ההבדלים בין כתף קפואה לדלקת בכתף

כאבי שכמות אחרי מיגרנה

מהם ההבדלים בין כתף קפואה לבין דלקת בכתף?
האם במצבי דלקת בכתף מתאפשר טווח תנועה של המפרק?
האם הטיפול עבור כתף קפואה מתאים למצבי דלקת בכתף?

מה ההבדלים בין כתף קפואה לדלקת בכתף?

עבור אנשים רבים, אזור הכתף הוא אזור בעיתי ביותר, אשר עשוי להתאפיין בדלקות כואבות חוזרות ונשנות, או במצבים מורכבים ומסובכים נוספים מבחינה רפואית, דוגמת המצב המפורסם של כתף קפואה. בניגוד לדעה הרווחת, קיימים הבדלים מהותיים ובסיסיים בין מצב של כתף קפואה לבין מצב של דלקת רגילה בכתף. בשני המקרים כמובן קיים צורך מהותי לזהות בשלב ראשון את אופי הבעיה, מה שמאפשר הענקת טיפול מתאים, ושינוי של אורח החיים השוטף בהתאם.

טווח התנועה

אחד ההבדלים העיקריים והבולטים ביותר בין מצב של דלקת “רגילה” בכתף (אם יש בכלל דבר כזה…) לבין מצב של כתף קפואה, הוא טווח התנועה המתאפשר בשני המקרים. במקרים שונים של דלקת בכתף, מתאפשרת עדיין לרוב תנועה מסוימת של מפרק הכתף, גם אם מדובר בתנועה מוגבלת ברמה כזו או אחרת. במקרה של כתף קפואה, לעומת זאת, בדרך כלל אין כל יכולת תנועה של מפרק הכתף, אשר פשוטו כמשמעו פשוט נדבק לעצמו, ולא מאפשר לנו טווח תנועה כלשהו. זהו סימן עיקרי אשר עשוי להעיד על כך שאתם סובלים ממקרה של כתף קפואה (כמובן שבכל מקרה לא מדובר בתחליף לאבחון מקצועי על ידי רופא או מטפל).

זמן ההחלמה

הבדל מהותי נוסף בין שני המקרים הינו זמן ההחלמה המשוער מכל אחד מהמקרים. בעוד מדלקת רגילה בכתף ניתן לרוב להחלים באופן משמעותי בתוך פרק זמן של כמה שבועות בלבד, במקרה של כתף קפואה מדובר בהחלמה האורכת פרק זמן ארוך הרבה יותר, עד לשנה וחצי במקרים מסוימים.

הגורמים להיווצרות הבעיה

כמובן שההבדלים בין כתף קפואה לדלקת בכתף קיימים גם במקור לבעיה, ולאופייה הבסיסי ביותר. כך, דלקת בכתף יכולה לרוב להיווצר על רקע בעיה שרירית מסוימת, בעיה בגיד הכתף או אפילו קרע של הגיד באזור. על פי רוב, מדובר בבעיה פתאומית, אש עלולה למשל להיווצר כתוצאה מתאונת דרכים, פציעת ספורט נקודתית וכד’. לעומת זאת, כתף קפואה נוצרת לרוב באופן הדרגתי ואיטי יותר, על ידי הידבקויות הדרגתיות של הגידים למפרק הכתף.

טיפול בכתף קפואה ודלקת רגילה בכתף

בכל מקרה, בין אם מדובר בכתף קפואה ובין אם בדלקת בכתף, הטיפול בשני המקרים יכול להיות זהה, ולכלול למשל דיקור יפני, כמו גם טיפול באמצעות גלי הלם. אלו מסייעים לפרק הידבקויות והסתיידויות שונות בגוף בצורה בלתי פולשנית ויעילה ביותר, בעוד דיקור יפני מסייע לטפל בנקודות בעייתיות מסוימות בגוף (במקרה שלנו אזור הכתף), באמצעות אותן מחטים דקיקות הננעצות בנקודות מפתח בגוף, ומסייעות בין השאר להשיב את האיזון ההורמונאלי למערכות השונות בגוף ולהרגיע כאבים ואת מערכת העצבים. אנו ממליצים לקרוא גם על כאבי כתפיים.