כאב ראש באיזור המצח

כאבי ראש הם בין התסמינים השכיחים ביותר המובילים מטופלים לפנות לרופא המשפחה שלהם. הואיל וישנם סוגים רבים של כאבי ראש וגורמים רבים מאוד לכאבי ראש, לפני שניתן יהיה להעניק למטופל את הטיפול המתאים ביותר עבורו באופן אישי, חשוב לבצע תהליך אבחון יסודי ומקיף, לנסות לאפיין את כאב הראש ולהבין מה הם הגורמים לכאבים. אחד השלבים הראשונים בתהליך האבחון והאפיון, כולל בירור של מיקום הכאב. זאת כיוון שלמשל כאבים המופיעים בעורף לרוב ינבעו מגורמים שונים לגמרי בהשוואה לכאבים המופיעים ברקות, במרכז הראש או במצח לצורך העניין.

חשוב להתייחס לתסמינים נוספים

ישנו מגוון רחב של גורמים שיכולים להוביל להתפתחות של כאבי ראש בכלל ובמצח בפרט. אי לכך, במסגרת תהליך האבחון חשוב להתייחס לא רק למיקום של הכאב, אלא לתסמינים נוספים, שיכולים לשפוך אור על הגורם לכאבי הראש. כך לדוגמה אם הכאבים מופיעים במשך יותר משבועיים ומלווים בכאבים בשיניים העליונות ובהפרשות סמיכות ובעלות צבע ירוק או צהוב מהאף, ניתן להעלות את החשד לכך שמקור הכאבים במחלה הנקראת סינוסיטיס. סינוסיטיס היא דלקת של הסינוסים והתסמינים המרכזיים שלה הם כאבי ראש המופיעים בעיקר באזור העיניים והמצח. לעומת זאת אם הכאבים מלווים ברעשים שמקורם במפרק הלסת או במנשך לא תקין, יתכן שמקור הבעיה במפרק הלסת, המקרין את הכאב לכיוון המצח.

בתהליך האבחון יש להתייחס לאופי הכאב

בנוסף למיקום של הכאבים ולתסמינים הנלווים אליהם, יש להתייחס גם לאופי הכאבים, לתדירות שלהם ולעוצמתם. כך לדוגמה אם מדובר בכאבים חדים הנמשכים שניות ספורות בלבד, אך מופיעים שוב ושוב בדפוס של התקפים, יש להעלות את החשד לכך שמקור הבעיה בעצב הטריגמינאלי, האחראי בין היתר לעצבוב של הקרקפת, הלחיים והמצח. לעומת זאת כאבים קלים עד בינוניים המוחמרים במצבי מתח, עשויים להתברר ככאבי ראש מסוג מתח. כפי שניתן להבין, ישנם אלמנטים רבים שיש להתייחס אליהם במסגרת תהליך האבחון.

הטיפול בכאבי ראש במצח במרפאות אלטרנטיבה

המומחים של מרפאות אלטרנטיבה, מחזיקים בניסיון רב שנים באבחון של מטופלים הסובלים מכאבי ראש ובטיפול במטופלים אלה. בשלב הראשון לאחר הקבלה של המטופל, מבוצע תהליך אבחון יסודי שבסופו ניתן יהיה להבין מה הם הגורמים לכאבים וכיצד ניתן לטפל בהם. תכנית הטיפולים מותאמת לכל מטופל לפי הצורך האישי, כשבמרפאות הרשת ניתן לקבל קשת רחבה של טיפולים. בין היתר מדובר על דיקור נוירולוגי יפני, רפואת תדרים (ביוריזוננס), דיקור סיני, טווינא (פיזיותרפיה סינית), גלי הלם ועוד.

אם אתם סובלים מכאבי ראש באזור המצח, נמליץ לכם שלא להתמהמה עם קבלת הטיפול. תחת זאת צרו קשר עוד היום עם נציגי השירות של אלטרנטיבה ותאמו פגישת ייעוץ עם מומחה באחת ממרפאות הרשת, הממוקמות ברעננה, נס ציונה וחולון. נציגי השירות של אלטרנטיבה ממתינים לכם בטלפון מספר 072-3902476.

בעיות מטופלות