פיזיותרפיה

טיפול בכאבי גב באמצעות פיזיותרפיה

משמעות המילה פיזיותרפיה היא פיזיו = גופני, תרפיה = טיפול. מקצוע הפיזיותרפיה מאבחן ומטפל בבעיות גופניות. בעיקר בעיות כאב ואורטופדיה, הנובעות מחוסר איזון במערכת השלד והשרירים, טראומה (כגון תאונות או חבלות) או בעיות מפרקים ותנועה הנובעות משחיקה גופנית. מרפאות הכאב באלטרנטיבה מציעות נסיון, מוניטין והצלחות מוכחות.

כיצד פיזיותרפיה תועיל לך?

ניסיתם טיפולים שונים על מנת להקל על הכאב שלכם או לשקם מפרק פגוע בגופכם ללא הצלחה? נוטלים משככי כאב ומעוניינים להיפתר מתרופות היוצרות תופעות לוואי ומכבידות על תפקודי הכבד והכליות בגופכם?

היתרונות לטיפול פיזיותרפיה במרפאות

• טיפולי הפיזיותרפיה במרפאת אלטרנטיבה נעשים על ידי פיזיותרפיסט מומחה בעל נסיון של שנים.
  • החזרים כספיים – ניתן לקבל החזרים כספיים על טיפולי פיזיותרפיה למבוטחי  כללית מושלם וניתן לקבל החזרים כספיים על טיפולי פיזיותרפיה בחברות הביטוח המשווקות ביטוחי בריאות פרטיים. ההסדר מעניק החזרים כספיים על חלק מהטיפול הפיזיותרפי.
  • מרפאות אלטרנטיבה מובילות בטיפול בבעיות כאב ואורטופדיה, עם נסיון של למעלה מ-36 שנה. במרוצת השנים טופלו במרפאות אלפי אנשים שמצאו מזור לבעיות הכאב והבריאות שלהם.
  • מרפאת כאב אלטרנטיבה משלבת מספר שיטות טיפוליות לבעיות כאב ומפרקים כגון פיזיותרפיה, טיפול בגלי הלם, דיקור נוירולוגי מיוחד, נעליים טיפוליות וטיפולים מנואליים (ידניים) נוספים. השילוב הזה הוכח כטיפול האפקטיבי ביותר לבעיות כאב ומפרקים.

גם אם ניסיתם שיטות אחרות שלא עזרו להקל על מכאוביכם, כגון קורטיזון ומשככי כאבים או תרופות אנטי דלקתיות, לנו הפתרון!

מקצוענים עם ניסיון

פיזיותרפיסט בעל נסיון יכול להקל ולרפא אתכם מכאבים או מגבלות הקשורים לפציעה, חבלה או חוסר איזון במערכת השלד והשרירים, להגדיל את טווח התנועה של מפרק פגוע בגופכם (במצבים כגון כתף קפואה, גב תפוס, דלקת במרפק וכדומה) ולבנות לכם תוכנית מניעתית בעזרת תוכנית לתרגול של המפרק הפגוע או תרגילים כלליים לאיזון השלד והשרירים.

על מנת לעזור לכם להימנע מהרגלים המחמירים את מצבכם

פיזיותרפיסט מיומן יתשאל אתכם על הרגלי החיים שלכם, ישאל אתכם על סביבת העבודה שלכם ועל דפוסי הפעילות הגופנית שלכם. רובנו מתאמנים בצורה לא נכונה, יושבים במשרד עם ריהוט משרדי שאינו מתאים למערכת השלד שלנו (למשל מסך מחשב הממוקם בצורה כזו הגורמת לנו להפנות את הצוואר ימינה או שמאלה במשך מרבית שעות העבודה) או נועלים נעליים המכבידות על מערכת השלד והשרירים שלנו.

סיפור מקרה

דוגמא מצויינת היא מטופל שהגיע למרפאותנו לפני כשלוש שנים עם דלקת במרפק, הנקראת גם “גולף אלבו”. המטופל סבל מהבעיה במשך שנתיים וטיפולים שונים שקיבל, לרבות זריקות קורטיזון ועיסויים למרפק לא הועילו. תשאול העלה עובדה מדהימה שהמטופל, עובד הייטק במקצועו, נהג לעבוד עם המחשב הנייד מהבית, כשהוא שוכב על הבטן והמרפקים נשענים על המיטה. העומס הקבוע על המפרק מנע כל סיכוי להחלמה. המטופל הבריא מהבעיה הכרונית לאחר שהסבנו את תשומת לבו של המטופל להרגלי העבודה שלו, בתוספת טיפולי פיזיותרפיה ודיקור נוירולוגי מיוחד.

בעיות מטופלות

מהן שיטות הטיפול הנהוגות בטיפול פיזיותרפיה?

• חיזוק שרירים ותרגול שמטרתו להגדיל את טווח התנועה של מפרקים פגועים.
  • רוטציות (הנעה) של מפרקים להגדלת טווח התנועה ושחרור גידים ומפרקים נוקשים.
  • חימום פראפין או שימוש בקומפרסים קלים להגברת תנועת כלי הדם והלימפה.
  • עיסוי עדין לרקמות פגועות או עיסוי נקודתי להגברת זרימת הדם, יצירת אפקט אנטי דלקתי ויצירת חילוף חומרים נאות ברקמות ובמפרקים בעייתיים.
  • דיקור (אקופונקטורה) הנקרא דיקור יבש מערבי.
  • הידרותרפיה – תרגול גופני ופעילות במים (בדרך כלל בבריכת שחייה) שמטרתו להפעיל שרירים ולחזק שרירים פגועים בעזרת כוח ההתנגדות של המים חבישות טייפינג לקיבוע מפרקים שתנועה לא נכונה שלהם יוצרת כאב.
  • התאמת מדרסים במצבים לא מאוזנים של כפות הרגליים.

שימוש במכשיר טנס TENS

מדובר במכשיר קטן, המופעל באמצעות בטריה, שתפקידו ליצור גירוי עצבי לשרירים ועצבים שתפקודם פגוע בעקבות פגיעה או חבלה. מכשירים סטנדרטיים של TENS מכילים שתי אלקטרודות, המוצמדות לרקמה הבעייתית. האלקטרודות מייצרות תחושות חשמליות (סנסוריות) כגון נמלולים וזרמים חשמליים שהשדר שלהם יכול לחסום או לאלחש תחושות כאב המגיעות למרכזי הכאב במוח.

טיפול במכשיר אולטרה-סאונד

מכשיר זה בדרך כלל מורכב מפומית (מעין ידית) המוצמדת לרקמה בעייתית למשל גיד מודלק. המכשיר מייצר גלי קול המשפיעים על המטבוליזם הבין תאי ועל זרימת הדם ובכך ממריץ ריפוי של תהליכים דלקתיים ברקמות ובמפרקים פגועים בגוף.

לאילו בעיות מתאימה פיזיותרפיה כשיטת טיפול?

• בעיות שריר ומפרקים כגון דורבן ברגל, כתף קפואה, כאבי כתפיים, כאבי גב, פריצת דיסק, דלקות גידים ורצועות כגון דלקת במרפק, דלקת בכף היד ועוד.
  • בעיות נוירולוגיות כגון ורטיגו, סחרחורות, כאבי ראש ומיגרנות, נימול ורדימות של הגפיים, שיקום ממצבים כגון שבץ, שיתוק פנים (פציאליס)
  • בעיות נשימה הנובעות משיתוקים והפרעות נשימה על רקע מחלות אוטו אימוניות.