h

דיקור סיני לפוריות

דיקור סיני לפוריות
דיקור סיני לפוריות

טיפול יחודי במרפאות אלטרנטיבה בבעיות פוריות, בעיות פריון בעזרת דיקור סיני ודיקור יפני
דיקלה מספרת על הצלחת טיפול טבעי לפריון בראיון לערוץ 2 המומחה אופיר שגב פרימן מסביר בתוכנית על שיטת הטיפול היחודית לפריון:

 שילובם של טיפולי דיקור סיני או דיקור יפני לבעיות פריון הוא שילוב אופטימלי. דיקור סיני נחשב כטיפול משלים לטיפולי פריון קונבנציונליים. דיקור סיני אינו מתנגש עם זריקות וחומרים אחרים הניתנים במהלך טיפולי פוריות ואינו יכול לסתור את פעילות החומרים. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות זוקפים את הדיקור כשיטה אשר מעלה את סיכויי ההשתרשות של עוברים ברחם (ראו תימוכין בהמשך הדף).

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

המומחה אופיר שגב פרימן מסביר על אבחון וטיפול של דיקור סיני לפוריות

בעיות פוריות נובעות ממגוון סיבות. לא ניכנס כאן לסיבות הפיזיולוגיות אך נזכיר כמה סיבות מרכזיות:

  • חוסר איזון הורמונלי – בקטגוריה זו מתייחסים למחזור לא סדיר (מחזור מאחר, מקדים, הפרעות ביוץ). במקרים מסויימים דיאטה חריפה או עודף משקל (לפי הרפואה הסינית עודף משקל יוצר לחות “במחמם התחתון” – איזור בטן תחתונה ואיברי הרבייה) עלולים ליצור הפרעות פוריות. חוסר איזון הורמונלי יכול להיווצא גם מתפקוד לקוי של בלוטת ההיפופיזה (שאחראית על בלוטת התריס) ושל בלוטת התריס.
  • הידבקויות בחלל הרחם
  • רירית רחם שאינה מעובה מספיק מפחיתה את הסיכוי להשתרשות הביצית
  • שחלות פוליציסטיות – משמעות הביטוי הוא פולי – רב (ריבוי) ציסטיות = ציסטות. הכוונה היא לשחלות שבדרך כלל גדולות מבחינה פיסית אפילו פי שלושה (!) ומכילות מספר רב של זקיקים וציסטות.
    אבחון של שחלות פוליציסטיות נעשה על ידי בדיקת אולטראסאונד, בה ניתן להתבונן על השחלות המצויות באגן הירכיים. שחלות פוליציסטיות עשויות לגרום למצב של היעדר או מיעוט ביוץ – כלומר הביציות בתוך השחלה מבשילות אך אינן יוצאות החוצה בדרכן אל החצוצרה. במקרים רבים התופעה מזוהה גם עם עודף בהורמונים גבריים – דבר הגורם לשיעור יתר אצל נשים. שחלות פוליציסטיות עשויות לגרום למיעוט וסתות, היעדר וסתות או דימומים בלתי סדירים. לנשים מסויימות יש וסת סדירה אך ביוץ לא סדיר (או שכמעט ולא מתרחש ביוץ).
  • רעילות בגוף ותזונה הורמונלית – הכוונה היא לחשיפה לחומרים כגון כימיקלים, מזונות מעובדים, חשיפה לקרינה או לכל חומר אחר המשבש את תפקוד המערכות בגוף. רעילות מזוהה גם עם תזונה הורמונלית – לעיתים נשים אוכלות כמויות גדולות יחסית של בשר ומוצרי בשר, בתוספת מוצרי חלב וביצים שהם כולם מכונים בשם “תזונה הורמונלית”. ידוע היום כי המזונות האלו מכילים כמויות גדולות של הורמונים וחומרים שהוזרקו. ההורמונים העודפים יכולים לשבש את פעילות המערכת ההורמונלית.
  • בעיות פוריות שמקורן ברחם או בצוואר הרחם כגון מיומות בחלל הרחם – מיומה היא גידול שפיר בחלל הרחם. רפואה סינית רואה את הבעיה כסטגנציית דם (זרימת דם לקויה) באגן וברחם. טיפול של צמחי מרפא סיניים יעיל במיוחד לבעיה זו.

כיצד תורם דיקור סיני לפוריות?

  • דיקור סיני אחראי להרגעת מערכת העצבים הסימפטטית, כך שהגוף נינוח, כמות הורמוני הסטרס מופחתת בצורה שמעותית והסיכוי להיכנס להריון מתגבר באופן משמעותי. סטרס עשוי לפגוע ביכולת ההתעברות.

    נשים שהתחילו טיפולי פריון נתונות לעתים במתח רב. דיקור סיני רואה את הקשר בין הלב לרחם ולסיכויי ההשתרשות של העובר. אחת מהתיאוריות המרכזית של רפואה סינית ושל דיקור סיני מתייחסת לקשר בין הרחם ובין הלב. על פי התיאוריה, יש מעין “תעלה” (או מרידיאן), המחברת את הלב עם הרחם. על מנת שיתרחש מחזור ועל מנת שאישה תיכנס להריון, יש צורך בכמות דם מספקת בלב. מצב בו יש חסר דם בלב מאופיין בדרך כלל בנשים הסובלות מאנמיה, בעיות שינה, דפיקות לב מואצות (פלפיטציות), מחזורים לא סדירים, וכפות ידיים או רגליים קרות למגע (לעיתים אפילו בקיץ בשיא החום). דיקור סיני מחזק את הקשר בין הלב לבין הרחם.

  • על פי הרפואה הסינית יש שלושה מרידיאנים עיקריים שאחראיים על זרימת דם תקינה באיברי הרבייה ועל בריאות הרחם: מרידיאן ים הדם, מרידיאן ים היין (Yin) ומרידיאן הכליות. דיקור סיני מאזן את שלושת המרידיאנים האלו שתקינותם קריטית לתהליך הכניסה להריון. יש מרידיאן נוסך העובר באיזור החגורה (ונקרא מרידיאן החגורה) שבהרבה מקרים אינו מאוזן וגורם לחוסר איזון באגן – שעשוי ללחוץ על איברי הרבייה. דיקור סיני מאזן את פעילות המרידיאן ומפחית לחץ על איזור האגן.
  • דיקור סיני מטפל ברעילות הקיימת בתאים הגוף, שעשויה להשפיע על תהליכים הורמונליים.
  • דיקור סיני מטפל במצבים של חוסר איזון הורמונלי כגון היפותירואיד (תת פעילות של בלוטת התריס) או היפרתירואידיזם (יתר פעילות של בלוטת התריס), או בעייה בתפקוד של בלוטת ההיפופיזה – אם הבלוטות שאחראית על כל הפעילות ההורמונלית בגוף.
  • דיקור סיני יעיל במיוחד למצבי שחלות פוליציסטיות. ישנם מצבים בהם שחלה חוזרת לגודלה המקורי לאחר הטיפולים
  • דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים יכולים להשפיע על איכות הביצית. איכות הביצית מזוהה עם חוזק הכליות. חיזוק אספקטים מסויימים בכליות יתרום לשחרורה של ביצית פורייה יותר במהלך שלב הביוץ.
  • שיפור זרימת הדם לאיזור אגן הירכיים ולמערכת הרבייה
  • דיקור סיני מחזק את הדם – פוריות האישה מושפעת מאוד מחוזק הדם וממצבי אנמיה.
  • דיקור סיני מפחית את תופעות הלוואי של טיפולי IVF – טיפולי פריון עשויים לגרום לפעמים למצב הנקרא היפר-סטימולציה (גירוי יתר) של השחלה. מדובר בתגובת יתר של השחלה לכמויות עצומות של הורמונים. התוצאה עשויה להיות עודף זקיקים, צ’יסטות, בצקות, לחץ דם גבוה או נמוך, כאבים עזים באיזורי הרבייה. יש נשים שאף מתאשפזות עקב התופעה. הדיקור עוזר להקטין תופעות לוואי אלו ובנוסף עוזר להקטין תנודות רגשיות, מתח, אי שקט ועצבנות. הרבה פעמים גירוי היתר מתחיל עם החזרת העוברים במהלך טיפול יפריון IVF.
דיקור סיני לפוריות
דיקור סיני לפוריות

בהרבה מקרים לא קיימת שום בעיית פוריות, אך האישה לא מצליחה להיכנס להריון. מדוע זה קורה?

במקרים רבים לא מאבחנים בעיית פוריות באמצעות בדיקות מעבדה. לכאורה, הכל תקין: גם מבחינת מבנה האגן, תפקוד השחלות הוא תקין, ערכי ההורמונים תקינים אך בכל זאת יש קושי ולא נוצר הריון. ניתן למנות כמה סיבות היוצרות מצב זה:

זרימת דם לקויה באיזור האגן ואיברי הרבייה – נשים רבות סובלות מקור ברגליים, באגן ובבטן התחתונה. הסינים התייחסו למצב כזה כאל בעיית פוריות לכל דבר ומכנים את זה בשם: “רחם קרה”. כדי לטפל במצב זה חיממו הסינים צמחים (שיטה הנקראת מוקסה או מוקסביציה) על איזור הרחם והשחלות ונתנו צמחי מרפא כדי לחמם את איזור הרחם ולהגביר את זרימת הדם באיברי הרבייה. לבעייה של זרימת דם לקויה לרירית הרחם יש תימוכין ברפואה מערבית ויש מצבים בהם ממליצים לנשים ליטול אספירין למניעת היווצרות גושים ולשיפור זרימת הדם אל רירית הרחם.

חוסר איזון הורמונלי – חוסר איזון הורמונלי יכול להיות קיים גם במצבים בהם לכאורה הכל תקין (כלומר המחזור מגיע בזמן, יש ביוץ בזמן וכו’). ניתן לאבחן מצב זה באמצעות בדיקה של רפלקסים ביזור הבטן ובאיזורים אחרים בגוף. לפני שמחליטים על נקודות דיקור המתאימות לבעיית פוריות, מאבחנים אילו רפלקסים קיימים בבטן ורק אז מתחילים עם הדיקור.

 

נשמח לתאם לכם פגישת ייעוץ עם מומחה המרפאה – 03-5054594 

שאלות ותשובות על דיקור סיני לפוריות

שאלה: האם דיקור סיני נעשה במקביל לטיפולי IVF?
תשובה: דיקור סיני יכול להיעשות לפני טיפולי פריון, באישה שלא בחרה לעשות טיפולי פוריות וגם בזמן הטיפול. הדיקור מותאם לשלב הטיפולי. לפני הטיפול הטיפול מתרכז בבנית רירית הרחם ובשיפור זרימת הדם לאגן. אם מדובר ה IVF, לאחר ההזרעה הטיפול מתמקד בהרגעה ובשיפור זרימת הדם.

שאלה: באילו מקומות נעשה דיקור סיני לפוריות?
תשובה: דיקור סיני לפוריות נעשה במקומות שונים בגוף. לא מדובר במקומות מוצנעים. הדיקור יכול להתבצע בכל מקום כמו בטן תחתונה, גב, ידיים ורגליים בהתאם לתוצאות האבחון.

שאלה: האם משתמשים רק בדיקור סיני ?
תשובה: לעיתים משלבים גם צמחי מרפא סיניים, שעוזרים רבות לזרימת הדם ולחיזוק הדם אצל האישה.

שאלה: האם יש מחקרים התומכים בדיקור סיני לפוריות ?
תשובה: בשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים. ניתן לחפש ברשת ולמצוא מגוון מאמרים.

דיקור סיני לפוריות
דיקור סיני לפוריות

כיצד דיקור סיני לפוריות משפיע על השתרשות העובר ברחם ?

דיקור סיני משפיע על עיבוי רירית הרחם – השפעה זו גם מורידה את הסיכוי להפלות טבעיות. לרפואה המערבית אין תשובה כיום למצבים של רירת רחם דקה. עובי רירית הוא תנאי בסיסי למצב הריון.

 

 

סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ