h

טיפול בגלי הלם בכפר סבא

אתם בוודאי יודעים שבכפר סבא מושם דגש רב על גישה טבעית ובריאה ככל הניתן, ואכן תושבי העיר ידועים במודעות גבוהה יחסית לסוגיות של סביבה, בריאות ואורח חיים מאוזן. לפיכך, הם גם בוחרים באופן מושכל את הטיפול הרפואיים שלהם, בין אם קונבנציונאליים, אלטרנטיביים או משולבים בין גישות שונות. יחד עם זאת, רבים מתושבי העיר עדיין אינם מכירים את אחד הטיפולים היותר יעילים לבעיות אורטופדיות ונוספות, הטיפול בגלי הלם.

טיפולים רבים לבעיות אורטופדיות

בעיות אורטופדיות הינן נפוצות מאוד באוכלוסיה, ואמנם נעשות שכיחות יותר עם הגיל אך בהחלט פוקדות אנשים גם בשלבי החיים המוקדמים. בין היתר, הן נפוצות אצל ספורטאים, אצל אנשים העובדים בעבודות שיש בהן מאמץ אינטנסיבי על השלד, אצל אנשים הסובלים מבריחת סידן, אצל אנשים הסובלים ממחלות רקע שונות, אבל כאמור הן יכולות להופיע אצל כל אחד מאיתנו – החל בכאבי גב עקב בלט או פריצת דיסק, ועד לדלקות כמו דורבן בעקב ורבות אחרות.

עקב השכיחות הגבוהה מוקדשים לאורך השנים מאמצים רבים למציאת טיפולים אפקטיביים לבעיות אורטופדיות. ניתן לומר כי בראש הטיפולים הללו עומדת הפיזיותרפיה, ולצידה יש שיטות רבות מאוד כגון כירופרקטיקה, שיטת גרינברג, שיטת אלכסנדר, רפלקסולוגיה, פולסים אלקטרומגנטיים, דיקור יפני, דיקור סיני, דיקור נוירולוגי, שיאצו, לייזר רך, טיפולים קונבנציונאליים כמו לבישת סדים, הזרקות של חומרי אלחוש, וכמובן גם ניתוחים. בעיקרון, ניתוחים הם קו ההגנה האחרון ותמיד יהוו את האופציה האחרונה עקב החשש לסיבוכים ולפגיעות, ועקב מהלך ההחלמה היותר ארוך. בתוך כך, אחת השיטות הנחשבת ליותר מוצלחת ואפקטיבית היא הטיפול בגלי הלם.

מהות הטיפול בגלי הלם

הטיפול בגלי הלם לבעיות אורטופדיות ואחרות הוא פשוט יחסית. כל מה שצריך לעשות הוא להגיע אל פגישות שנקבעו מראש במרפאה המתמחה בתחום באזור כפר סבא, למשל מרפאת אלטרנטיבה הפועלת ברעננה, ולשבת או לשכב במשך כעשרים דקות על מיטת הטיפול. מה שקורה במהלך הדקות האלו הוא שמכשיר ייעודי שולח פולסים מהירים של גלי קול בלחץ נמוך אל האזור המטופל, בין אם העקב, הכתף, השכמות, היד וכן הלאה. אתם מצדכם לא שומעים ואף לא מרגישים לרוב את הגלים, ואחרי שהטיפול מסתיים חוזרים הביתה וממתינים כמה ימים עד הפגישה הבאה. בדרך כלל מדובר על כשבע עד שתיים עשרה פגישות להשגת ריפוי, למרות שההקלה מורגשת הרבה לפני כן.

הריפוי בטיפול זה מושג כמובן על ידי גלי ההלם, שמרעידים את האזור הפגוע מתחת לעור. ההרעדה מפרקת הסתיידויות הנוצרות עקב דלקות, מרחיבה ומשקמת את כלי הדם, מביאה לזרימת דם, חמצן וחומרים מזינים אל האזור הפגוע, ומכאן התאים והרקמות מתחדשים ומשתקמים במהירות רבה יותר. הטכנולוגיה הזו נמצאת בשימוש בעולם האורטופדיה כבר יותר משלושים שנה, ומטפלים בה בהצלחה בשורה ארוכה של מצבים, כגון טריגר פינגר, כתף קפואה, דורבן בעקב, שחיקת סחוס בברך, דלקות בכף היד, דלקת בגיד אכילס, ועוד הרשימה ארוכה מאוד.

אחד היתרונות הבולטים של השיטה טמון בכך שאין לה תופעות לוואי מיוחדות. אמנם, במקרים נדירים יכולה להופיע נפיחות קלה באזור המטופל, או כאבים מקומיים, אולם הם חולפים מעצמם ובמהירות. עוד יתרון של השיטה הוא יכולתה להחליף בצורה מצוינת טיפול פיזיותרפי, מפני שהמכשירים השונים מכוונים במדויק אל האזור הפגוע וחוזרים פעמים רבות על אותה המניפולציה, מה שלא ניתן לבצע באופן ידני. ועוד יתרון חשוב הוא האפקטיביות הגבוהה של הטיפול, עד כדי כך שקופות החולים מכירות בו כתחליף לניתוח. לכן, במרפאות המתמחות בתחום כמו אלטרנטיבה, חברי קופות החולים מקבלים הנחות משמעותיות ואילו המבוטחים בביטוחים פרטיים מקבלים החזר מלא.

כפר סבא והסביבה: היכן כדאי לעשות את הטיפול?

קודם כל, חשוב לבחור מרפאה שבאמת מתמחה בטיפול בגלי הלם, כמו מרפאת הכאב אלטרנטיבה העוסקת בתחום זה כבר יותר משלושה עשורים. שנית, חשוב שהמרפאה תהיה קרובה יחסית לכפר סבא, כי תצטרכו להגיע למרפאה לכמה פגישות הנפרשות על פני מספר שבועות. בנוסף לכך, חשוב מאוד לוודא שבמרפאה יש אנשי מקצוע מיומנים, ובדגש על יכולות אבחוניות גבוהות – שכן היעילות של טיפול בגלי הלם תלויה רבות בדיוק אבחנת האזור הפגוע ומכאן בכיוון המכשיר ישירות אליו.

מלבד זאת, לעיתים כדאי לקבל טיפולים תומכים לטיפול בגלי הלם, למשל טיפול בדיקור יפני ונוירולוגי, טיפול בלייזר רך, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, וגם פיזיותרפיה. לכן, ודאו שבמרפאה ניתן לקבל את כל הטיפולים הללו, במידת הצורך, תחת קורת גג אחת. עוד יש לברר שבמרפאה מחזיקים את המכשור המתקדם ביותר מסוגו לטיפול בגלי הלם, כמו מכשיר האורתוספק והרדיאלספק המשלימים זה את זה.

ולבסוף, בתור תושבי כפר סבא בוודאי תסכימו שיש חשיבות גם לגישה או לפילוסופיה הטיפולית של המרפאה. דוגמא יפה לכך מהווה מרפאת אלטרנטיבה הפועלת ממש בסמוך, בעיר רעננה, המהווה מרכז רב תחומי בגישה הוליסטית. כלומר, גישה שאינה מתמקדת בתסמינים בלבד אלא מתייחסת אל מכלול חיים של האדם וסביבתו, גורמים רגשיים, דפוסי התנהגות, רמת הסטרס שלו, אופי התעסוקה ועוד. לפי הפילוסופיה הזו, כל כאב, מחלה או חוסר איזון מגוף מגיעים מבעיית איזון כללית ברמה הפיזית והמנטאלית, עקב אורחות החיים וגורמים רגשיים, שאליהם מצטרפים גם היבטים פיזיולוגיים.

לכן, במרפאת אלטרנטיבה מלווים את המטופלים לאורך זמן ומספקים להם כלים חשובים לשיפור איכות החיים, ולהימנעות מגורמים המזיקים לבריאות. כך מטפלים לא רק בתסמינים אלא מגיעים לשורש הבעיה, בין היתר על ידי אבחון מקיף המשלב מספר שיטות אבחוניות שלפיו נבנית תוכנית הטיפול הטובה ביותר. כאמור, התוכנית בהחלט עשויה לכלול טיפול בגלי הלם, ולצידו מגוון התערבויות תומכות המזרזות ומשפרות את ההחלמה.

 

 

 

מרגיש חוסר איזון / כאב? לחץ על הדמות ואבחן מה הבעיה

סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ