כאבים בעורף

כאבים חזקים בעורף

העורף הוא החלק האחורי של הצוואר, המתחיל מתחת לעצם העורף (העצם האחורית-תחתונה של הגולגולת) ומסתיים בחגורת הכתפיים. בעורף נמצאות עצם המפרקת ועצם האטלס, המקשרות בין עמוד השדרה והגולגולת. המבנה של עצם המפרקת ועצם האטלס מזכיר ציר סיבובי והודות לו אנחנו יכולים להניע את הגולגולת באופן מעגלי. כמו כן ניתן למצוא בעורף חלק משריר הטרפז, המקשר את חגורת הכתף לעמוד השדרה ולגולגולת.

מה הם הגורמים לכאבים בעורף?

כאבי עורף הם תסמין נפוץ ושכיח מאוד באוכלוסייה הכללית וישנם גורמים רבים מאוד שיכולים להוביל להתפתחות של כאבים אלה. אחד הגורמים השכיחים ביותר קשור לסביבת העבודה של המטופל. כך לדוגמה עשוי להיווצר עומס על השרירים באזור העורף בעקבות ישיבה על כיסא לא ארגונומי, ישיבה מרושלת וישיבה בנטייה לפנים. למעשה במקרים רבים מאוד מתברר כי מקור הכאבים באזור זה הוא בעומס גבוה מהרגיל על שרירי הצוואר והעורף.

כאבי עורף יכולים להיות גם תוצאה של חבלה צווארית שהתרחשה במהלך תאונת דרכים או במהלך פעילות ספורטיבית. במקרים האלו הרקמות הפגועות עשויות לסבול ממתיחות, מדלקת, מקרע ועוד. לא תמיד מקור הכאבים בעורף עצמו שכן תמיד קיימת אפשרות שמדובר בכאבים המוקרנים ממבנים סמוכים.

כך לדוגמה במקרים מסוימים שכאבי העורף הם כאבים המוקרנים מאזור הגב או מהראש. מעבר לכל זה, לא אחת מתברר שמקור הכאבים בעורף הוא בכלל בלחץ נפשי או במתח רגשי ממנו סובל המטופל, המוצא ביטוי פיזי בכאבים בעורף. למרבה הצער ברפואה הקונבנציונלית לא ניתן מספיק מקום לקשר חשוב ומשמעותי זה בין הנפש לגוף.

כיצד מאבחנים כאבים בעורף?

במרפאות של רשת אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בנס ציונה, רעננה וחולון, נצבר במהלך העשורים האחרונים ניסיון רב באבחון של מטופלים הסובלים מכאבי עורף. תהליך האבחון היסודי והמקיף כולל שיחה מקדימה שבמהלכה המטפל מנסה לזהות גורמי סיכון ולאתר את הגורמים להתפתחות הכאבים משעליהם מתלונן המטופל.

בנוסף במרפאות הרשת ניתן לעבור בדיקה גופנית מקצועית שבמקרים רבים מעלה ממצאים המסייעים למטפל להבין את מקור הבעיה והכאבים. בהתאם לצורך יומלץ למטופל לעבור בדיקות נוספות כמו בדיקות דימות או בדיקות דם.

כיצד מטפלים בכאבים בעורף במרפאות אלטרנטיבה?

אחד היתרונות של רשת מרפאות אלטרנטיבה, בא לידי ביטוי במניפת הטיפולים הרחבה שניתן לקבל בסניפי הרשת. מגוון הטיפולים המרשים מאפשר לאנשי המקצוע של אלטרנטיבה, להתאים למטופל את הטיפול הנכון ביותר עבורו (במקום להתאים את המטופל לטיפול), כשבין השאר ניתן לקבל באלטרנטיבה טיפולים בשיטות הבאות: דיקור יפני נוירולוגי, דיקור סיני, טווינא (פיזיותרפיה סינית), פיזיותרפיה מערבית, רפואת תדרים (ביוריזוננס), פולסים אלקטרומגנטיים וכן טיפול בגלי הלם.

לקבלת פרטים נוספים על כאבים בעורף ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציגי השירות של אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.

בעיות מטופלות