h

נעליים אורטופדיות

נעל פיזיולוגית טיפולית
נעל פיזיולוגית טיפולית

לכל מטופל שזקוק לכך, תבוצע התאמת נעליים אורטופדיות טיפוליות שישולבו עם מגוון טיפולים אלטרנטיביים שונים בהתאם לאופי הבעיה

הנעל תותאם באופן אישי לאחר אבחון של כף הרגל ולאחר בדיקת יציבה. לא כל נעל מתאימה לכל מצב ומטופל. יש להתחשב בבעיה ממנה סובל המטופל, במרכז הכובד של גופו ובמצבו הפיזי.

באלטרנטיבה מספר סוגים של נעליים אורטופדיות טיפוליות. לכן אנו ממליצים להגיע ליעוץ ללא התחייבות על מנת להתאים את הנעל באופן אישי תוך כדי התחשבות בבעיה העיקרית שממנה סובל המטופל (כאבי ברכיים, כאבי גב, החלפת מפרק וכדומה).

 

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

מהן נעליים אורטופדיות טיפוליות לשיקום אורטופדי?

נעל פיזיולוגית, פטנט רשום בארץ ובעולם, מורכבת מסולייה מיוחדת, היוצרת זוויות הליכה שגורמות לתנועת גילגול ומבולמי זעזועים רבי עוצמה. נעליים פיזיולוגית טיפוליות מותאמות באופן אישי לכל מטופל, לאחר בדיקה של כף הרגל והתחשבות בבעיה האורטופדית – מפרקית ממנה סובל המטופל. הנעל מותאמת למגוון בעיות כאב, אורטופדיה, שחיקת סחוס או שיקום אורטופדי.

 

בעיות מטופלות

מה מיוחד בנעל האורטופדית הטיפולית?

  1. הנעליים מורידות עומסים של משקל הגוף מהמפרקים בשיעור של 15-19%.
  2. הנעליים מפעילות שרירי הליכה, יציבה ושרירים תומכים של מערכת השלד כגון מפרקי ירך, ברכיים וכף הרגל.  נעל “רגילה” (כולל נעל אורטופדית) לא מסוגלת ליצור הפעלה של שרירים אלו.
  3. הנעליים מאזנות את מרכז הכובד המכני של הגוף – עיקרון קריטי בשיקום ומניעה של בעיות מפרקים – איזון נכון מונע שחיקת סחוסים ומפרקים ומצבים אחרים כגון פריצת דיסק
איזון מרכז הכובד המכני באמצעות נעל פיזיולוגית
איזון מרכז הכובד המכני באמצעות נעל פיזיולוגית

מאילו בעיות ניתן להיפטר הודות לנעל האורטופדית?

  • גורמת לחיזוק מבנה הגוף והשרירים כך שיגרמו להסטת מרכז הכובד המכני ויפחיתו עומסים מהפרקים ומעמוד השדרה
  • מונעת ומקילה שחיקת סחוס בברכיים, אגן ועמוד השידרה ובעיות ברכיים אחרות.
  • מאזנת ומווסתת את מרכז הכובד המכני של הגוף ובכך מקילה על בעיות אורטופדיות וכאב
  • מעולה להקלה ומניעה של דורבן העקב
  • מצויינת לכל בעייה בכף הרגל, בקרסול וברגל. עוזרת לבעיית גיד אכילס
  • עוזרת בהקלה של תסמיני אוסטאוארתריטיס – דלקת פרקים ניוונית
  • טובה לכל בעייה המערבת כאבי ברכיים
  • טובה לבעיות שלד נוספות הנובעות ממרכז כובד לא מאוזן ומעומס על המפרקים
  • בעיות קרסול וגידי כף הרגל
  • מעולה בהקלה ומניעה של כאבי גב
נעלי stretch Walker
נעלי stretch Walker

תרומות הנעל האורטופדית במצבים של שחיקת סחוס

נעל פיזיולוגית שיקומית יוצרת אי יציבות בזמן הליכה, שמאלצת את המטופל להפעיל שרירים התומכים בגב ובמפרקים ונוסף יוצרת גירוי שרירי – עצבי. הפעלת השרירים יחד עם הסטת מרכז הכובד תגרום לחיזוק מערכות השרירים התומכות במפרקים, תמנע את המשך השחיקה ותביא להקלה הדרגתית בכאב.

נעל פיזיולוגית טיפולית
נעל פיזיולוגית טיפולית

הקשר בין שינוי מרכז הכובד לשחיקת סחוס וכאבי ברכיים

כ- 60% מאוכלוסיה מעל גיל 50, סובלים משחיקת סחוסים במפרקים, באגן ובעמוד השידרה. הברכיים, האגן ועמוד השידרה נושאים בעומס כבד ביותר ונמצאים רוב הזמן בתנועה, סופגים את מירב השחיקה המתבטאת בכאבים עזים יום יומיים וירידת איכות החיים.

ממצאי מחקרים מדעיים מצביעים על העובדה שעם השנים גובה האדם משתנה, כך שאדם ממוצע מסיים את צמיחתו לגובה בגיל 18 ועם השנים ובאופן יותר מודגש מעל גיל 50, חלה ירידה של כ -3 ס”מ לפחות בגובהו. למרבית בני האדם, הסיבה העיקרית הינה שחיקת סחוסים בעמוד השדרה, בברכיים ובשאר הסחוסים הקיימים בגופינו.

בנוסף, יציבה לא נכונה, חוסר פעילות גופנית המופקדת על היציבה, הזדקנות הגוף וגורמים אחרים, גורמים לכך שמרכז הכובד בגופינו משתנה עם הזמן ויוצר מרכז כובד חדש, כך שניתן להוכיח כי מרכז הכובד האנטומי בהיותנו בגיל 18 שונה ממרכז הכובד הקיים ברגע זה , אשר נקרא מרכז כובד מכני.

האטרופיה השרירית מתחילה בגיל 50 לערך ומגיעה לשיאה בגיל 70 לערך, כך שבין גיל 20 ועד 75 קיימת ירידה של כ- 30% במסת השריר וירידה של 25% מכוחו, דבר המוכר כסקרופניה של הגיל (Larsson et al 1979, Weindruch, 1995). מעל גיל 50 לערך מאבד השריר מכוחו ב- 1.5% כל שנה. (Young, 1988), ירידה במסת השריר עלולה לגרום לירידה בכוחם ובתפקודם של השרירים. הירידה נובעת משינויים ביוכימיים, מורפולוגיים ופיזיולוגיים הדרגתיים. השינויים הנצפים בשריר המזדקן מתרחשים ברמות שונות ובאים לידי ביטוי רב יותר במבוגר שאיננו נייד ופעיל והיא טיפוסית לשרירי הגפיים התחתונות.(כרמלי ושות, 2000).

מרכז כובד לא מאוזן בכפות הרגליים
מרכז כובד לא מאוזן בכפות הרגליים

כאבי גב, פריצת דיסק ובעיות עמוד השידרה בגלל הסטת מרכז הכובד

80% מהאוכלוסיה סבלו לפחות פעם אחת בחייהם מכאבי גב. 11% מהאוכלוסיה סובלים ברגע זה … (רובם בגילאי 30 – 50+ ).

מרכז הכובד האנטומי של הגוף עובר דרך חוליות c1 ל c7 ולאזור האחורי של הדיסק ובין האלמנטים האחוריים. ברגע שמופר מרכז הכובד וחלוקת העומסים לא נכונה, מתחיל לחץ בחלק הקידמי של הדיסק ובנוסף , חלוקת עומסים לא נכונה על המפרקים.

כתוצאה מכך מתרחשים: ריסוק דיסק / פריצת דיסק ומתחיל אפקט “דומינו” של כאבי גב. על פי דעת מומחים ומנתחים בענף, טיפול במרכז הכובד יכול להביא להקלה.

סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ