טיפול גלי הלם ברעננה

תושבי רעננה והסביבה מפגינים מודעות גבוהה לתחומי השמירה על הבריאות, ובכלל זאת לאפשרויות הרפואיות הרבות המוצעות על ידי מכונים, קליניקות ובקופות החולים. יחד עם זאת, לא כולם שמעו עדיין על טיפול גלי הלם, אשר קופות החולים מכירות בו כתחליף לניתוח, וגם מי ששמע לא בהכרח יודע שהטיפול מוצע ברעננה עצמה. אז בשורות הבאות נכיר לכם את אחד הטיפולים המתקדמים, הבטוחים והיעילים המוצעים כיום, ללא התערבות ניתוחית, וללא תופעות לוואי מיוחדות.

מהו טיפול בגלי הלם ומדוע הוא כה יעיל?

אמנם ברעננה אין הרבה מכונים מנוסים ורציניים לטיפול בגלי הלם, אבל לא בגלל שמדובר בטכנולוגיה שרק יצאה מהניילונים. למעשה משתמשים בגלי הלם ברפואה לריסוק אבנים בכליות כבר יותר מארבעים שנה, ולטיפולים אורתופדיים ובבריאות העור כבר יותר משלושים שנה. יחד עם זאת, אי אפשר להשוות בין המכשירים ששימשו בתחילת הדרך לבין אלו הקיימים כיום במכונים ייעודיים כמו מרפאת אלטרנטיבה, הפועלת גם ברעננה.

מדובר במכשיר תמים למראה, לא גדול במיוחד ודומה לידית, שאותו מכוונים אל האזור המטופל למשך כ- 20 דקות. המכשיר שולח גלי קול בלחץ נמוך ובפולסים מהירים של כ- 10 עד 20 פעמים בשנייה. הרעידות הללו מסוגלות לחדור אל מתחת לעור ולהרעיד את האזור הפגוע, דבר שמוביל לפירוק הסתיידויות עקב דלקות, להתחדשות של תאים ברקמות, לשיפור זרימת הדם והחמצן אל האזור, ועוד פעולות ריפוי שיתוארו בהמשך. כאמור, במקרים מסוימים גלי ההלם יכולים אפילו להוות תחליף לניתוח, על כל המשתמע מכך מבחינת אי הנוחות, משך ההחלמה והסיכונים. פעמים רבות הם גם מהווים תחליף מצוין לפיזיותרפיה ידנית בזכות היכולת לחזור פעמים רבות על אותה פעולה, ובזכות הדיוק הרב אל האזור הפגוע.

באילו בעיות ניתן לטפל עם גלי הלם?

ראשית, חשוב להבהיר כי הריפוי אינו מושג בפגישה אחת, אלא לרוב מדובר ב- 7 עד 10 פגישות. יחד עם זאת, מספר הטיפולים משתנה בהתאם לחומרת המצב, היותו כרוני, אופי הפגיעה וכדומה. יש לציין כי לפחות במרפאת אלטרנטיבה ניתן לקבל החזרים כספיים עבור הטיפולים דרך חברות הביטוח, וכמו כן חברי קופות החולים נהנים מתעריפים מוזלים. כאמור, הטיפול בגלי הלם מפרק הסתיידויות המתבטאות בכאבים, תורם לבנייה של כלי דם חדשים ומכאן אל שיפור אספקת החמצן וחומרים חיוניים אל הרקמות הדלקתיות, תורם להרחבת כלי דם ולהתחדשות מהירה יותר של תאים, ולכן להאצה משמעותית של מהלך הריפוי.

אין פלא איפה שגלי ההלם משמשים כיום לטיפול בבעיות רבות, ביניהם כאבי רגליים, כתפיים, ידיים, קרסול, מרפק טניס ודלקת בגיד אכילס. כמו כן הם משמשים לטיפול שחיקת סחוס בברך, בכתף קפואה, במרפק גולף, באוסטאוארטריטיס, בכאבי שכמות, בדלקת פרקים שגרונית, בדלקות של כף היד וכף הרגל, בטריגר פינגר, בטרוכנטריק בורסיטיס, בסיבוכים של נוירופתיה סוכרתית, באיחוי שברים ואפילו באימפוטנציה.

חשיבותו של הניסיון בטיפול בכאבים

כאמור, ברעננה והסביבה ניתן לקבל טיפול בגלי הלם, אשר הוכחו כיעילים במחקרים רבים. יחד עם זאת, חשוב לבחור במרפאה בעלת הבנה מעמיקה וידע רב, כמו מרפאת אלטרנטיבה שמאחוריה יותר מ- 40 שנות ניסיון בתחום ואלפי מטופלים. הידע והבקיאות ניכרים גם ביכולת לבצע אבחון יסודי ומדויק של שורש הבעיה, שכן בעיות אורתופדיות רבות מפגינות תסמינים דומים, אולם יש לטפל במקור המדויק להשגת יעילות מרבית.

מעבר לכך, ישנה חשיבות גדולה לכך שהמרפאה תחזיק במכשירים המתקדמים מסוגם בעולם לטיפול בגלי הלם. כך לדוגמא, מכשיר האורטוספק (Orthospec) הינו מחולל של גלים אקוסטיים, גלי חום וגלי אור בתדירות שבין אלף חמש מאות לאלפיים פעימות בדקה. לעומת זאת, מכשיר הרדיאלספק (Radialspec) מחולל גלי קול בחץ נמוך על ידי הנעה בוכנה במהירות של עשר עד עשרים פעמים בשנייה. הטיפול ברדיאלספק משלים לא פעם את הטיפול עם האורטוספק, והוא משולב עם פיזיותרפיה ידנית ולעיתים גם טיפולים נוספים. אכן, מרפאה המתמחה בתחום תוכל לבנות למטופל תוכנית טיפולים מקיפה ומדויקת המביאה לתוצאות מיטביות, תוך שימוש של התערבויות תומכות ומשלימות כמו דיקור נוירולוגי ויפני מיוחד, פיזיותרפיה, לייזר רך ופולסים אלקטרומגנטיים.

האם הטיפול מתאים לי?

במידה שאתם מתגוררים ברעננה והסביבה ומעוניינים לקבל טיפול בגלי הלם במרפאה בעיר, אתם בוודאי מתלבטים האם הטיפול הזה מתאים גם לכם? ובכן, כדי לקבל מענה ברור לשאלה זו עליכם לפנות למרפאה המתמחה בתחום ולספר על הבעיה ממנה אתם סובלים, ובמידה והתשובה חיובית – לקבוע פגישת אבחון ותכנון טיפול. מעבר לכך, אם מה שמטריד אתכם הוא תופעות הלוואי, כדאי שתדעו שהן נדירות ויכולות להתבטא למשל בנפיחות קלה או בכאב מקומי באזור המטופל. תופעות אלו חולפות מעצמן עד מהרה.

עוד חשוב לזכור שלא מדובר ב- “זבנג וגמרנו” אלא בסדרת טיפולים, שלמעשה יכולה להתפרש על פני תקופה ארוכה. כך למשל, הסדרה יכולה להתפרש על פני שמונה פגישות, כאשר אחרי טיפול עם מכשיר הרדיאלספק יש צורך במרווח של חמישה עד שבעה ימים עד לפגישה הבאה, ואילו במכשיר האורטוספק יש צורך במרווח של שניים עשר עד ארבעה עשר ימים.

ההקלה אמנם תורגש במהירות גדולה יותר, אולם הריפוי ומיצוי המרב מהטיפול עשוי לארוך כמה שבועות ואף חודשים טובים. מספר הפגישות מושפע בין היתר מחוזק מערכת החיסון שלכם, ממצבכם הרפואי, מחומרת הפגיעה, מתרופות שאתם נוטלים, מאיזון מערכת השלד שלכם, מתחום העבודה או עיסוקים שלכם המפעילים מאמצים אינטנסיביים על השלד, ועוד. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי הטיפול בגלי הלם נחשב כיום ליעיל ביותר בעולם האורתופדיה, הוא בהחלט יכול להביא להקלה ואף לריפוי הבעיה, ולמנוע את הצורך בניתוח.

ניתן להגיע למרפאה שלנו בסניף רעננה בכתובת:

אחוזה 88 רעננה,
הכניסה היא מרמזור 4 (רחוב מכבי)
טלפון: איתן שדה – מנהל מרפאת רעננה והשרון – 0508788217
טלפון ישיר במרפאה: 072-3969755