כואב או כרוך בתופעות לוואי מיוחדות. הוא נמשך כעשרים דקות לכל פגישה כאשר ברוב המקרים ההקלה מורגשת מהר מאוד, ועד החלמה מלאה יש לעבור כשבע עד שתיים עשרה פגישות. יחד עם זאת, במקרים יותר מורכבים וחמורים ייתכן שיידרשו יותר פגישות, והדבר תלוי גם בחוזקה של מערכת החיסון שלכם, במידת איזון ויציבות השלד, בתחום העיסוק שלכם, בגיל, במצב הרפואי, בתרופות שאתם נוטלים ועוד.

גלי ההלם הם למעשה גלי קול בלחץ נמוך, שכאמור אינם גורמים לכאבים. מכוונים אותם עם מכשיר שנקרא אורתוספק או רדיאלספק אל האזור הפגוע, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק לשבת או לשכב בשקט.
בזמן הזה, ההרעדות של גלי ההלם גורמות לפירוק של הסתיידויות הנוצרות עקב דלקות וגורמות לכאבים, והם גם תורמים לבניית כלי הדם, להתחדשות תאים ורקמות באזור הפגוע, ובמילים אחרות – להאצת ההחלמה. מכשירים אלו כבר מצויים יותר משלושים שנה בטיפולים אורטופדיים, ויותר מארבעים שנה בשימוש בעולם הרפואה, והם ידועים כבעלי סיכויים הצלחה טובים מאוד.

אז איך מתחילים?

קודם כל, חפשו מרפאה בהוד השרון או בסביבה הקרובה המציעה טיפול בגלי הלם. שווה להיכנס לאתר האינטרנט של המרפאה ולבחון את הניסיון שלה: האם היא רק נפתחה או פועלת כבר כמה עשורים, האם יש לה מומחיות בבעיה האורטופדית שממנה אתם סובלים, האם מבוצע אבחון מקצועי ורציני, האם מוצעים טיפולים תומכים במידת הצורך כמו דיקור נוירולוגי, פיזיותרפיה וטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים. בנוסף, ודאו שבתור חברים בקופת החולים שלכם את מקבלים הנחה משמעותית, ו/או החזר מלא מחברת הביטוח שלכם.

לאחר מכן קובעים פגישה ראשונה שמוקדשת לאבחון. יש דרכים שונות לאבחן בעיות אורטופדיות ויש מרפאות, כמו מרפאת כאב אלטרנטיבה, שבהן מבצעים אבחון משולב המבוסס על שיטות שונות. את חשיבותו של האבחון לא ניתן להדגיש יתר על המידה: זהו היסוד להצלחת הטיפול בגלי הלם עקב הצורך למקוד באופן מדויק את המכשיר על האזור שבאמת נפגע, והוא גם הבסיס לבניית תוכנית טיפולים הולמת – בין אם בגלי הלם בלבד או עם גישות תומכות אחרות.

ואיך ממשיכים?

מכאן והלאה ניתן להתחיל בטיפולים עם המכשור הקיים במרפאה. לדוגמא, במרפאת אלטרנטיבה שברעננה, ממש סמוך להוד השרון, עובדים עם שני מכשירים. מכשיר ה- Orthospec הוא מחולל גלים אקוסטיים וכן גלי חום ואור, בתדירות של 1,500 – 2,000 פעמים בדקה. מכשיר ה- Radialspec מחולל גלי קול בלחץ נמוך ולא פעם הוא נדרש להשלמת הטיפול עם המכשיר הראשון, ומשולב עם פיזיותרפיה ידנית. כמו כן, במידת הצורך ישלבו במרפאת אלטרנטיבה טיפולים נוספים כגון לייזר רך, פיזיותרפיה ועוד.

כאמור, מדובר בסדרה של מספר פגישות עד הגעה להחלמה, כך שכן חשוב לבחור מרפאה סמוכה להוד השרון כדי למנוע טרטורים ופגיעה במוטיבציה להגיע לטיפול.
במרפאה רצינית ומקצועית יספקו לכם ליווי צמוד לאורך התקופה, שאינו מתחיל ונגמר בעשרים הדקות בהן אתם יושבים עם מכשיר גלי הקול.
הליווי יהיה מבוסס על גישה הוליסטית המתייחסת למעשה לכל היבטי החיים והסביבה שלכם, הן לצדדים פיזיולוגיים, הן לפן הרגשי, הן לאורחות החיים וההרגלים שלכם, ועוד. כך
, הטיפול אינו רק בגלי קול אלא עוזר לכם להבין את מכלול הגורמים העשויים לעמוד מאחורי הכאב, הדלקת או חוסר האיזון בגוף, לשנות הרגלים ולהימנע מפעילויות מזיקות, ובכך להביא להחלמה ממשית לטווח הארוך – הרבה מעבר להקלת התסמינים בלבד.

האם אפשר לטפל בבעיה שלי?

לא בכל מצב הטיפול בגלי הלם יהיה האופציה הטובה והנכונה ביותר. לעיתים האבחון במרפאה יצביע על עדיפות לטיפול אחר, או לשילוב של מספר התערבויות כולל גלי הלם. יחד עם זאת, הטיפול בגלי הלם בהחלט משמש לשורה ארוכה של בעיות, לא רק אורטופדיות.
לדוגמא, ניתן לטפל בסיבוכים של נוירפתיה סוכרתית, באיחוי שברים, בטריגר פינגר, בטרוכנטריק בורסיטיס, בכאבים של השכמות, כף הרגל, כתפיים, ידיים קרסוליים ורגליים, בשחיקת סחוס בברך, במרפק גולף, כתף קפואה, דלקת בגיד אכילס, דורבן בעקב, ואפילו באימפוטנציה. לכן, ישנו סיכוי טוב מאוד שהטיפול בגלי הלם יתאים גם לכם, ובכל מקרה כדאי לסור לאבחון על מנת שלא להזניח ולסבול מהחמרה של הבעיה שלכם.

מרגיש חוסר איזון / כאב? לחץ על הדמות ואבחן מה הבעיה