h

דלקת בכף הרגל

דלקת בכף הרגל
דלקת בכף הרגל

דלקת בכף הרגל היא כיום תופעה נפוצה ביותר, אשר עשויה לנבוע ממספר רב של גורמים אפשריים.
גם במקרה של דלקת בכף הרגל חשוב להיעזר בשירותי מומחה כף רגל מתאים, מיומן ומנוסה, אשר יוכל לאבחן את הדלקת באופן מדויק ולהתאים עבורנו את הטיפול הנכון. בדיוק כמו במקרים של כאב בעקב או כאבים כרוניים בלתי מוסברים באזור כף הרגל.

דלקת בכף הרגל טיפול

מרפאות אלטרנטיבה מתמחות בטיפול בדלקת בכף הרגל. הטיפול היחודי משלב גלי הלם, נעל פיזיולוגית טיפולית, טיפול בלייזר רך ודיקור יפני. ישנן סוגים שונים של דלקות ואזורים מסוימים בהם יכולה להתפתח דלקת בכף הרגל, ולא קל לאבחן ולשים את האצבע על הנקודה המסוימת בה נוצרה הדלקת.

מהי דלקת בכף הרגל?

דלקת בכף הרגל היא כאב כרוני או כאב שבא לעתים בעת מאמץ. קיימים מצבים רפואיים שונים, דוגמת שחיקת סחוס במפרקים הקטנים של אזור כף הרגל ומצבים אחרים כגון דורבן ברגל, דורבן בכריות כף הרגל ומורטון נוירומה.

יציבה לא נכונה, מבנה לא מאוזן של כף הרגל (כמו אולפוס – שקע גדול), טראומה כגון נקיעת קרסול או פציעה שלא מאפשרת דריכה נכונה של כף הרגל יחמירו את הדלקת. במקרים אחרים זו בעיה אורטופדית כגון דורבן או מחלת מפרקים כמו גאוט שלא מאפשרת לדרוך כראוי. 

סוגי כאבים ובעיות בכף הרגל

המונח “דלקת בכף הרגל” הינו כמובן מונח כללי יחסית, המתייחס לקבוצה של מקרים אפשריים. כל אחד מהמקרים כולל גם את האפשרות לדלקת בכף הרגל.
כך למשל, מקרים של דורבן בכף הרגל, דלקת בכריות כף הרגל, דלקת בגידי כף הרגל, נוירומה (גידול) וכד’ – כל אלו ועוד הם מצבים אפשריים אשר עלולים לגרום לכאבים עזים ולהגבלת התנועה והיכולת לדרוך על כף הרגל.
כאמור, זיהוי מדויק של אופי הבעיה הינו חשוב ואף קריטי אם רוצים למצוא את שיטת הטיפול המתאימה והיעילה ביותר למצב.

הסיבות העיקריות להתפתחות דלקת

כמו בכל אזור אחר בגוף, גם עבור המקרים הרבים והשונים של דלקת בכף הרגל ישנם גורמים וסיבות אפשריות רבות ושונות. מן הסתם, אצל כל מטופל המצב יהיה מעט שונה, בהתאם לנסיבותיו הייחודיות, למבנה גופו ולעוד אלף ואחד פרמטרים שונים.

הסיבות העיקריות והנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה הרחבה למקרים של דלקת בכף הרגל, כוללים בין היתר את המקרים הבאים:

1. נעליים לא מתאימות: עלולות לגרום להיווצרותם של כאבים בכף הרגל. הנעלה לא נכונה מהווה גורם נפוץ יחסית לגרימת דלקת בכף הרגל. נעליים אשר אינן מתאימות לנו בגודלן או בצורתן, או נעליים אשר אינן מתאימות לשימושים המסוימים המתאימים לנו (למשל – עבודה פיסית בנעליים אשר אינן מתאימות לכך, הליכה מרובה על נעלי עקבים וכד’), יכולות במהרה לגרום לגופנו לפתח דלקת.

החלק העיקרי באוכלוסייה הולך עם נעליים שיוצרות לחץ על רקמות כף הרגל. זו יכול להיות נעל עקב, שבה העקב גבוהה מגובה האצבעות והאצבעות נלחצות לתוך חלק צר מאוד שלא מאפשר להן “לנשום”. הכאבים יכולים להיות קבועים או שיבואו לסירוגין, בעיקר בעת מאמץ כמו הליכה, דריכה ממושכת או ריצה. 

2. סיבה נפוצה נוספת היא עמידה ממושכת לאורך זמן על הרגליים, או הטיה של משקל גופנו על רגל אחת יותר מאשר על השנייה. חוסר איזון מסוג זה במרכז הכובד שלנו יתגלה במהרה כגורם מפתח בהתפתחות של דלקת ברגל. חוסר איזון זה יכול להיווצר כתוצאה מסיבות שונות. ביניהן אורכי רגליים לא שווים, כאבים בברכיים או באזורים אחרים ברגליים אשר גורמים לנו לנסות (במודע או שלא במודע) שלא לדרוך על רגל מסוימת ועוד.
3. גם בעיות בריאותיות כלליות יכולות לתרום כמובן להתפתחות דלקת. בעיות דוגמת משקל יתר, מצב ירוד יחסית של המערכת החיסונית שלנו אשר הופך אותנו פגיעים יותר למחלות ודלקות שונות וכד’.

דלקת בכריות כף הרגל

בדרך כלל במקרה הזה מדובר על דלקת של כריות כף הרגל, שיכולה לנבוע או משינויים ניווניים בבסיס האצבעות (העצמות המטרזליות) או מחלבה או טראומה בעקבות אימון גופני, או מצבים שבהם כף הרגל נמצאת במצב של אולפוס (קשת גבוהה), מה שיוצר עומס על העקבים ועל כריות כף הרגל.

במצב כזה חשוב מאוד להתאים מדרסים ולבצע מתיחות לכף הרגל בשילוב של טיפולי גלי הלם ופיזיותרפיה. דלקת בכף הרגל הקדמית יכולה גם להיווצר ממשקל עודף, המפעיל שינוי במרכז הכובד וגורם ללחץ על בסיס האצבעות. הורדת משקל ופעילות גופנית סדירה חשובים למניעה של מצב זה. 
דלקת-בעצב-הנוירומה-בכף-הרגל

דלקת בכף הרגל האחורית

דלקת בכף רגל אחורית יכולה להופיע במצבי דורבן בעקב, אך לא רק. לעתים הכאב מוקרן מרקמות שלוחציות על עצבים וכלי דם בגיד אכילס המתחבר על עצם העקב או משרירים במורד הרגל שמתחברים לעקב.

במצבים מסויימים תיתכן גם דלקת פרקים מערכתית, שאחד מהביטויים שלה הוא דלקת בכף הרגל האחורית. באם מדובר בדלקת פרקים, הטיפול צריך להיות מערכתי ולשלב פולסים מגנטיים בשילוב דיקור, תזונה וצמחי מרפא יחד עם גלי הלם. במידה ומדובר בשרירים ורקמות שלוחצים על כף הרגל האחרוית יש לבצע פיזיותרפיה, מתיחות לשרירי הרגל התחתונה ודיקור נוירולוגי מיוחד.
דלקת-בעקב-כף-הרגל

מבנה כף הרגל מחולק ל – 3 אזורים אנטומיים

כף רגל קדמית, אמצעית ואחורית:

  1. כף רגל קדמית כוללת את האצבעות והמפרקים
  2. כף רגל אמצעית שכוללת את חמשת עצמות המסרק metatarsal באזור הקשת
  3. כף רגל אחורית שכוללת את עצם tazus ועצם העקב calcumeus עצם הסיכה naviculare עצם הקוביה cabiodeumr ושלושת עצמות הטאלוס cumeforms

מבנה-כף-הרגל

תפקיד הקשתות בכף הרגל

תפקידם לתת גמישות ותנועה ויכולת של בלימת זעזועים. קיימות קשת אורכית ושלוש קשתות רוחביות. בעיה באחת הקשתות תגרום לכאבים ואפשרות להחמרה בכאב באזורים נוספים. בנוסף לקשתות קיימת בכף הרגל ריקמה פלנטרית שתפקידה יכולת של תנועה, הגמשה ובלימת זעוזעים. תפקיד השרירים בכף הרגל לתת תנועה ויכולת כיווץ והרפייה.

תפקיד הרצועות בכף הרגל

הרבה רצועות חיבור נמצאות בכף הרגל ותפקידם העיקרי הקניית יציבות בכף הרגל וטווחי תנועה בעיקר במצב של תנועת יתר, כמו נקיעה או קפיצה וניתור.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ