טיפול גלי הלם לאצבע הדק

כאבים באצבעות הידיים

אצבע הדק או טריגר פוינט, היא מצב רפואי המערב את הגידים של כף היד. מצב זה, הנקרא בשפה המקצועית “היצרות דלקתית של תעלת הגיד”. הוא בא לידי ביטוי בהיתקעות של האגודל או האצבע בזמן כיפוף האצבע כלפי כף היד: כאשר האצבע נמצאת במצב מכופף, היא ננעלת ונשמע קול נקישה. ישנם חולים הסובלים מאצבע הדק במספר אצבעות בו זמנית אך מצב זה מתרחש במקרים רבים באצבע אחת בלבד.

אצבע הדק מופיעה בעקבות בעיה בתעלה שבתוכה עובר גיד האצבע, המקשה על המעבר החלק שלו בתעלה. הבעיה השכיחה ביותר נגרמת ע”י אחת מהרצועות שמרכיבות את התעלה, כשלרוב מדובר ברצועה הראשונה שבבסיס האצבע. זאת כיוון שהמיקום של הרצועה חושף אותה לעומסים גבוהים יחסית לעומסים המופעלים על שאר הרצועות. במהלך הזמן הרצועה עלולה להתעבות באופן מוגזם ולחסום את פתח תעלת הגיד באופן חלקי.

מדוע חשוב לטפל באצבע הדק ללא דיחוי?

ברוב המקרים כאשר גיד האצבע לא נע בחופשיות ובצורה חלקה בתעלה, מתחילים להיווצר נזקים משניים הנוספים לנזק הראשי. כך לדוגמה החיכוך או הגירוי הבלתי פוסק של הגיד עלול להוביל לנפיחות של הגיד והנפיחות עלולה להקשות על התנועה שלו אף יותר. בנוסף הגירוי עשוי להוביל להתפתחות של דלקת מקומית.
הדלקת גורמת לנפיחות ברקמה שמצפה את החלק הפנימי של התעלה ובעקבות זאת ההיצרות נהיית חמורה אף יותר. מעבר לכל זה עלולה להיווצר נודולה (גבשושית) בתעלת הגיד שיכולה לחסום אותה באופן חלקי ולהחמיר גם כן את התסמינים האופייניים. במקרים החמורים ביותר, האצבע נותרת תקועה במצב מכופף.

כיצד מטפלים באצבע הדק ברפואה הקונבנציונלית?

הטיפול באצבע הדק ברפואה הקונבנציונלית משתנה בהתאם לחומרת התסמינים ולמשך הזמן שבו הם מטרידים את החולה. בחלק מהמקרים הבעיה חולפת מאליה ולכן לרוב הטיפול הראשוני יהיה שמרני ויכלול שימוש בתרופות לשיכוך כאבים ולהפחתת ממדי הדלקת כמו אדוויל, אדקס ונורופן. כמו כן ישנם רופאים הממליצים על קיבוע האצבעות המעורבות על מנת להפחית את הגירוי ולהקל על הכאב. קיבוע לילי יכול לסייע רבות למשל לסובלים מהיתקעות של האצבעות בעיקר בשעות הבוקר.

כל עוד התסמינים נמשכים פחות מחצי שנה באצבע אחת בלבד ולא קיימות מחלות רקע כמו סוכרת, ניתן לשקול לבצע הזרקה של קורטיקוסטרואידים לתעלת הגיד של האצבע המעורבת ובמקרים שבהם אף אחד מהטיפולים שהוזכרו לעיל לא מביאים להקלה, ניתן לשקול לעבור ניתוח שבו מבצעים חתך ברצועה המעובה על מנת לאפשר לגיד לנוע שוב בחופשיות.

שיטות טיפול בכאב מאצבע הדק

במרפאות אלטרנטיבה נצבר במהלך השנים ניסיון רב בטיפול בסובלים מאצבע הדק. לרשותם של המומחים העובדים במרפאות הרשת מגוון רחב של כלים יעילים להתמודדות עם הבעיה הנפוצה, כשבין היתר מדובר על גלי הלם, פולסים אלקטרומגנטיים, דיקור נוירולוגי יפני ורפואת תדרים (ביוריזוננס).
במקרים רבים הפתרונות האלטרנטיביים המוצעים לסובלים מאצבע הדק במרפאות הכאב אלטרנטיבה, מצליחים להביא מזור למטופלים שהתנסו במגוון שיטות קונבנציונליות ללא הצלחה. אחד היתרונות המרכזיים של הטיפולים האלטרנטיביים בא לידי ביטוי בכך שבניגוד לטיפולים הקונבנציונליים, הם לא גורמים לתופעות לוואי ולא מעמידים את המטופל בסיכון לסיבוכים.

ארסנל הטיפולים הנרחב המוצע במרפאות אלטרנטיבה מאפשר למטפלים להתאים לכל מטופל ומטופל את הטיפולים המתאימים לו ביותר באופן אישי וזאת לאחר תהליך אבחון מקיף ופרטני. אם אתם סובלים מאצבע הדק, צרו קשר עוד היום עם המומחים של אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476 לייעוץ טלפוני ללא עלות וללא התחייבות ועשו את הצעד הראשון בדרך להחלמה.

גלי הלם לכאבי גב
סובלים מכאבי גב? הטיפול בגלי הלם הצליח לסייע למטופלים שהתנסו במגוון רחב של שיטות טיפול ללא השפעה מרובה - על טיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה
טיפול בגלי הלם לכתפיים
אתם לא צריכים יותר להסכים עם ההנחה שניתן לחיות עם כתף כואבת! אחד הטיפולים היעילים ביותר המוצעים לסובלים מבעיות כתפיים שונות הוא טיפול המבוסס על גלי הלם
הטכנולוגיה המתקדמת של גלי הלם
במהלך השנים התגלו עוד ועוד דרכים שבהן משפיע הטיפול בגלי הלם על רקמות פגועות וכיום השימוש במכשירי גלי הלם נפוץ מאי פעם: מיליוני מטופלים בכל רחבי העולם וגם כאן בישראל, זוכים להקלה בסבלם הודות למכשירי גלי ההלם המודרניים.