h

סקירת מחקרים: גלי הלם

תעודת טיפול

השימוש בגלי הלם בתחום הרפואה, שהחל מריפוי מגוון בעיות אורתופדיות וכאבים כתוצאה ממחלות ומצבי חוסר איזון במערכת השלד והשרירים, והתרחב לטיפול במגוון בעיות בריאותיות נוספות, מתבצע מזה למעלה משלושה עשורים, מאז הוחל בפיתוח השיטה על בסיס טכנולוגית גלי ההדף (אשר כשלעצמה משמשת עד היום לריסוק אבני כליה). עם השנים הצטברו מאות מחקרים וסקירות שונות שנעשו בנושא. החלטנו לבצע סקירה של המחקרים המעניינים ביותר ולהביא אותם בפניכם בכתבה תמציתית זו.

מחקר מדעי מצא כי הטיפול בגלי הלם משפר את התפקוד הלבבי בחולי מחלות לב כרוניות

מי ביצע את המחקר: הניסוי נערך על ידי מרכז המחקר הכירורגי למחלות לב וכלי דם ע”ש בקולב באקדמיה למדעים במוסקבה, רוסיה, בשיתוף פעולה עם המרכז למחקר וחינוך באוניברסיטאת לומונוסוב במוסקבה.

הנבדקים: 34 חולי לב בגיל ממוצע של 60 שנים.

תוצאות המחקר: במחקר נמצא כי הטיפול בגלי הלם שיפר משמעותית את תסמיניהם של הנבדקים, החולים באנגינה פקטוריס ובאי ספיקת לב והפחית באופן מובהק את התדירות בה הם נזקקים לתרופות.

בנוסף, שיפר הטיפול בגלי הלם את תוצאות בדיקות ה- EKG של הנבדקים וכן את יכולתם לבצע פעילות גופנית, כמו גם את התפקוד הלבבי בעת הדיאסטולה.

ממצאי השיפור הדרמטי במצבם של חולי הלב נמצאו הן בתגובה מידית לטיפול בגלי הלם והן חודש ימים נוספים לאחר תום הטיפול.

מבדיקה מדוקדקת ויסודית של מכלול נתוני המחקר, הסיקו החוקרים כי הטיפול בגלי הלם מסייע להגביר את סיבולת הלב ריאה של החולים במחלות לב כרוניות, וכן משפר את התפקוד הלבבי שלהם בעת מנוחה.

מחקר מדעי הוכיח שלטיפול בגלי הלם השפעה אפקטיבית יותר על התסמינים של מחלת החיתולית הכפית וכאבי הדורבן ביחס לטיפול באולטרא-סאונד

מי ביצע את המחקר: הפקולטות למדעי הבריאות והפיזיותרפיה במחלקות השיקום באוניברסיטת יילדירים ובאוניברסיטת הסטפ באנקרה, טורקיה.

הנבדקים: 54 נשים החולות במחלת החיתולית הכפית

תוצאות המחקר: במחקר נמצא כי הטיפול בגלי הלם ובאולטרא- סאונד הפחיתו משמעותית את תסמיני הכאב בכפות הרגליים ובעקבים של החולים במחלת החיתולית הכפית והדורבן, אך רק בקרב הנבדקים שקיבלו טיפול בגלי הלם חל שיפור מובהק במדדים הבודקים את תחושתיות האזור.

הפחתה מדידה במכשור מתקדם בתחושות הכאב ובקהות תחושה באזור העקב, נמצאה רק בקבוצת הנבדקים שקיבלה טיפול בגלי הלם.

מחקר מדעי רטרוספקטיבי מצא כי הטיפול בגלי הלם משפר משמעותית את תוצאות ניתוח להשתלת מקטעי סחוס בקרב הסובלים משחיקת סחוס העקב

מי ביצע את המחקר: המרכז לשימור ושיקום במחלקה לכירורגיה אורתופדית במעבדה המרכזית בבייג’ין לחקר לדקות פרקים של בית החולים הסיני-יפני, בשיתוף עם המחלקה לרפואה פנימית בבית החולים האוניברסיטאי המרכזי בבייג’ין.

הנבדקים: 69 נבדקים הסובלים משחיקת סחוס בעצם הטאלוס בכף הרגל, ומיועדים לטיפול כירורגי שיקומי להשתלת מקטעי סחוס.

תוצאות המחקר: במחקר נמצא כי הטיפול המשולב בגלי הלם ובהשתלת מקטעי סחוס כירורגית, אפקטיבי ביותר ומביא לתוצאות טובות יותר משמעותית, הן במדדים של שיקום והן ברמות הכאב ביחס לטיפול כירורגי בלבד.

בבדיקות קליניות ובצילומי רנטגן שבוצעו בנבדקים אשר עברו את הטיפול הכירורגי להשתלת מקטעי סחוס, נמצא כי תוצאות הקבוצה שקיבלה טיפול בגלי הלם טובות משמעותית מאשר של נבדקי הקבוצה שעברה ניתוח בלבד.

השיפור במצבם של החולים שקיבלו טיפולים בגלי הלם היה משופר באופן עקבי, וזאת למשך שנתיים לאחר תום ההליך הכירורגי שעברו.

סקירה מקיפה של מחקרים מדעיים מראה כי הטיפול בגלי הלם משפר את המדדים הקליניים ומגביר את סיבולת הלב ריאה בעת ביצוע פעילות גופנית בקרב חולי לב

מי ביצע את המחקר: המרפאה למחלות לב וכלי דם, של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת וילנה, ליטא, המרכז לקרדיולוגיה של בית החולים האוניברסיטאי סנטריסקיו קליניקוס בליטא, האוניברסיטה המרכזית לרפואה במוסקבה, רוסיה, בית החולים של ייל בברידג’פורט, ארה”ב והמחלקה הקרדיולוגית-וסקולארית של קליניקת “מיו” לטיפול בחולי לב במינסוטה, ארה”ב.

הנחקרים שנסקרו: 39 מחקרים מדעיים שנערכו לבדיקת מידת האפקטיביות של הטיפול בגלי הלם בקרב חולי לב, אשר כללו 1189 נבדקים בסך הכל.

תוצאות המחקר: במחקר נמצא כי כל הנבדקים בכלל המחקרים שנסקרו דיווחו בעקבות הטיפול בגלי הלם על שיפור במדדים הסובייקטיביים של הערכה עצמית לגבי תסמיני מחלת הלב.

בנוסף, אצל מרבית הנבדקים נמצאו שיפורים אובייקטיביים בתפקוד החדר השמאלי של הלב ושריר הלב.

בנוסף, נמצא אצל נבדקים רבים הפחתה בתדירות ההזדקקות לתרופות מסוג ניטריטים, המשמשות לטיפול בכאבים בלב, וכן שיפור בסיבולת הלב בעת ביצוע פעילות גופנית, וזאת במחקרים אשר מדדו היבטים אלו.

סקירה מקיפה של מחקרים מדעיים מראה שהטיפול בגלי הלם מסייע משמעותית ויותר מטיפולים אחרים לריפוי חולים הסובלים מדלקת גידים כרונית בכתף (סינדרום כתף קפואה)

מי ביצע את הסקירה: המרכז למחקר אורתופדי והמחלקה לכירורגיה אורתופדית בבית החולים המרכזי באמסטרדם, הולנד.

המחקרים שנסקרו: 20 מחקרים מדעיים בהם השתתפו 1544 נבדקים.

תוצאות הסקירה: הסקירה מראה כי הטיפול בגלי הלם אפקטיבי ביותר לטיפול בחולי הכתף הקפואה, ומסייע משמעותית להעלמת הכאבים ולשיפור טווח התנועה של הנבדקים.

בנוסף, הסיקו החוקרים על סמך הסקירה המקיפה, כי הטיפול בגלי הלם יעיל יותר לטיפול בחולי סינדרום הכתף הקפואה ביחס לשיטות טיפול אחרות, לרבות טיפולים באולטרא-סאונד, וכן שהוא בטוח, ומביא לתוצאות מהירות.

ממחקר רנדומלי מבוקר עולה כי הטיפול בגלי הלם יעיל לריפוי דלקת כרונית בגיד הפרוקסימלי של שרירי התאומים, אחת מפציעות הספורט הנפוצות

מי ביצע את המחקר: המחלקה לרפואה ושיקום באוניברסיטת רומא, איטליה.

הנבדקים: 40 ספורטאים מקצועיים הסובלים מדלקת כרונית בגיד הפרוקסימלי של שריר התאומים.

תוצאות המחקר: 85% מהנבדקים הגיעו להפחתה של למעלה מ-50% בעוצמתם ובתדירותם של הכאבים בעקבות הטיפול בגלי הלם, וכן לא נתגלו במחקר תופעות לוואי שליליות לטיפול.

לפיכך הסיקו החוקרים כי הטיפול בגלי הלם בדלקת כרונית של הגיד הפרוקסימלי של שריר התואמים בקרב בספורטאים הנו אפקטיבי ובטוח לשימוש.

מחקר מדעי הוכיח כי תוצאות הטיפול לטווח ארוך באמצעות גלי הלם בחולי מחלת החיתולית הכפית ובסובלים מכאבי דורבן הנן אפקטיביות ובטוחות

מי ביצע את המחקר: המחלקה לכירורגיה אורתופדית בבית החולים צ’אנג-גונג, טאיוון.

הנבדקים: 149 נבדקים שאובחנו כסובלים ממחלת החיתולית הכפית, המכונה גם דורבן בכף הרגל.

תוצאות המחקר: הנבדקים שקיבלו טיפול בגלי הלם הראו שיפור מוגבר באופן מובהק במדדי הכאב ויכולת התפקוד וההליכה ביחס לנבדקים שטופלו באמצעות הזריקות המקובלות של קורטיקוסטרואידים.

לפיכך, הסיקו החוקרים כי הטיפול באמצעות גלי הלם בכאבי הדורבן הנו אפקטיבי ביותר ובטוח לשימוש.

סקירת ספרות מדעית נרחבת מוכיחה כי הטיפול באמצעות גלי הלם בכאבי דורבן בכף הרגל הנו אפקטיבי ביותר ובטוח לשימוש נרחב

מי ביצע את הסקירה: המחלקה האורתופדית בבית החולים לונג-חואה בשנגחאי, סין.

המחקרים שנסקרו: מתוך 108 מחקרים ומאמרים מדעיים שנסקרו, 7 נמצאו כעונים על קריטריוני האיכות שנדרשו על ידי החוקרים, ואלו כללו 550 נבדקים בסך הכל.

תוצאות הסקירה: בסקירה נמצא כי לטיפול באמצעות גלי הלם בכאבי הדורבן בכף הרגל ייתרון מובהק על פני שיטות טיפול אחרות שנסקרו.

לפיכך, הסיקו החוקרים כי יש ביסוס מחקרי לכך שהטיפול של גלי הלם בכאבי דורבן הנו אפקטיבי, ומביא לתוצאות מהירות ומספקות, ולכן ראוי לקבל הכרה מהקהילה הרפואית.

מחקר מדעי מוכיח כי הטיפול בגלי הלם יעיל לריפוי ולשיקום מפרק הירך בקרב הסובלים משחיקת סחוס בראש עצם הירך (הפמור)

מי ביצע את המחקר: המחלקה לרדיולוגיה ולרפואה גרעינית בבית החולים בפנגפנג, סין.

הנבדקים: 36 נבדקים שאובחנו כסובלים משחיקת מפרק הירך, מהם 29 גברים ו-7 נשים, בגילאי 21-66.

תוצאות המחקר: בדיקות הרנטגן, ה-CT וה-MRI שבוצעו בנבדקים, מראות שמתוך 42 מפרקי ירך חולים בקרב 36 המשתתפים במחקר, 35 מפרקים טופלו בהצלחה בגלי ההלם, מתוכם 6 מפרקים הגיעו לריפוי מלא ומוחלט, 13 מקרים הראו שיפור ניכר, וב- 16 מקרים נצפתה התקדמות אפקטיבית.

לאחר שנת מעקב תמימה לא נצפו באף אחד ממשתתפי הניסוי, שקיבלו כולם טיפול בגלי הלם, קריסה או החמרה במצב מפרק הירך, אשר אופיינית למהלך המחלה הצפוי במקרים אלו.

לפיכך, הסיקו החוקרים כי הטיפול בגלי הלם בשחיקת מפרק הירך הנו אפקטיבי ביותר, בטוח יותר לשימוש ביחס לטיפולים פולשניים ומומלץ באופן רשמי על ידם במקרים אלו.

סקירה ספרותית מדעית ותיאור מקרה של ריפוי מלא בעקבות טיפול באמצעות גלי הלם בקרע חלקי בגיד אכילס

מי ביצע את המחקר: המחלקה לרפואה פיזיותרפיסטית ולשיקום בבית החולים טאיפיי-ווטרנס בטאיוון, המחלקה לרפואה פיזיותרפיסטית ולשיקום ורפואה בקהילה במרכז למחקר גריאטרי בבית החולים האוניברסיטאי בטאיוון, אוניברסיטת טאיוון הלאומית לרפואה, המחלקה לרפואה פיזיותרפיסטית ולשיקום בבית החולים האוניברסיטאי בסין, המוסד למדעי האקופונקטורה בקולג’ לרפואה סינית בסין, מחלקת השיקום באוניברסיטת סין לרפואה ובית החולים האוניברסיטאי אסיה בטאיחונג, בטאיוון.

הנבדקת והמחקרים שנסקרו: תיאור המקרה הוא של אישה בת 64 אשר סבלה במשך חצי שנה לפני תחילת הניסוי מכאבים חריפים בגיד אכילס ואובחנה כלוקה בקרע בגיד.

בנוסף, סקרו החוקרים 36 מחקרים מדעיים שבוצעו להערכתה של מידת האפקטיביות בטיפול באמצעות גלי הלם בקרע חלקי של גיד אכילס.

תוצאות המחקר: בתוך שמונה טיפולים בגלי הלם עברה הנבדקת בניסוי ממצב של כאבים חריפים ואובדן יכולת ההליכה לריפוי שבא לידי ביטוי בהיעלמות מוחלטת של כל כאב באזור הפגוע ובחזרתה של האישה לתפקוד מלא. גם בדיקות הדימות מראות ירידה משמעותית בהיקף הדלקת והנפיחות בגיד בעקבות הקרע.

גם סקירת המחקרים המדעית הראתה תוצאות מעולות בטיפול בקרע ודלקת בגיד אכילס באמצעות גלי הלם.

מכאן הסיקו החוקרים שהטיפול בגלי הלם במצבי קרע חלקי או דלקת בגיד אכילס הנו אפקטיבי ובטוח לשימוש, ונמצא כיעיל יותר מטיפולים פולשניים ואחרים.

לסיכום, באלטרנטיבה כבר מזמן מודעים ליעילות הטיפול בגלי הלם! אצלנו מאפשרים למטופלים ליהנות מיתרונותיהם הרפואיים של הטיפולים המתקדמים בגלי הלם, כדי לרפא מהשורש מגוון בעיות אורתופדיות ואחרות, אשר מגיבות באופן מוצלח לשיטה.

אנו רואים הצלחות רבות פורצות דרך וחסרות תקדים בטיפולים בגלי ההלם בקרב המטופלים שלנו, אשר זוכים בעקבותיהם לתוצאות מוצלחות מאוד, משתחררים מהכאב וחוזרים לתפקוד מלא ולאיכות חיים גבוהה יותר.

סימוכין

  • Impact of shock-wave therapy on the clinical and functional status of patients with coronary heart disease
  • Comparison of the Acute Effect of Radial Shock Wave Therapy and Ultrasound Therapy in the Treatment of Plantar Fasciitis: A Randomized Controlled Study
  • Combined Therapy with Shock Wave and Retrograde Bone Marrow-Derived Cell Transplantation for Osteochondral Lesions of the Talus
  • Cardiac shock-wave therapy in the treatment of coronary artery disease: systematic review and meta-analysis
  • Extracorporeal shock wave therapy for plantar fasciitis: randomised controlled multicentre trial
  • Sesamoid osteonecrosis treated with radial extracorporeal shock wave therapy
  • Lateral epicondylitis: This is still a main indication for extracorporeal shockwave therapy
  • Evidence for minimally invasive therapies in the management of chronic calcific tendinopathy of the rotator cuff: a systematic review and meta-analysis
  • Treatment for insertional Achilles tendinopathy: a systematic review
  • Shockwave therapy for the treatment of chronic proximal hamstring tendinopathy in professional athletes
  • Long-term results of extracorporeal shockwave treatment for plantar fasciitis
  • Is extracorporeal shock wave therapy clinical efficacy for relief of chronic, recalcitrant plantar fasciitis? A systematic review and meta-analysis of randomized placebo or active-treatment controlled trials
  • Clinical application of extracorporeal shock wave to repair and reconstruct osseous tissue framework in the treatment of avascular necrosis of the femoral head (ANFH)
כתבות נוספות
גלי הלם לכאבי גב
סובלים מכאבי גב? הטיפול בגלי הלם הצליח לסייע למטופלים שהתנסו במגוון רחב של שיטות טיפול ללא השפעה מרובה - על טיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה
טיפול בגלי הלם לכתפיים
אתם לא צריכים יותר להסכים עם ההנחה שניתן לחיות עם כתף כואבת! אחד הטיפולים היעילים ביותר המוצעים לסובלים מבעיות כתפיים שונות הוא טיפול המבוסס על גלי הלם
הטכנולוגיה המתקדמת של גלי הלם
במהלך השנים התגלו עוד ועוד דרכים שבהן משפיע הטיפול בגלי הלם על רקמות פגועות וכיום השימוש במכשירי גלי הלם נפוץ מאי פעם: מיליוני מטופלים בכל רחבי העולם וגם כאן בישראל, זוכים להקלה בסבלם הודות למכשירי גלי ההלם המודרניים.
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ