נימול והירדמות באצבעות

נימול באמצבעות

מקור המילה “נימול” הוא במילה “נמלה” וזאת כיוון שמדובר בתסמין המזכיר תחושה של נמלים ההולכות על פני העור. ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל לתחושה של רדימות, נימול או נמלול באצבעות.

כך לדוגמה הרדימות יכולה לנבוע כתוצאה מלחץ זמני המופעל על עצב פריפרי ביד או על כלי דם המספק דם לעצבים בכף היד ובמקרים האלו די יהיה בניעור היד או בשינוי תנוחה כדי להעלים את התסמינים. לעומת זאת במקרים אחרים, השכיחים פחות, התסמינים באצבעות מהווים ביטוי של בעיה חמורה יותר כמו טרשת נפוצה לצורך העניין.

מה הם הגורמים לנימול באצבעות?

כפי שציינו ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל להתפתחות של נימול באצבעות. בין היתר מדובר בנוירופתיה סוכרתית, המהווה סיבוך מאוחר יחסית של מחלת הסוכרת, חסרים תזונתיים שונים כמו מחסור בוויטמין D, בעיות שונות בעמוד השדרה הגורמות לחסרים עצביים כמו היצרות תעלת עמוד השדרה, בלט דיסק צווארי או תהליכים ניווניים בעמוד השדרה הצווארי, פגיעות טראומטיות ביד שהובילו לנזק עצבי המשפיע על האצבעות ועוד.

חשיבות האבחון היסודי

הואיל וישנו מגוון כל כך רחב של גורמים שעשויים להוביל להתפתחות של תחושת נימול באצבעות, ישנה חשיבות עליונה לבצע תהליך יסודי וקפדני של אבחון רפואי, לפני שניתן יהיה להתאים למטופל את תכנית הטיפולים המתאימה עבורו באופן אישי. כך למשל במסגרת האבחון יש לברר האם המטופל סובל מתסמינים נוספים. זאת כיוון שבמקרים רבים המטופל סובל מתסמינים נוספים אך אין הוא מסוגל לקשר אותם לתסמינים שהופיעו באצבעות. מסיבה זו המידע לרוב לא ניתן באופן וולונטרי.

חשוב ביותר גם לבצע למטופל בדיקה גופנית, לבדוק את טווחי התנועה של האצבעות, למשש את חלקי הגוף הרלוונטיים כמו עמוד השדרה הצווארי או אזורים אחרים בגפיים, על מנת לנסות לאתר אזורים נפוחים, אדומים או כואבים. חשוב גם לברר האם הנבדק עבר לאחרונה חבלה או תאונת דרכים למשל, לבדוק מה הם הרגלי החיים שלו ולחקור האם ישנם גורמי סיכון מסוימים שיכולים לסייע בקביעת האבחנה ובמציאת הגורם לתסמינים. תשומת לב מיוחדת יש להעניק לאופי התסמינים עליהם מדווח המטופל: באילו שעות הוא סובל מרדימות, האם הוא מאבד תחושה לחלוטין או שמא הוא סובל יותר מנימול עוקצני, האם יש פעולות מסוימות שמחמירות את התסמינים ועוד.

במקרים מסוימים יש להרחיב את ההליך האבחוני באמצעות הפנייה לבדיקות שונות כמו בדיקת הולכה עצבית (NCT) או בדיקת CT, לצורך בירור מעמיק יותר של התופעה.

מדוע כדאי לסובלים מנימול ורדימות באצבעות להגיע לטיפול במרפאות אלטרנטיבה?

אחד היתרונות המשמעותיים העומדים לזכות המומחים המועסקים במרפאות אלטרנטיבה, בא לידי ביטוי ביכולת האבחונית המרשימה שלהם. עם ניסיון של עשרות שנים בתחום הטיפולי, המומחים של אלטרנטיבה נתקלו באינספור מטופלים הסובלים ממגוון תסמינים, לרבות רדימות ונימול באצבעות. היכולת של המומחים באלטרנטיבה לראות את התמונה השלמה, לבצע אינטגרציה של רסיסי מידע ולהסיק מסקנות מדויקות, חוסכת למטופלים המגיעים למרפאות הרשת חודשים ואף שנים של טיפולים לא נחוצים, שאינם יעילים עבורם.

בנוסף לאחר שלב האבחון, ניתן להתאים למטופל את תכנית הטיפולים האידיאלית עבורו באופן אישי. זאת כיוון שבמרפאות אלטרנטיבה מוצעים לחולים טיפולים רבים ומגוונים. בין היתר מדובר בטיפול בגלי הלם, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, דיקור יפני, דיקור סיני, שיטת דוקטור קאופמן לטיפול בנקודות טריגר (שיטה מיוחדת שמפחיתה לחץ מעצבים וכלי דם), טווינא (פיזיותרפיה סינית) ועוד. למידע על דלקת בכף היד לחץ כאן

בעיות מטופלות