טיפול בפריצת דיסק ללא ניתוח

דלקת שדרה מקשחת

טיפול בפריצת דיסק ללא ניתוח – האומנם?

בקרב הציבור הרחב קיימת אמונה רווחת מאוד לפיה הטיפול היחיד המתאים לסובלים מפריצת דיסק הוא ניתוח גב. ישנו מגוון רחב של גורמים לאמונה הרווחת הזו אך האמת היא שמדובר בסך הכול בשגיאה נפוצה ותו לא:
לא זו בלבד שברוב המקרים טיפול בפריצת דיסק לא כולל ניתוח בעמוד השדרה, אלא שבמקרים מסוימים פריצת הדיסק מאובחנת באופן אקראי, בזמן שהמטופל כלל לא היה מודע לכך שהתרחשה פריצת דיסק בעמוד השדרה שלו.
כך לדוגמה במחקרים לא מעטים שבוצעו בנושא זה, נמצא כי בקרב אנשים שלא סבלו מתסמינים הקשורים לעמוד השדרה, שכיחות פריצת הדיסק עמדה על יותר מ-25%.

טיפול בפריצת דיסק ללא ניתוח

פריצת דיסק עשויה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תסמינים. הזכרנו כי במקרים מסוימים הפריצה לא גורמת לתסמינים כלשהם ולכן המטופל גם לא יהיה מודע אליה. לעומת זאת פריצת דיסק בגב עשויה לגרום לכאבים מקומיים באזור שבו התרחשה, להגבלה בתנועתיות של הגב ולתסמינים נוירולוגיים שונים כמו חולשת שרירים בגפיים, נמלולים בגפיים ובעיות בשליטה על הסוגרים. הואיל ומדובר בבעיה נפוצה שבמקרים מסוימים דורשת טיפול, מטבע הדברים ישנה קשת רחבה של טיפולים המוצעים לסובלים ממנה.

ברשת מרפאות אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בנס ציונה, חולון ורעננה, נצבר בארבעת העשורים האחרונים ניסיון עצום בטיפול בסובלים מפריצת דיסק. קשת הטיפולים הרחבה המוצעת למטופלים במרפאות אלטרנטיבה כוללת בין היתר את הטיפולים הבאים: טווינא (פיזיותרפיה סינית), פיזיותרפיה, רפואת תדרים (ביוריזוננס), טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, דיקור סיני, דיקור יפני נוירולוגי, טיפול בגלי הלם ועוד.

טיפול פריצת דיסק – מה המטרה?

מטרת הטיפולים המוצעים לסובלים מפריצת דיסק היא לעודד את ההחלמה על מנת לזרז את מועד החזרה לשגרה ולשפר את איכות החיים של המטופל. בנוסף הטיפולים מיועדים למנוע החמרה במצבו של המטופל. היעדר טיפול עשוי בהחלט להוביל להחמרת המצב ובסופו של דבר המטופל עשוי למצוא את עצמו כמועמד הגיוני לניתוח גב. על ידי מתן טיפול יעיל בשלב מוקדם, ניתן בפירוש למנוע ניתוח מיותר.     טיפול איכותי הניתן על ידי מטפל מקצועי במועד המתאים יכול לגרום להפחתת כאבים, להפחתת ואף העלמת תסמינים נוירולוגיים, לשיפור התנועתיות של עמוד השדרה, לשיפור התפקוד היומיומי ועוד.

באילו מקרים ניתוח יהיה טיפול הבחירה?

כפי שציינו, השאיפה היא להתנסות תחילה בטיפולים שמרניים ולמצות את הטיפול השמרני עד תום לפני ההתקדמות לטיפולים פחות שמרניים כמו הזרקה שורשית, הזרקה אפידורלית או ניתוח גב. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם אין מנוס ממעבר ניתוח. כך לדוגמה תסמונת זנב הסוס מהווה התוויה מוחלטת לטיפול ניתוחי. תסמונת זנב הסוס היא מצב נוירולוגי חמור הנגרם בשל פגיעה במסה של עצבים המכונה זנב סוס. מדובר במצב חירום רפואי בעל חלון זמנים של כ-48 שעות לטיפול: ככול שממתינים עם הניתוח מעבר ל-48 שעות, כך הנזק לעצבים גדול יותר והיכולת לטפל, קטנה יותר.

יש לשקול מעבר של ניתוח גם במקרים שבהם המטופל סובל מכאבים סכיאטיים באופן קבוע במשך יותר משלושה חודשים, שלא הגיבו לטיפולים שמרניים (לרבות הזרקה שורשית והזרקה אפידורלית) וישנם גם רופאים הממליצים על ניתוח למטופלים הסובלים משיתוק מלא של מיישרי כף הרגל המוביל ל-complete drop foot (כף רגל צנוחה לחלוטין).

אם אתם סובלים מפריצת דיסק, צאו מתוך נקודת הנחה שרוב הסיכויים כי תוכלו לחזור לפעילות מלאה תוך מספר שבועות ושלא תצטרכו לעבור ניתוח. זאת כמובן כל עוד תפעלו לפי מספר כללים חשובים ותעברו טיפולים מתאימים. למידע נוסף על טיפול בפריצת דיסק ללא ניתוח  ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם נציגי השירות של מרפאת אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476.