טיפול בפריצת דיסק בשיטת האיזון של ד”ר טאן

טיפול בפריצת דיסק בשיטת ד
טיפול בפריצת דיסק בשיטת ד"ר טאן

פריצת דיסק היא אחת מהתופעות השכיחות המתרחשות בעמוד השידרה. חוקרים ואורטופדים ברחבי העולם טוענים שלמעשה כחמישים וחמש אחוז מאוכלוסיית העולם סובלת או תסבול בשלב זה או אחר של חיה מהתופעה.

קיימים טיפולים שונים לפריצת דיסק, חלקם בטוחים וחלקם פחות. בעמוד זה נציג לפניכם שיטת טיפול בטוחה, בעלת תוצאות מהירות יחסית להקלה על התסמינים של הבעיה. השיטה מתאימה במיוחד למצב האקוטי המתלווה לפריצה.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

מהם הסימנים לפריצת דיסק?

• כאבים, נימולים או שריפות המקרינים לכיוון הרגל ובמורד הרגל. התופעות האלו נובעות מלחץ על העצב הסנסורי (עצב שאחראי על התחושה של רגלינו ושל כף הרגל שלנו)
  • דלקת חריפה בעמוד השידרה עם כאבים בגב התחתון ובמיוחד
  • תחושת רדימות ברגל ו/או בכף הרגל
  • צליעה וקושי להתהלך ברגל המוקרנת – נובע מלחץ על העצב המוטורי (העצב האחראי על הפעלת שרירי הרגל).

סיפורה של בת אל

לפני שנמשיך, נשמח שתצפו בבת אל. בסרטון זה תוכלו לשמוע את סיפורה של בת אל, אשר טופלה בשיטה.
בת אל הגיעה אל מרפאת כאב אלטרנטיבה עם צליעה ברגל השמאלית וכאבים חזקים שהקרינו במורד האחורי של רגל שמאל, בעקבות בלט דיסק בגובה החוליות L4-L5 ועם פריצה בחוליה L5-S1. לאחר מספר טיפולים בודדים ההקרנה לרגל שמאל הפסיקה ובת אל יכלה להתהלך ללא צליעה.

מהי שיטת הטיפול של דוקטור טאן?

דוקטור טאן הוא מומחה בעל שם עולמי לאקופונקטורה (דיקור סיני). הוא חי בקליפורניה בשנים האחרונות ומטפל באלפי אנשים מדי שנה הסובלים מבעיות כאב ונוירולוגיה, לרבות מצבים של בעיות בעמוד השידרה , בלט דיסק ושינוים בעמוד השידרה. יחודו של הטיפול בשיטת ד”ר טאן הוא בכך שהאיזור הבעיתי אינו מדוקר. במצב של כאבי גב ועמוד השידרה, למשל, המטפל משתמש בידיים וברגליים על מנת ליצור שינויים שישפיעו על הכאב. זהו דבר חשוב ביותר, שכן בניגוד לשיטות אחרות שעלולות להיות מסוכנות, בשיטה זו עמוד השידרה והגב התחתון אינם מדוקרים.

מהן השפעות הטיפול על פריצת דיסק?

1. משכך כאבים יעיל כנגד כאבים המקרינים אל הרגל או כאבי גב תחתון המתלווים לפריצה

2. מרפה שרירים בגב התחתון ולאורך האגן בצורה יעילה מאוד. ידוע ששרירים תפוסים מגבירים את עוצמת הלחץ על העצבים היוצאים מעמוד השידרה ומקרינים לרגליים. הרפיית השרירים תסייע להורדת תופעות כגון הקרנה לרגל, נימלולים ושריפות לאורך הרגל וכף הרגל.

3. מאזן את מרכז הכובד של האגן – פעמים רבות למצבי הפריצה מתלווים חוסר סימטריה במבנה מרכז הכובד שלנו כגון אורכי רגליים לא שווים, עצמות אגן שונות שנוצר מעין “סיבוב” שלהם פנימה, עקמת מולדת או גבהי כתפיים לא זהים היוצרים חוסר סימטריה בין חלק ימין לחלק שמאל של הגוף. הרפיית השרירים והגידים תגרום למרכז הכובד לחזור לקדמותו ובכף השרירים המצויים בגב התחתון יהיו רפויים יותר – הלחץ על העצבים יקטן ורמת הכאב תופחת באופן משמעותי.

4. מוריד לחץ מעצבים הנלחצים בין חוליות עמוד השידרה בעקבות הרפיית השרירים ועידוד זרימת הדם לאורך הרגל והגב התחתון.

כיצד הטיפול של דוקטור טאן נעשה?

מחטים זעירות יוכנסו לנקודות רגישות ברגליים ובידיים. הכנסת המחטים תהיה באיזורים המדמים את עמוד השידרה או את השרירים בגב התחתון. לאחר מספר דקות תחל ההשפעה המתוארת הפיסקה הקודמת. כמובן שניתן לשלב את הטיפול היחודי עם טיפולי פיזיותרפיה או פיזיותרפיה סינית.
טיפולי פיזיותרפיה הכוללים תרגול לחיזוק שרירים הם בעלי אפקט אנטי דלקתי. עם זאת, היתרון הגדול של שיטת דוקטור טאן היא העובדה שאין שום טיפול מקומי (לא דוקרים על עמוד השידרה) ולכן לא תיתכן ריאקציה כפי שקורה בטיפולים מנואליים (ידניים) כגון פיזיותרפיה.