עיסוי רפואי

אישה שוכבת על מיטת טיפולים במהלך העיסוי הרפואי אותו מקבלת
עיסוי רפואי מקצועי

המטפלים המומחים בקליניקת העיסוי של מרפאות אלטרנטיבה מתמחים בטיפולי עיסוי רפואי, לצד טיפולי רפואה משלימה נוספים כגון רפלקסולוגיה, שיאצו וטווינה (פיזיותרפיה סינית).
כאן תוכלו להבין ולגלות את הבעיות והתופעות שניתן להשתחרר מהן באמצעות העיסוי הרפואי. במרפאות אלטרנטיבה ניתן לקבל החזרים כספיים עבור טיפולי עיסוי וטיפולים נוספים של רפואה משלימה. המרפאות משמשות כמרפאת הסדר של חברות הביטוח בישראל.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

מהו עיסוי רפואי?

עיסוי רפואי הוא אוסף של טכניקות מנואליות, כלומר שימוש של המעסה בידיים, אצבעות ומרפקים, על מנת ללחוץ ולעסות שרירים, גידים ורקמות בגוף. מטפל בעיסוי משתמש בדרך כלל בשמני עיסוי על מנת ליצור חיכוך נמוך יותר עם העור של המטופל. העיסוי מהווה אחד מהשיטות העיקריות של הרפואה המשלימה.

סרטון וידאו המדגים עיסוי רפואי עבור בעיית לחץ דם גבוה (אנגלית):

בעיות מטופלות

מהם היתרונות של טיפול בעיסוי?

• טיפול בעיסוי רפואי ממריץ את זרם הדם ועל ידי כך מעודד פינוי חומרי פסולת ורעלנים מן הרקמות ומהשרירים.
  • שיפור הפעילות המטבולית (=חילוף החומרים) של התאים והשרירים על ידי חימצונם (העיסוי מגביר את יכולת הובלת החמצן של הדם אל התאים ואל השרירים).
  • הטיפול מרגיע מאוד ומשמש ככלי עיקרי להפגת מתחים, חרדות ועומס יתר גופני ומנטלי.
  • הטיפול עוזר לבעיות כאב ואורטופדיה כגון כאבי גב, פריצת דיסק, כאבי כתפיים, צוואר ושכמות.
  • המסאג’ עוזר לשקם רקמות רכות, גידים ורצועות שניזוקו עקב מאמץ יתר או אימון יתר.
  • העיסוי משפיע על המטבוליזם (חילוף החומרים) של מערכות פנימיות כגון מערכת החיסון ומערכת העיכול.

מתי כדאי לך לשקול טיפולי עיסוי רפואי?

עיסוי רפואי מומלץ במגוון מצבים של חוסר איזון בגוף, אך הוא מומלץ במיוחד לבעיות אורטופדיות, כאבי שרירים, גידים ומפרקים. ישנם מקרים מסויימים בהם לא מומלץ לבצע עיסוי או שכדאי לבצעו באופן חלקי / שמרני בלבד: נשים בהריון, אנשים הנוטלים מדללי דם חזקים ובעלי לחץ דם גבוה.

עיסוי רפואי

לאילו בעיות יכול לסייע עיסוי רפואי?

• שריר גוף תפוסים ומתוחים
  • כאבי כתפיים וצוואר
  • מצבי דחק וחרדה
  • כאבי ראש ומיגרנה
  • כאבי גב ופריצת דיסק
  • כאבי רגליים וברכיים

סוגי עיסוי שונים

שוק הרפואה המשלימה מציע סוגי עיסויים שונים, החל מעיסוי תיאלנדי, עיסוי סיני (הנקרא גם טווינה או פיזיותרפיה סינית), עיסוי רקמות עמוק, עיסוי יפני (שיאצו) ועוד. ההבדלים בין כל שיטות העיסוי נעוצים בעיקר בטכניקות, עוצמת המגע, שימוש בשמנים שונים ועזרים אחרים.

באופן עקרוני כל שיטות המגע מביאות לאותו אפקט, אם כי התאמת שיטת העיסוי היא בהתאם לאופי האדם ולמבנה הגופני שלו. אנשים מסויימים בעלי מבנה שלד מוצק ורחב מעדיפים בדרך כלל שיטות מגע חזקות כגון עיסוי סיני (טווינא) ועיסוי רקמות עמוק, בעוד אנשים בעלי מבנה עדין מעדיפים שיטות עדינות יותר כגון שיאצו ועיסוי שוודי.

כיצד לבחור מטפל בעיסוי רפואי?

באופן עקרוני, בישראל ההכשרה של מטפלים ברפואה משלימה ושל מטפלים בעיסוי רפואי היא יסודית מאוד ונשנעת על סטנדרטים בינלאומיים. עם זאת, מכללות ללימודי עיסוי רפואי נפתחות ונסגרות לבקרים. עד היום לא נחקק חוק המסדיר סטנדרט לימודי והכשרתי אחיד למקצועות המגע.

לכן בבואכם לבצע טיפול בעיסוי רפואי או לבחור מעסה, עליכם לברר האם הוא או היא עומדים בדרישות הבסיסיות הבאות:

1. תעודה מקצועית – מטפל שלמד במוסד מוכר ואמין לא יהסס להציג תעודה המראה את מספר שעות הלימוד והסטאז’ שעבר. בדר כלל מדובר בלימודים האורכים לפחות 8 חודשים או שנה אקדמאית אחת. תעודת מטפל בכיר מוענקת בדרך כלל לאלו שלמדו שנה נוספת, מתקדמת.
  2. לימודי רפואה מערבית ופתלוגיה מערבית נלווים – על המטפל להיות בקיא ברזי הגוף, במבנה השלד ומחלות פנימיות. זהו פרק בלתי נפרד מתוכניות הלימודים. מטפל צריך לדעת, למשל, שיש לעסות מטופל עם לחץ דם גבוה בצורה עדינה במיוחד על מנת לא לגרום להעלאת לחץ הדם
  3. המלצות – מטפל מוערך יקבל חוות דעת והמלצות ממטופליו. בקשו לראות האם יש כאלו או לשוחח עם מטופלים שעברו טיפולים אצל המטפל.