מהו כאב אורטופדי?

כאב אורטופדי

כאב אורטופדי הוא כאב המופיע באזור מסוים או במספר אזורים במקביל, במערכת השריר והשלד. האזורים שבהם מופיעים כאבים אורטופדיים בשכיחות הגבוהה ביותר הם המפרקים, עמוד השדרה והשרירים וישנו מגוון עצום של גורמים שיכולים לגרום להתפתחות של כאבים באזורים אלה.

כאב אורטופדי יכול לגרום לפגיעה ניכרת באיכות החיים של המטופל ואף לגרום לפגיעה בתפקוד היומיומי. למשל כאב אורטופדי ברגליים יכול לפגוע באיכות ההליכה, כאב אורטופדי בגב עשוי להשפיע על איכות השינה וכאבים באצבעות עשויים להקשות על ביצוע פעולות יומיומיות הדורשות מוטוריקה עדינה כמו שריכת שרוכים או כתיבה.

מה הם הגורמים לכאב אורטופדי?

כפי שציינו ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שעשויים להוביל להתפתחות של כאבים אורטופדיים. אחד הגורמים השכיחים ביותר הוא מכה או חבלה שיכולה להיות תוצאה של מעשה אלימות, נפילה מגובה או תאונת דרכים לצורך העניין.

גורם שכיח נוסף הוא תהליך דלקתי שיכול להיות תוצאה של מחלה כרונית כמו דלקת מפרקים שגרונית או של בעיה אקוטית כמו דלקת מפרקים זיהומית. חלק מהגורמים קשורים לגיל מתקדם, אחרים לעיסוק בספורט בצורה שאינה מותאמת ליכולותיו של המתאמן, ישנם גורמים נדירים יחסית כמו גידולים בעצמות וישנם גורמים שכיחים כמו כאבי גדילה בילדים.

לא תמיד פשוט לאבחן את הגורם לכאב האורטופדי ולכן המטופלים במקרים רבים צריכים לעבור תהליך אבחון ממושך ויסודי, הכולל מגוון רחב של בדיקות.

המומחים של מרפאות אלטרנטיבה מחזיקים בניסיון של ארבעה עשורים באבחון מטופלים הסובלים מכאבים אורטופדיים ומסוגלים לאבחן גם בעיות מורכבות בהמירות גבוהה יחסית מבלי להתמהמה: האבחון המהיר מאפשר להעניק למטופל את הטיפול הרלוונטי ביותר לבעיה ממנה הוא סובל, מבלי לבזבז זמן יקר.

מה הם התסמינים של כאב אורטופדי?

הכאב האורטופדי יכול להיות חד מאוד ולהופיע רק בזמן ביצוע תנועות מסוימות אך בהחלט גם יכול להיות עמום באופיו ונוכח באופן קבוע ללא שינוי ניכר לאורך הזמן. ישנם כאבים חלשים מאוד שניתן כמעט להתעלם מהם וישנם הגורמים למצוקה משמעותית ופוגעים קשות בתפקוד.

ישנם כאבים המופיעים בהתקפים שביניהם יש תקופות של הפוגה, אחרים מופיעים למשך זמן קצר בלבד וחולפים מאליהם וישנם שהולכים ומחמירים ככול שעובר הזמן. חשוב לציין כי ישנם גם מטופלים הסובלים מכאבים אורטופדיים במשך שנים ארוכות ללא הקלה ניכרת במצבם.

הכאבים לרוב מלווים בתסמינים נוספים הנלווים אליהם או בתסמינים הנובעים מעוצמתם: הכאבים יכולים להיות מלווים למשל בנפיחות, אודם מקומי, חום מקומי או מערכתי, הגבלה בטווח התנועה של המפרק, חריקות בזמן הזזת המפרק, רגישות למגע באזור הכואב ועוד.

כיצד מטפלים בכאבים אורטופדיים במרפאות אלטרנטיבה?

המומחים של מרפאות אלטרנטיבה, הממוקמות בנס ציונה, חולון ורעננה, מטפלים בסובלים מכאבים אורטופדיים במגוון עצום של שיטות טיפול, המגיעות מתחום הרפואה המשלימה.

לצד שיטות טיפול מוכרות כמו שיאצו ודיקור סיני, מבצעים במרפאות אלטרנטיבה טיפולים יעילים הנחשבים לפחות מוכרים. בין השאר מדובר למשל בטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפול בגלי הלם, דיקור נוירולוגי יפני ורפואת תדרים (ביוריזוננס).

מניפת הטיפולים הרחבה מאפשרת למומחים של אלטרנטיבה להתאים לכל מטופל את השיטה המתאימה עבורו באופן אישי, בהסתמך על אופי הכאבים, הטיפולים שבהם התנסה עד כה, הגורמים לכאבים ועוד.

לקבלת פרטים נוספים על כאב אורטופדי ולתיאום מועד לפגישת יעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם נציגי השירות של אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476.