תרגילים ביתיים להתמודדות עם דורבן

תרפיסט רב תחומי משה פרימן, מומחה לפגיעות ספורט, שיקום אורתופדי ודוקטור (N.D) לנטורופתיה (לא רפואי) מציג ומסביר על הדורבן ברגל, הסיבות להתהוותו והטיפול המשולב המבוצע במרפאות אלטרנטיבה שבבעלותו לפתרון הבעיה. בשילוב מספר שיטות ייחודיות ותרגילים ביתיים פשוטים אותם יציג ד”ר פרימן תוכלו לטפל בבעית הדורבן אחת ולתמיד!

בסרטון הבא, (4:17 דק’)  משה פרימן, הבעלים של מרפאות אלטרנטיבה, יספר לכם על הגורמים העיקריים לדורבן ולדלקות בכף הרגל וכיצד מרפאת אלטרנטיבה תתאים לכם את הטיפול היעיל ביותר לפתרון הבעיה והפסקת הכאב!

פרימן: שלום כאן משה פרימן, אני מומחה לפגיעות ספורט, התמחות גם בשיקום אורתופדי וד”ר לרפואה טבעית ונטורופתיה. אנחנו נדבר היום על בעיות עיקריות של כף הרגל, דלקות של כף הרגל, גיד אכילס, קרסול ודורבן שמאוד נפוץ.

הסיבות באופן כללי של התהוות דורבן ברגל או דלקת ברצועה הפלנטרית: עמידה ממושכת, מאמץ יתר, נעליים לא מתאימות, מחסור במדרסים כדי לתת תמיכה בקשת וכמובן גם משקל עודף שמכביד ויוצר עומס מאוד גדול על הרצועה הפלנטרית בכף הרגל.
ישנם גם מקרים מסוימים שהבעיה נוצרת בגלל טווח תנועה לא מספיק, גם של אכילס וגם של הרצועה הפלנטרית, גם אחת הסיבות להתהוות דורבן או דלקת בנקודת החיבור של הרצועה הפלנטרית לעקב.

במרפאות אלטרנטיבה אנחנו מטפלים בהצלחה רבה בנושא הזה בעזרת טיפולים ייחודיים כמו גלי הלם, טיפול בפיזיותרפיה משולבת וטיפול בדיקור נוירולוגי יפני. ישנם מקרים שאנחנו משלבים גם נעליים טיפוליות ומדרסים בהתאמת גבס.

הפתרונות לטיפול בדלקת של כף הרגל או בעית דורבן וכנ”ל לגבי גיד אכילס או הסתיידות הם טיפולים בגלי הלם, שמרפאת אלטרנטיבה כבר מבצעת את זה המון שנים ועם אלפי מטופלים, בנוסף אנחנו נותנים שירותי פיזיותרפיה ייחודיים לנושא הזה, במקרים מסוימים אנחנו משלבים גם דיקור נוירולוגי יפני מיוחד שמטפל גם המערכת העצבית.

בנוסף לטיפולים, במידה וצריך גם התאמת מדרסים לפי מידת גבס או נעליים טיפוליות מיוחדות כדי להוריד את העומס של משקל הגוף מאזור העקב. בנוסף לטיפולים שהזכרנו, נעליים טיפוליות וכדומה, יש גם מספר תרגילים שניתן לבצע אותם בבית ואנחנו נראה לכם מספר תרגילים:

תרגיל מספר 1:
לפני הקימה בבוקר עוד, או במצב שאנחנו יושבים הרבה, לפני אנחנו קמים, לבצע מתיחות עם חגורה או חבל כשהאצבעות ב”פלקס”, להישאר מספר שניות ולשחרר, ולבצע את זה בין 8-10 פעמים, אני חוזר, לפני הקימה מהמיטה. המטרה היא למתוח את הרצועה הפלנטרית, הגיד מתארך ואנחנו משפרים את זרימת הדם.

תרגיל מספר 2:
עמידה על קצות האצבעות – להישאר מספר שניות, לרדת למטה בצורה איטית, ולחזור על זה מספר פעמים.

תרגיל מספר 3:
כמו כן ניתן לבצע גם תרגול שמבצעים ליד קיר, ואז אנחנו מותחים את הרצועה הפלנטרית וגיד אכילס באותו הזמן, ניתן לחזור על זה מספר פעמים. אותו תרגיל שמבצעים ליד קיר ניתן לבצע גם על מדרגה.