h

דיקור סיני לכאבי גב

דיקור סיני לכאבי גב
דיקור סיני לכאבי גב

אם אתם סובלים מכאבי גב, פריצת דיסק או סתם “גב תפוס”, בוודאי ניסיתם לא מעט שיטות על מנת להקל על כאבי הגב שלכם. הסינים והיפנים כבר מזמן יודעים כי דיקור סיני לכאבי גב הוא שיטה יעילה, בטוחה ונטולת תופעות לוואי.

 

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

כיצד מתבצע דיקור סיני לכאבי גב?

טיפולי דיקור סיני לכאבי גב מתבצע כאשר מחטים דקות מוחדרות לאיזורים שונים בגוף המשפיעים על איזור הגב התחתון ועל הגב העליון. בדרך כלל טיפול יסודי אורך כ 45 דקות. המטופל שוכב או יושב, תלוי בשיטת הדיקור ובבעייה שהתגלתה בגב.

טיפול של דיקור סיני לגב אמור להתחיל עם אבחון יסודי של מצב הגב, האיזור הכואב (לפעמים יתכן ומדובר בכאב מקומי בלבד, למשל בחלק הימני של הגב התחתון ולעתים מדובר על כאבים כללים בכל הגב התחתון, מה שאנשים מכנים בדרך כלל בשם “כאב חגורתי” או כאב מותני (מסביב למותן). המטפל אמור לברר מהו שורש הבעיה. מדוע? כאבים בגב התחתון עשויים לנבוע מסיבות רבות ומגוונות, ואבחון נכון גורם לדיקור אפקטיבי לכאבי הגב, אשר יטפל בשורש הבעיה (למשל פריצת דיסק הגורמת לכאבי גב).

מהי ההשפעה של דיקור סיני עבור כאבי גב? כיצד זה עוזר?

  • דיקור סיני יוצר תגובה אנטי דלקתית הגורמת לשיכוך כאב
  • דיקור הנקודות גורם לזרימת דם מוגברת, המרפה את השרירים ומפחיתה לחץ מעצבים וכלי דם הנמצאים באיזור הגב
  • דיקור לכאבי גב מאזן את שרירי הגב ואת מרכז הכובד המכני שלנו. בכוחו לאזן אגן לא מאוזן, אורכי רגליים שונים ומצבי עקמת (סקוליוזיס) הגורמים לכאבי גב
  • מחקרים הוכיחו כי דיקור משחרר מהמוח משככי כאבים טבעיים הנקראים אנדרופינים

לאילו סוגים של בעיות גב מתאים דיקור סיני? האם הוא מתאים גם לפריצת דיסק?

דיקור סיני מתאים למגוון בעיות גב, ביניהן הבעיות הבאות:

  • כאבי גב תחתון
  • כאבי גב עקב פריצת דיסק ו/או בלט דיסק
  • כאבי גב המקרינים לרגליים ולידיים
  • כאבי גב עקב שינויים ניווניים בעמוד השידרה
  • כאבי גב עקב שרירים תפוסים בגב התחתון והעליון

האם נקודות הדיקור לכאבי גב נמצאות בגב עצמו? היכן דוקרים?

אחד הדברים המעניינים ביותר לגבי הדיקור הסיני, הוא שהדיקור לא בהכרח נעשה באיזור הגב. הדיקור מתבצע בנקודות הפרוסות ברחבי הגוף שיש להן השפעה על שרירי ומפרקי הגב והגוף בכלל. הנקודות פרוסות על פני מרידיאנים (מעין תעלות אנרגיה). המטפל יאתר מרידיאנים לא מאוזנים שעוברים בגב או שיש להם יכולת לאזן את מרידיאני הגב.

בדיוק כמו בתורת הרפלקסולוגיה, המטפלת בחוסר איזון באמצעות כף הרגל, מרבית שיטות הדיקור מתבססות על הדמיות ועל השתקפויות. כך, למשל, ניתן לדמות את מפרקי כף היד לעצמות עמוד השידרה. דיקור של נקודות בכף היד ישפיע על בריאות חוליות הגב התחתון, המכונות L1-L2-L3-L4-L5.

בנוסף, למרבית נקודות הדיקור השפעה מערכתית, כך שמטפל מומחה לדיקור לכאבי גב ישתמש בנקודות כלליות שאינן עוברות בגב, אך יש להן היכולת להשפיע על שרירי הגב, להמריץ את זרימת הדם בגוף ולאזן את מערכת השלד, כולל הכתפיים והגב העליון, שכן חוסר איזון באחד מחלקי הגוף יכול להשפיע על בריאות האגן והגב התחתון.

אם תפעילו את הסרטון המצורף תוכלו לצפות בשיטת דיקור נוירולוגי המטפל בכאבי גב, הנקראת שיטת YNSA, בה משתמשים גדולי המדקרים ביפן לבעיות גב ופריצת דיסק עם הקרנה לרגל:

מהם היתרונות של דיקור סיני עבור בעיות עמוד השידרה וכאבי גב?

  • דיקור הנקודות מטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום. בעוד הטיפולים התרופתיים למיניהם, כגון משככי כאבים וזריקות מטפלים באופן זמני בבעייה, הדיקור בא לאזן את מערכת השלד והשרירים, להמריץ את זרימת הדם, להוריד לחץ עצבי מהעצבים היוצאים מעמוד השידרה ולאזן את כל מערכת האגן והגב בשלמותם. לכן התוצאות המושגות נראות לאורך זמן בניגוד להשפעה של חומרים אנטי דלקתיים וזריקות המשפיעים לטווח קצר בלבד ואינם פותרים את הבעייה.
  • הדיקור הוא בטוח לחלוטין ונטול תופעות לוואי. אין צורך לדקר על עמוד השידרה שכן נקודות אחרות יכולות לשפיע על מצב הגב.
  • במרבית המקרים התוצאה היא די מהירה ולפעמים ניתן אפילו במספר טיפולים בודדים להשפיע עמוקות על כאב כרוני בגב.
  • דיקור יוצר רגיעה בגוף ומרפה את השרירים ואת מערכת העצבים. כאשר אתם כואבים שרירי הגוף וגידיו הופכים למתוחים, הגוף מתכווץ ומעגל הכאב הופך למעין “מעגל קסמים” שקשה להשתחרר ממנו.
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ