h

כאבי ראש סינוסיטיס

סינוסיטיס
סינוסיטיס

הסינוסים (גתות האף) הם חללים הממוקמים בעצמות הלחיים והמצח. כאשר מתפתחת דלקת בחללים אלה, מוגדר המצב כסינוסיטיס.
התפקיד של הסינוסים הוא לסייע ביצירת הקול, לחמם את האוויר החודר לריאות ולהפחית את משקל הגולגולת. סך הכול בגולגולת ישנם ארבעה זוגות של סינוסים: הסינוסים הפרונטליים (מעל הגבות באזור המצח), הסינוסים המקסילריים (בצידי האף מאחורי עצמות הלחיים), הסינוסים הספינואידיים (מאחורי העיניים) והסינוסים האתמואידיים (בין העיניים).
בדרך כלל הדלקת מתפתחת בסינוסים המקסילריים. לרפואה הקונבנציונלית גישה ייחודית לטיפול בכל נושא כאבי ראש, מיגרנות ופרט סינוסיטיס וגם במרפאת אלטרנטיבה מטפלים ביד רמה בנושאים הללו.

מה הם הגורמים לסינוסיטיס?

נגיף השפעת הוא הגורם השכיח ביותר לסינוסיטיס אם כי באופן כללי הדלקת יכולה להתפתח אחרי כל זיהום בדרכי הנשימה העליונות. כמו כן ישנה שורה ארוכה של מחלות, הרגלים ומצבים המגדילים את הסיכון להתפתחות של דלקת בסינוסים. הכוונה היא בין היתר למחלות כמו אסתמה או סיסטיק פיברוזיס, מערכת חיסונית חלשה, עישון פסיבי ואקטיבי, אלרגיות כמו קדחת השחת או נזלת אלרגית, ניתוח, חבלה או פציעה באזור הפנים, דלקת שיניים המערבת את הסינוסים ועוד.
בנוסף חסימת הניקוז התקין של הסינוס עלולה בהחלט לגרום גם כן להתפתחות של דלקת. מצב זה יכול להיות תוצאה של חדירת עצם זר לחלל הסינוס, התפתחות של פוליפ בסינוס ועוד.

סינוסיטיס וכאבי ראש

הגודש בסינוס הדלקתי גורם למגוון רחב של תסמינים. בין היתר מדובר בשיעול, עייפות, שינויים בגוון הקול, תחושה כללית רעה, פגיעה בחוש הטעם וחוש הריח, לחץ באוזניים, ריח רע מהפה, שיעול ועוד. מעבר לכל התסמינים שהוזכרו, מטופלים הסובלים מסינוסיטיס מדווחים בדרך כלל גם על כאבי ראש. כך לדוגמה דלקת בסינוסים המקסילריים תגרום לרוב לכאבים באזור שמתחת לעיניים ויתכן שהסובלים מדלקת בסינוסים אלה יסבלו מהקרנה של הכאב לאזור המצח.

לעומת זאת דלקת בסינוסים הספינואידיים תבוא לידי ביטוי בכאבי עורף או בכאבי ראש ממוקדים מאוד, המתרכזים במרכז הקודקוד. דלקת בסינוסים האתמואידיים תגרום לכאבים באזור הפנים ואילו דלקת בסינוסים הפרונטליים תבוא לידי ביטוי בכאבי ראש מעל העיניים, באזור המצח.
הכאבים יכולים להופיע באופן כרוני או בהתקפים, ישנם חולים הסובלים מכאבי ראש עוצמתיים במיוחד המפריעים לתפקוד היומיומי ולעומת זאת ישנם מטופלים המדווחים על כאבי ראש קלים בלבד.

כיצד מטפלים בסינוסיטיס בשיטות הרפואה הקונבנציונלית?

הטיפול הקונבנציונלי המוצע לסובלים מסינוסיטיס, נע לרוב “מהקל אל הכבד”. בשלב הראשון בדרך כלל ינסו לטפל באמצעות תרופות המשמשות לפתיחת המעברים של הסינוסים. הכוונה היא לתרופות כמו “אוטריוין” המאפשרות להפרשות להתנקז לכיוון האף וממנו לגרון. אם לא מושג שיפור, יתכן שיעשה שימוש בתרופות אנטיביוטיות, בעיקר במקרים שבהם יש עדויות לזיהום חיידקי בסינוסים. אם אין תגובה לתרופות האנטיביוטיות, יתכן שתבוצע שטיפה של הסינוסים ובמקרים החמורים ביותר שבהם יש עדות לחסימה אנטומית של הסינוס, יתכן שטיפול הבחירה יהיה ניתוח להסרת החסימה.

בנוסף נהוג לבצע ניתוח גם למטופלים שלא סובלים מחסימה של הסינוסים, הסובלים מסינוסיטיס כרוני. הכוונה היא לניתוח שבו מרחיבים את הפתחים של הסינוסים על מנת לסייע לניקוז הנוזלים המצטברים בסינוס באופן כרוני. שיעורי ההצלחה של הניתוח עומדים כיום על כ-80%.

כיצד מטפלים בסינוסיטיס בשיטות הרפואה האלטרנטיביות?

הואיל וסינוסיטיס היא בעיה שכיחה מאוד באוכלוסייה הכללית, אין זה פלא שניתן לראות התייחסות נרחבת אליה במגוון רחב של טכניקות טיפול אלטרנטיביות. המעניין הוא שבניגוד לרפואה הקונבנציונלית שבה ההתייחסות מתמקדת בתסמין עצמו או בגורם המקומי לדלקת, הרי שברפואה האלטרנטיבית, ההתייחסות הרבה יותר רחבה. הכוונה היא לכך שכאשר מגיע מטופל הסובל מסינוסיטיס לקליניקה של מרפא אלטרנטיבי, זה האחרון יתייחס לא רק לדלקת אלא גם לאורח חייו, הרגלי התזונה שלו, נושאים שונים המטרידים אותו בחייו האישיים ועוד.

לפי הרפואה הסינית למשל, סינוסיטיס יכולה להוות ביטוי של כעס מודחק, טינה או תסכול, הגורמים לחדירה של רוח חמה לגוף, המחלישה את המערכת החיסונית. גם ההומאופתיה מתייחס בהרחבה לסינוסיטיס, המתואר כתוצאה של קונפליקט לא פתור בין הנפש לגוף ולחץ נפשי מצטבר שלא מוצא פורקן. כמו כן ישנם לא מעט תוספי מזון נטורופתיים המתאימים לסובלים מסינוסיטיס, המסייעים לפירוק הנזלת והליחה ומקלים על הניקוז שלהם מהסינוסים הדלקתיים. טיפולים אלטרנטיביים היכולים לסייע רבות לסובלים מכאבי ראש על רקע סינוסיטיס כוללים בין היתר דיקור יפני, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, צמחי מרפא סיניים ורפואת תדרים.

חשיבות השילוב בין הרפואה הקונבנציונלית לאלטרנטיבית

נראה כי השילוב בין שיטות מתחום הרפואה הקונבנציונלית לבין שיטות מתחום הרפואה האלטרנטיבית, יוצר סינרגיה המעצימה את היעילות של שני העולמות. התייחסות למכלול הגורמים המשפיעים על הדלקת, בשילוב עם התייחסות לגורם המקומי, יכולה לזרז בצורה משמעותית את ההחלמה ולקדם את הריפוי. כמו כן שילוב של טיפולים משני העולמות עשוי להפחית את הסיכוי להישנות הדלקת בעתיד.     

לקבלת מידע נוסף ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ, צרו קשר עוד היום עם המומחים של אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.

בעיות מטופלות
כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ