כאב ראש לאחר צליפת שוט

צליפת שוט היא פציעה שמתרחשת כאשר הראש נע בפתאומיות ובעוצמה קדימה, אחורה או לצדדים. בדרך כלל היא מתרחשת כאשר רכב פוגע מאחורה ברכב אחר.

במצב זה הראש של הנהג ברכב הנפגע נזרק בעוצמה אחורנית ולאחר מכן קדימה. בדרך כלל התסמינים האופייניים לפגיעה זו מתפתחים בטווח של שש עד 12 שעות מהתאונה ולכן רבים מהנפגעים כלל לא מודעים לכך שהם סובלים מבעיה כלשהי בשעות הראשונות לאחר התאונה. ככול הנראה בשל הבדלים בחוזק שרירי הצוואר, נשים נוטות לסבול מפציעה זו בשכיחות גבוהה יותר מאשר גברים.

מה הם התסמינים של צליפת שוט?

ברוב המקרים צליפת שוט באה לידי ביטוי בפגיעה בשרירי וברצועות הצוואר, המובילה להגבלה בתנועות עמוד השדרה הצווארי ולהופעת כאבים בראש ובצוואר בזמן התנועה. יחד עם זאת במקרים החמורים יותר, הנפגע עשוי לסבול גם משברים בחוליות הצוואר, מקרעים בכלי דם, רצועות או שרירים ובמקרים החמורים ביותר פגיעה זו מובילה למות הנפגע. כפי שניתן להבין, צליפת שוט יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב ביותר של תסמינים, המשתנים בהתאם לאופי ודרגת החומרה של הפגיעה, אך כאבי ראש הם בין התסמינים הנפוצים ביותר בקרב הסובלים מצליפת שוט.

בנוסף לכאבי הראש המטופל עשוי לדווח על סחרחורות, טינטון ופגיעה בשמיעה, פגיעה בראייה, תסמונת בתר חבלתית, כאבים בידיים, כאבים במפרק הלסת ועוד. במקרים מסוימים הבעיה עשויה להפוך לכרונית: צליפת שוט מוגדרת כבעיה כרונית כאשר התסמינים המציקים למטופל לא חולפים לאחר חצי שנה מיום התאונה.

כיצד מטפלים בכאבי ראש לאחר צליפת שוט?

אחד העקרונות הבסיסיים בטיפול בסובלים מכאבי ראש לאחר צליפת שוט הוא לשמר את התנועתיות של הצוואר. חשוב מאוד להמשיך להניע את הצוואר כל עוד יש אפשרות לעשות זאת ולהימנע מקיבוע שלו. ברפואה הקונבנציונלית נהוג לעשות שימוש נרחב בתרופות לשיכוך כאבים, המסייעות למטופלים להתמודד עם התסמינים השכיחים.

ברפואה האלטרנטיבית לעומת זאת, לא נעשה שימוש בחומרים מלאכותיים כלל. תחת זאת נעשה בשיטות השונות שימוש בתכשירים המיוצרים מחומרים טבעיים ומצמחים. כמו כן בשיטות האלטרנטיביות השאיפה היא להשיב את הגוף לאיזון ולעודד את ההחלמה של הרקמות הפגועות תוך ניצול כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף.

אילו טיפולים מוצעים לסובלים מכאבי ראש לאחר צליפת שוט במרפאות רשת אלטרנטיבה?

במרפאות של רשת אלטרנטיבה, הממוקמות בחולון, נס ציונה ורעננה, מוצעים לסובלים מכאב ראש לאחר צליפת שוט מגוון רחב של טיפולים המבוצעים על ידי מטפלים מומחים המחזיקים בניסיון רב. בין היתר מדובר על דיקור יפני ודיקור סיני, טווינא (פיזיותרפיה סינית) ופיזיותרפיה, שיטת דוקטור קאופמן לטיפול בנקודות טריגר (שיטה מיוחדת שמפחיתה לחץ מעצבים וכלי דם), רפואת תדרים (ביוריזוננס) וטיפול בגלי הלם.

כל הטיפולים ללא יוצא מן הכלל בטיחותיים לחלוטין ונטולי תופעות לוואי. בעזרת הטיפולים האלטרנטיביים ניתן לקצר משמעותית את משך ההחלמה ואף למנוע מהבעיה להפוך מאקוטית לכרונית.

לקבלת מידע נוסף בנוגע לטיפולים המתאימים לסובלים מכאבי ראש לאחר צליפת שוט ולתיאום פגישת ייעוץ עם מומחה, צרו קשר עוד היום עם מרפאת אלטרנטיבה הקרובה לביתכם בטלפון מספר 072-3902476.

בעיות מטופלות