h

טיפול בגלי הלם חולון

בעיות אורטופדיות עלולות לגרום לקשיים ניכרים בחיי היומיום. לעיתים מדובר בבעיות ממש חמורות שיכולות לשתק את יכולת התנועה לכמה ימים טובים, ולעיתים הן “רק” מגבילות אותנו בתפקוד בשגרה.
אבל יותר מכך, הן מכאיבות ופוגמות באיכות החיים ובהרגשה הכללית, באיכות השינה, בתפקוד בעבודה ובחיי המשפחה, ולא פחות גרוע – הן נוטות להישאר לזמן רב ואפילו להחמיר. יחד עם זאת, חשוב לדעת שבפני תושבי חולון פתוחות לא מעט אפשרויות טיפוליות, בעלות יעילות גבוה והצלחות מוכחות, לטיפול בבעיות אורטופדיות. אחת הבולטות שבהן היא גלי ההלם.

אל תהיו בהלם!

אז אולי נתחיל בסוף: יש בחולון והסביבה כמה מרפאות ומכונים המציעים טיפול בגלי הלם. למשל מרפאת אלטרנטיבה הפועלת בתחום כבר כמה עשורים עם סניפים בנס ציונה וברעננה. ועכשיו נחזור להתחלה: לא כדאי להיכנס להלם ולהכחשה מבעיות אורטופדיות. וזוהי אחת הבעיות המוכרות לאנשים מעולם האורטופדיה, הפוגשים שוב ושוב במטופלים שהחליטו שאפשר לחיות עם איזו בעיה מציקה, שבטח גם תסתדר עם הזמן מעצמה. אז נכון שחלק מהבעיות בשרירים ובשלד יכולות להסתדר עם משנים כמה הרגלי של יציבה ובכלל באורחות החיים, ונותנים לאזור הפגוע הרבה מנוחה. אבל במקרים רבים זה לא עובד, הבעיה מחריפה, ולמרבה הצער – הדברים יכולים להגיע עד כדי צורך בניתוח, שלא לדבר על כל הסבל שלפני כן.

לכן, אם אתם סובלים מבעיה אורטופדית אל תסמכו על המזל, ולכל הפחות גשו לאבחון במרפאה בחולון והסביבה שמתמחה בתחום. במסגרת האבחון תוכלו לקבל תמונה מקיפה על מהות הבעיה ועל מקורה, וגם יוכלו להציע לכם תוכנית טיפולים מדויקת. חשוב לעשות כל מה שאפשר כדי להימנע מניתוח אורטופדי, שיש בו סיכונים ידועים, ואכן הטיפול בגלי הלם תורם לכך ואפילו מוכר כיום על ידי קופות החולים כתחליף לניתוח.

כיצד טיפול בגלי הלם עוזר לי?

בתור תושבי חולון, סביר להניח שקצת טכנולוגיה לא מפחידה אתכם, אבל אם כן חשוב שתדעו כמה דברים על גלי ההלם. קודם כל, ממש לא מדובר בטכנולוגיה עתידנית או אפילו חדשה, ומשתמשים בה ברפואה כבר יותר מארבעים שנה – רק תשאלו מישהו שסבל פעם מאבנים בכליות. הוא כבר יספר לכם. לאורך השנים האלה הלך והתברר שגלי ההלם מעניקים מענה מצוין גם לשורה ארוכה של בעיות אורטופדיות, וכבר יותר משלושים שנה שמטופלים בכל רחבי העולם נעזרים בה. היא נחשבת אפקטיבית מאוד לכאבים ודלקות ולשורה ארוכה של מצבים, אשר קצרה היריעה מלהכילם, אז יש סיכוי טוב מאוד שאתם שהטיפול יכול להתאים גם לכם.

ומה הגלים האלו יעשו לכם? קודם כל, כאשר תגיעו למרפאה המתמחה בתחום באזור חולון, למשל למרפאת הכאב אלטרנטיבה, בוודאי תופתעו לגלות שמדובר במכשיר די פשוט, לא גדול, לא מפחיד בכלל ודומה לידית. את המכשיר יכוונו אל האזור הפגוע בהתאם לאבחון שביצעתם במרפאה, ואתם רק צריכים להמתין בסבלנות במשך כ- 20 דקות עד לסיום הפעולה. בזמן הזה, הגלים הנשלחים מהמכשיר חודרים אל מתחת לעור ומרעידים את האזור הפגוע, ובכך תורמים לפירוק הסתיידויות, לחידוש כלי דם ולשיקום התאים הפגועים.

הטיפול עצמו אינו כואב וגם אין לו תופעות לוואי מיוחדות, אלא במקרים נדירים שבהם מרגישים לפעמים כאבים מקומיים באזור שטופל או שמופיעה נפיחות קלה. אין מה להיבהל – זה יעבור מעצמו בתוך זמן קצר. אבל מצד שני, צריך לקחת בחשבון שכמו כל טיפול אורטופדי קונבנציונאלי או אלטרנטיבי, מהלך ההחלמה של הגוף נפרש על פני תקופה. מסיבה זו יש לבצע בדרך כלל כשבע או עשר פגישות עד השגת החלמה, למרות שאת ההקלה מרגישים עוד הרבה לפני כן. במקרים יותר אקוטיים וכרוניים ייתכן שיידרשו יותר פגישות, וקחו בחשבון שלא ניתן לקיים את הפגישות יום אחרי יום. לעיתים צריך לחכות 5 ימים ולפעמים אפילו 14 ימים בין פגישה לפגישה. אז מה שנדרש מכם הוא בעיקר להיות סבלניים ולהתמיד.

האם ניתן לקבל טיפול באזור חולון?

כאמור, יש כמה מרפאות ומכונים בחולון והסביבה שאפשר לקבל בהם טיפול בגלי הלם, אבל צריך לבחור אותם נכון. כך למשל, חשוב לבדוק שהטיפול בגלי הלם הוא באמת מתחומי המומחיות של המכון, ולא “עוד” טיפול שמציעים על הדרך. הטיפול הזה מצריך יכולות אבחוניות גבוהות, היכרות מעמיקה עם מה שניתן ולא ניתן להשיג איתו, וכמובן גם חשוב שיהיה במכון את המכשור המתקדם מסוגו.

כמו כן, ייתכן שהטיפול בגלי הלם אינו בהכרח הטיפול הטוב ביותר, או שניתן להשיג את היעילות הכי גבוהה על ידי שילוב שלו עם התערבויות אחרות. לכן, חשוב לברר שהמרפאה בחולון או בסביבה באמת מציעה מספר סוגי טיפולים תומכים ומשלימים. לדוגמא, היא עשויה להציע טיפולי לייזר רך התומכים בהחלמה, טיפולים בפולסים אלקטרומגנטיים שלרוב נעשים במקרים יותר חמורים ועקשניים, טיפולים של דיקור יפני ונוירולוגי התורמים להקלת הכאבים ולהאצת ההחלמה, וכמובן גם טיפולי פיזיותרפיה ידניים של אנשי מקצוע מיומנים.

דרך אגב, הטיפול בגלי הלם נחשב תחליף מצוין לטיפול פיזיותרפיה ידניים, מפני שניתן לכוון אותו במדויק אל האזור הפגוע, ומפני שהוא מאפשר חזרה שוב ושוב על אותן הפעולות מבלי להתעייף. את הטיפול מבצעים עם סוגי שונים של מכשירים, ביניהם האורתוספק והרדיאלספק המשלימים זה את זה, וכאמור חשוב לוודא שהמרפאה מחזיקה אותם.

ולבסוף, חשוב לציין כי בעיות אורטופדיות אינן מופיעות בחלל הריק. הן כמעט תמיד תוצאה של אורחות החיים, בין אם יציבה לא נכונה, תעסוקה המפעילה מאמצים אינטנסיביים על השרירים והשלד, נטילה של תרופות מסוימות, רמות גבוהות של סטרס, וכדומה. לכן, רצוי מאוד לפנות למרפאה בעלת גישה הוליסטית, המתבוננת על מכלול חייו של המטופל ומציעה פתרונות המסייעים לשיפור מהלך ההחלמה ולשמירה על הבריאות לטווח הארוך.

 

 

מרגיש חוסר איזון / כאב? לחץ על הדמות ואבחן מה הבעיה

סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ