h

באילו מקרים חשוב לחזק את מערכת החיסון?

ניקוי רעלים באמצעות צמחי מרפא
ניקוי רעלים באמצעות צמחי מרפא

“המערכת החיסונית שלך חלשה…” – רבים שומעים את המשפט הזה ולא מבינים תמיד את משמעותו המלאה.

  1. האם זה אומר שאתם כל הזמן חולים? לא.
  2. האם זה אומר שיש לכם תמיד דלקת בגרון? לא בהכרח.

לפעמים שבר או צלקת שלא מתאחים בקלות הם סימן מובהק למערכת חיסונית חלשה. יש עוד הרבה סימנים שמעידים על מערכת חיסונית חלשה. 

אז איך לחזק את אותה מערכת?

חיזוק מערכת החיסון. מה משפיע על המערכת החיסונית?

המערכת החיסונית – המערכת החיסונית מורכבת מתאים ומאיברים המבטיחים את הבריאות הכללית של הגוף. תפקידה של מערכת החיסון להגן על גוף האדם מפלישה של פולשים כגון חיידקים, טפילים, וירוסים ופטריות. למערכת יכולת הנקראת “זיכרון חיסוני” והיא מסוגלת לזכור פולשים שהגיעו לגוף וליצור תגובה חיסונית כלפי אותו גורם אם הוא יתקוף שוב את הגוף.

דוגמא לתגובה של מערכת החיסון היא דלקת שנוצרת כאשר יש חתך או פצע בגוף. המערכת החיסונית שולחת תאי דם לבנים ותאים שתפקידם לבלוע פולשים. תפקיד התגובה הדלקתית הוא לבלום את הזיהום שנוצר במקום הפצע.

האם המערכת החיסונית משפיעה רק על מניעת מחלות?

רבים טועים לחשוב כי תפקידה של המערכת החיסונית מסתכם בהגנה מפני מחלות ופולשים. המערכת החיסונית אחראית על מצבים רבים יום- יומיים שאנו לא נוטים בכלל להעלות בדעתנו. האם ידעתם כי יש אנשים רבים שלא מחלימים ממצבים של פציעות, שברים, או חתכים בגלל מערכת חיסונית ירודה?

חיזוק מערכת החיסון עוזר לאנשים להחלים ממצבים כמו צלקות שלא נרפאות אחרי ניתוח. מדוע אנשים מסויימים אינם מחלימים ממצבים כמו דלקת כרונית במרפק ובכף היד ואחרים כן? מדוע יש אנשים הנוטים לפתח אלרגיה בעונות מעבר ואחרים עמידים לרוחות, שלגים ושינויי מזג האוויר?

חוזקה של המערכת החיסונית הוא השורש לתופעות אלו.

מהי מחלה אוטואימונית?

המערכת החיסונית יודעת לזהות אילו תאים שייכים לגוף ואילו מהם “פולשים” – שאינם שייכים לאורגניזם החי. יש לזה חשיבות עצומה כי כאשר מתרחשת הפרעה במערכת החיסון המערכת החיסונית תוקפת את תאי הגוף (זה יכול להיות תא מסויים או איבר מסויים כגון בלוטת התריס). מצב כזה מתרחש במחלות שונות ואז נקראת המחלה בשם מחלה אוטואימונית (אוטו= עצמי, אימוני = חיסוני). במצב כזה פעמים רבות נותנים חומרים כגון סטרואידים שתפקידם לדכא את מערכת החיסון.

גורמים המשפיעים על מערכת החיסון גורמים רבים משפיעים על תפקוד מערכת החיסון – תזונה, מתח וסטרס, תרופות, הפרעות פנימיות בגוף המשפיעות על תאי מערכת החיסון וגורמים סביבתיים כגון זיהום אוויר, עשן, ריסוסים וחומרים שונים המוחדרים למזון. חיזוק מערכת החיסון צריך לכלול שינוי תזונתי, ניקוי רעלים מהגוף, הפחתת סטרס ושילוב של פעילות גופנית להמרצת תפקודי תאי הגוף.

חיזוק מערכת החיסון

חיזוק מערכת החיסון צריך להיעשות במקרים בהם מתגלה חוסר תפקוד או חולשה באחד מהתפקודים של מערכת החיסון. יש דוגמאות רבות למצבים כאלו:

  • דלקות ופצעים שאינם מחלימים לאורך זמן נטייה לאלרגיות ולחולי – מי מאיתנו לא מכיר את אותם אנשים הסובלים מדלקות גרון חוזרות ונשנות ? יש כאלו הסובלים אפילו 6 (!) פעמים במהלך חורף אחד מבעיות של שקדים נפוחים ומוגלתיים, דלקות גרון, דלקות אוזניים, כאבי אוזניים ותופעות אחרות.
  • מחלות אוטואימוניות כגון טרשת נפוצה, תסמונת בכצ’ט ובעיות אחרות מצריכות איזון של מערכת החיסון.
  • מחלות ריאה ונשימה כגון ברונכיטיס כרוני, אסטמה, צפצופים ושקדים נפוחים
  • צלקות לאחר ניתוח שאינן מחלימות בדרך כלל המצב נובע ממערכת חיסונית ירודה שאינה יכולה להתמודד עם המצב. 

חיזוק מערכת החיסון בעזרת טיפול ייחודי באלטרנטיבה

באלטרנטיבה שיטה מיוחדת המשלבת טיפול דיקור יפני בשילוב דיקור סיני, ושיטות נוספות של רפואה סינית יחד עם צמחי מרפא סיניים המביאים לחיזוק אפקטיבי של מערכת החיסון. מטפלים בעלי שם ביפן פיתחו נקודות טיפול וטיפולים מיוחדים לחיזוק מערכת החיסון. שיטות אלו לחיזוק מערכת החיסון הן נפוצות ביפן כבר מאות שנים ומיליוני בני אדם טופלו בה והגיעו לתוצאות מרשימות. טיפולי חיזוק מערכת החיסון הם דבר שכיח הניתן לילדים בגיל צעיר, הן למניעה והן לטיפול בתסמונות שונות ובמחלות כרוניות.

לפרטים נוספים שלחו לנו פרטי קשר שלכם או צרו קשר לייעוץ כבר עכשיו 03-5054594

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ