אצבע הדק – טריגר פינגר

טריגר פינגר

אובחנתם כסובלים מבעיית טריגר פינגר trigger finger? יש אלטרנטיבה. ניתן לפתור את הבעיה ולמנוע פרוצדורה ניתוחית, באמצעות טיפול משולב וייחודי. טיפול זה כולל שתי שיטות עיקריות, אשר השילוב ביניהן מתגלה כיעיל ביותר בטיפול במקרים של טריגר פינגר (trigger finger), המכונה אף במינוח העברי בשם אצבע הדק.

השיטה הראשונה היא טיפול באמצעות גלי הלם. במסגרת טיפול זה משתמשים במכשיר מיוחד המשדר גלים אקוסטיים בצורה ממוקדת ומדויקת אל עבר האזור הבעייתי (במקרה של טריגר פינגר, מדובר כאמור באזור אצבעות כף היד, והגידים הנמצאים לאורכן).
גלי הלם אלו מסייעים להרחיב את כלי הדם ולהמריץ את זרימת הדם באזורים אלו, ומתגלים כאפקטיביים ביותר כאשר הטיפול מתבצע בצורה מקצועית ומדויקת.

שיטת הטיפול השנייה היא סוג מסוים של דיקור סיני, הנקרא Dr Tan. שיטת דיקור זו קרויה על שם הרופא אשר פיתח אותה, אשר עובד כיום בארצות הברית. במסגרת שיטת דיקור זו, עובד המדקר על אזור אחר ומסוים בגופו של המטופל, אזור אשר מסייע להשפיע ולאזן את האזור הכואב והבעייתי (אזור אצבעות הידיים, במקרה הספציפי של טריגר פינגר..).

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

מהו טריגר פינגר Trigger Finger (מכונה בעברית גם בשם אצבע הדק)?

טריגר פינגר (או באנגלית – Trigger finger ) היא בעיה אורתופדית עקשנית ולא נעימה, אשר מופיעה אצל אנשים רבים בעולם בשנים האחרונות. המונח טריגר פינגר מתייחס לסוג של דלקת בגידים הנמצאים בבסיס אצבעות כף היד, הגורמת לנקישות כואבות ביותר בזמן כיפוף או יישור האצבעות, ולעיתים למצב בו לא ניתן לכופף או ליישר את האצבע כלל.

טריגר פינגר היא תופעה השכיחה במיוחד בקרב בני גילאי ארבעים עד שישים, אך התופעה מופיעה לעיתים גם אצל צעירים ומבוגרים יותר. את הכאבים והסימפטומים המסוימים של טריגר פינגר ניתן לחוש בצורה חזקה במיוחד בשעות הבוקר מיד לאחר שקמים משינה, כאשר על פי רוב, היעדר טיפול מתאים בבעיה מביא להחמרה הדרגתית ועקבית של המצב, עד לנקודה בה קשה להזיז, לכופף וליישר את האצבעות כמו שצריך.

שיטות טיפול

טריגר פינגר – סיבות, אבחון וסימפטומים

האבחון של הבעיה הרפואית המוכרת בשם טריגר פינגר מבוסס בעיקר על דיווח של הפציינט עצמו, ובדיקה פיסית של אזור האצבעות וכף היד, בהתאם לתלונות המטופל. אין צורך ממשי בבדיקות עזר נלוות כלשהן דוגמת צילומי רנטגן או אולטרסאונד, ולעיתים יכול המטפל למשש את האזור המדובר ולחוש בגבשושיות מסוימות ומכאיבות באזורי הגידים, וכך לאבחן את הבעיה.

קיימים חילוקי דעות מסוימים בקרב אנשי המקצוע השונים בנוגע לסיבות הגורמות לתופעת הטריגר פינגר בקרב מטופלים שונים. אנשים שונים מאמינים כי מדובר בתופעה הנוצרת כתוצאה מעבודה קשה ומרובה העושה שימוש בכפות הידיים, אך אין בשלב זה מחקרים רפואיים המצביעים על קשר וודאי ומוחלט בין עבודה קשה לאורך זמן לבין מקרים של טריגר פינגר.
הדבר הבטוח ביותר לומר בשלב זה הוא כי איננו יודעים מהן הסיבות המדויקות והמוחלטות להיווצרות מקרים של טריגר פינגר, אך אנחנו כן יודעים כיצד ניתן לטפל בתופעה זו בצורה אפקטיבית יחסית. שיטת הטיפול המשולבת והייחודית הזו מתגלה כיעילה ואפקטיבית במיוחד לטיפול במקרים של טריגר פינגר.