כאבי גב בהיריון

כאבי גב בהריון

חלק ניכר מהנשים ההרות סובלות בתקופת ההיריון מכאבי גב ורבות מהן ממשיכות לסבול מהכאבים גם לאחר הלידה.

למרבה הצער במקרים מסוימים שאינם נדירים במיוחד, הכאבים עשויים לגרום לפגיעה משמעותית בתפקוד היומיומי של המטופלת. הכאבים מהווים את מנת חלקן של יותר ממחצית הנשים ההרות ועשויים להופיע בכל שלב שהוא במהלך ההיריון.
ישנם גורמים רבים לכאבים המאפיינים את תקופת ההיריון ואת החודשים הראשונים שלאחר הלידה אך חשוב שלא לקבל את הכאבים כגזירת גורל. הכוונה היא לכך שישנו מגוון רחב של דרכים להתמודד עם הכאבים ולכן אין סיבה להמשיך ולסבול לחינם.

מה הם הגורמים לכאבי גב במהלך ההיריון ולאחר הלידה?

במהלך ההיריון נוצרים שינויים משמעותיים במבנה הגוף הנשי, המשפיעים על העומסים המופעלים על עמוד השדרה ושרירי הגב. כך לדוגמה כאשר משקל ונפח הבטן גדלים, נוצר עומס גבוה מהרגיל על חוליות עמוד השדרה המותני. באופן דומה, סובלים שרירי הגב וחוליות עמוד השדרה של הגב העליון מעומס מוגבר בשל גדילת החזה המשמעותית. מעבר לכל זה, השינויים ההורמונליים לאורך ההיריון משפיעים על קשיחות רקמות החיבור וכפועל יוצא מכך משפיעים על
חלוקת העומסים בעמוד השדרה ועל היציבה של האישה ההרה. הלידה בתורה גורמת לשינוי משמעותי מאוד בחלוקת העומסים על עמוד השדרה ושרירי הגב כאחד ולאחר הלידה השינויים ממשיכים להשפיע על היציבה, על התנועתיות ועל מנח הגוף.
כאבי גב לאחר הלידה מקושרים בנוסף לזריקה האפידורלית וכן לשינויים המתרחשים בשרירי רצפת האגן ושרירי הבטן במהלך הלידה. כל אלו ועוד הופכים את כאבי הגב לתופעה רווחת מאוד בקרב נשים הרות ונשים לאחר לידה.

כיצד ניתן להתמודד עם הכאבים?

ישנם לא מעט דברים שניתן לעשות כדי למנוע כאבי גב במהלך ההיריון ולאחר הלידה וכדי להפחית את עוצמתם של הכאבים הקיימים. בין היתר מומלץ להימנע מכל פעילות שהיא שיוצרת עומס יתר על הגב כמו הרמה של עצמים כבדים או ישיבה ממושכת בתנוחה מרושלת, להקפיד להתכופף בצורה נכונה, לשנות את תנוחת השינה, להימנע מנעילת נעלי עקב ולתת עדיפות לנעליים אורתופדיות או לכל הפחות לנעליים המספקות תמיכה טובה לכף הרגל.
להקפיד על ביצוע תרגילי מתיחות במטרה לפצות על התקצרות שרירי הגב התחתון, לחזק את שרירי הגב באמצעות תרגילים מתאימים, לחזק את שרירי הבטן התומכים בשרירי הגב ועוד.
בנוסף מומלץ מאוד שלא להזניח את הטיפול בכאבי הגב ולקבוע תור למטפל המעניק טיפולים לנשים הרות ולנשים אחרי לידה סמוך ככול האפשר להופעת הכאבים.

אילו טיפולים מוצעים לנשים הרות ולנשים אחרי לידה הסובלות מכאבי גב?

ברשת מרפאות אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בחולון, רעננה ונס ציונה, נצבר במהלך העשורים האחרונים ניסיון רב בטיפול בכאבי גב במגוון אוכלוסיות, לרבות בנשים הרות ובנשים לאחר לידה.

המומחים של אלטרנטיבה מציעים לסובלות מכאבי גב קשת רחבה של טיפולים, כשבין היתר מדובר בטיפולים הבאים:

• טיפול בגלי הלם
  • טיפולי רפואת תדרים (ביוריזוננס).
  • טווינא (פיזיותרפיה סינית).
  • פיזיותרפיה מערבית.
  • דיקור סיני מסורתי.
  • דיקור נוירולוגי יפני.
  • טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים (טכנולוגיה שעברה את אישור ה-FDA).

השיפור בתפקוד וברמת הכאבים מורגש לרוב תוך טיפולים ספורים ולעיתים כבר לאחר הטיפול הראשון. הטיפולים מתבצעים בסביבה נעימה ושקטה על ידי מומחים מהשורה הראשונה, המחזיקים בניסיון רב בטיפול בנים הרות ובנשים לאחר לידה.

לקבלת מידע נוסף על ההתמודדות עם כאבי גב במהלך ההיריון ולאחר הלידה ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה.

בעיות מטופלות