גמילה מעישון באמצעות דיקור

כאבי ראש חזקים

גמילה מעישון הינה מאוות נפשם של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם.
ההתמכרות לניקוטין ולהרגלי העישון “תופסים” רבים מאתנו כבר בגיל צעיר, וההשתחררות מהרגל זה (הן מהצורך הפיסי בניקוטין והן מהרגל העישון עצמו) הינה קשה ומאתגרת במיוחד, עד כדי כך כי מרבית המעשנים המנסים להיגמל מרימים ידיים בשלב זה או אחר, ונכנעים לעישון.

לצורך גמילה מעישון מנסים אנשים רבים שיטות רבות ושונות, וחלקן אפילו משונות.
החל מאביזרים שונים דוגמת סיגריה אלקטרונית או מדבקות ניקוטין ועד ספרים בנושא או “קלטות מוטיבציה” כאלו ואחרות – אין סוף לשיטות המבטיחות למכורים בינינו גמילה מעישון באופן מהיר וקל.

אחת השיטות המעניינות, המוצלחות והפחות מוכרות לגמילה מעישון היא שיטת הרפואה האלטרנטיבית.
כולנו מכירים את השיטות של רפואה אלטרנטיבית (או לפחות את המוכרות שביניהן – דיקור סיני וכד’..) השונות, אך אנו מכירים אותן בהקשר של טיפול בבעיות בריאותיות שונות, ובדרך כלל לא בהקשר של גמילה מעישון או מהתמכרויות אחרות.
ובכן, שיטות טיפול אלטרנטיביות שונות משמשות בפועל (מזה שנים רבות) גם לטיפול בהתמכרויות, ובכלל זה גם גמילה מעישון.

אילו משיטות הרפואה האלטרנטיבית משמשות אותנו לגמילה מעישון, וכיצד הן עושות זאת?

1. דיקור סיני – ובכן, אחת השיטות המוכרות והנפוצות ביותר היא כמובן שיטת הדיקור הסיני. בין היתר, דיקור סיני מסייע להחזרת האיזון ההורמונאלי בגוף, איזון אשר לבטח מופר על ידי עישון וצריכת רעלים מסוגים נוספים על בסיס יומיומי. הדיקור מסייע לגוף לחזור לאיזון טוב ונכון יותר, ועל ידי כך גם מסייע להרגיע את הנפש, וכך לסייע למטופל להתמודד עם אחד הצדדים הקשים ביותר בניסיון הגמילה מעישון – הפן הנפשי. על ידי הרגעת הגוף והנפש, מסייע הטיפול הסיני למטופל להתמודד טוב יותר עם התמכרותו לעישון וניקוטין, ומסייע לו “להחזיק מעמד” ולהימנע מעישון סיגריות.
  2. שיטת YNSA – שיטות דיקור נוספות המסייעות למטופלים רבים בעולם להתמודד ביתר הצלחה עם ניסיונם לגמילה מעישון הן מה שמכונה “דיקור ראש” (או בשמו המדויק יותר – דיקור YNSA), או דיקור יפני. דיקור הראש מתמקד בנקודות מפתח באזור הראש של המטופל, מה שמביא בדרך כלל להשפעה חזקה ומהירה יותר. כך, הרגעת גופו ונפשו של המטופל, והסיוע לגופו להתמודד עם ההיגמלות מהניקוטין והעישון הינן מוכחות, כפי שנוכחו כבר אינספור מטופלים שונים לאורך אלפי השנים האחרונות, אשר ביקשו להתמודד עם התמכרויות כאלו ואחרות באמצעות שיטות הדיקור השונות.
  3. דיקור אוזן – הן במסגרת דיקור הראש והן במסגרת הדיקור היפני מתמקדים המדקרים בנקודות מפתח באזור האוזן, נקודות אשר כאמור הוכיחו את יעילותן בטיפול בהתמכרות במשך אלפי שנים. גמילה מעישון היא כאמור אתגר לא קטן, המפחיד ו”מבריח” כמות גדולה ביותר של מעשנים המעוניינים להיגמל, ופשוט מוותרים לאחר שניסו שיטות שונות ורבות. עבור כל מי שמתעניין בגמילה מעישון ובטוח כי מדובר במשימה בלתי אפשרית מבחינתו, מומלץ בחום לנסות את שיטות הטיפול האלטרנטיביות, המתמקדות בטיפול בהתמכרויות שונות. מדובר בהצלחה מוכחת.