פסוריאזיס: הבעיה והטיפול הטבעי

פסוריאזיס

פסוריאזיס – טיפול טבעי יחודי במרפאות אלטרנטיבה

מרפאת העור שלנו מטפלת במחלות עוריות בשיטות טבעיות ללא תרופות, גם במקרים קשים, בהם לרפואת העור הקונבנציונלית אין מענה לבעיה.
בעיות עור רבות פורצות לא רק מסיבות אורגניות (כמו שינויים הורמונליים) אלא גם מגורמים רגשיים כגון מתח וחרדה. חשוב לציין, כי בטיפול הקונבנציונלי אין התייחסות לפקטורים אלו.
הטיפול יכול להינתן במקביל לטיפול הקונבנציונלי. הטיפול גורם להפחתת המינונים של סטרואידים כמו קורטיזון ותרופות כימיות נוספות, הפוגעים בכבד ובמערכות הגוף השונות.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

שיטה ייחודית טבעית ומותאמת לבעית פסוריאזיס ומחלות עור

השיטה משלבת כמה שיטות טיפול, המבטיחות תוצאות אופטימליות לאורך זמן. חשוב להדגיש שהטיפול, שמקל מאוד על הנגעים העוריים, מטפל במקביל בשורש הבעיה – חסר איזון הקיים בגוף. מחלות עור טבען להתפרץ בכל פעם מחדש והטיפול מונע ההתפרצויות חדשות.

עוד לפני התאמת הטיפול, נערך אבחון יסודי של סוגי הנגעים באמצעות דופק, לשון ותשאול על פי הרפואה הסינית והיפנית, המאפשרים התאמת טיפול אופטימלי. לאחר מכן מבוצעת בדיקת רפלקסים בגוף שפעילותם מוצלבת עם המימצאים שהתגלו בתשאול ובבדיקת הדופק והלשון.

טיפול בפסוריאזיס - מרכיבי הטיפול במרפאות אלטרנטיבה

• טיפול ברפואת תדרים, המשקמת את התאים ומאזנת הפרעות בתדרים המועברים אל מערכת התאים, בכללם תאי העור.
  • דיקור נוירולוגי בשילוב דיקור יפני המותאם במיוחד לבעיות עור. הדיקור מטפל במצבים דלקתיים בעור, מפחית משמעותית נגעים עוריים שנפוצים בבעיות כמו אורטיקריה, פסוריאיזיס ומחלת אטופיק דרמטיטיס, מווסת את המערכת החיסונית ומפחית גרד .
  • צמחי מרפא סיניים בהתאמה אישית לכל מטופל, בשילוב טיפול ייחודי בקליניקה, על בסיס שיטה שנלמדה בסין ומטפלת בנגעים עוריים. צמחי המרפא ניתנים בצורת אבקה / מירתח / טינקטורה ומטפלים במצב השורש – חוסר איזון בגוף יחד עם רעילות ופסולת שמביאה להתפרצויות עוריות.
  • תזונה סינית בהתאמה אישית בהתאם למחלת העור. סוגי מזון מסויימים גורמים להתפרצות עורית ומכאן חשיבותו של הייעוץ. המלצות התזונה ניתנות לאחר הצלבה של תוצאות האבחון עם בסיס נתונים מתקדם.
  • משחות טבעיות על בסיס צמחי מרפא וטיפות ארומטיות לבעיות עור. המשחות הטבעיות מלחלחות את העור, מונעות יובש כפי שקורה במחלת אטופיק דרמטיטיס, למשל, מרגיעות גרד ומטפחות את העור.

השילוב של כל השיטות הנ”ל הביא למטופלינו תוצאות אופטימליות.

מהי פסוריאזיס?

פסוריאזיס, הנודעת גם בשמה העברי:”ספחת”, היא מחלת עור נפוצה המוזכרת בדברי חז”ל: “קשים גרים לישראל כספחת”. המחלה תוקפת כ-3% מהאוכלוסייה, ללא הבדלי מין, גזע, גיל ואיזור גיאוגרפי.

הפסוריאזיס ביסודה היא מחלה גנטית. המחלה יכולה להיות רדומה במשך זמן ארוך ולהתפרץ לפתע, לכאורה ללא סיבה מיוחדת, אם כי ידוע שעוצמת המחלה ותדירות ההתפרצויות העוריות מושפעות מאוד מאורח חייו של החולים בה ומגורמים כמו תזונה, מצב רגשי (מצבי כעס, סטרס וכדומה), טראומות נפשיות וגורמים פיסיים נוספים. בהיותה מחלה עם מרכיב גנטי אין אפשרות להגיע לריפוי מוחלט של פסוריאזיס, ולכן הטיפול מתמקד בסילוק והקלה של הסימפטומים המתלווים (נגעים ופצעים עוריים). חשוב לציין כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת בכל דרך שהיא לרבות מגע ישיר עם הנגעים העוריים.

פסוריאזיס - תמונה קלינית

• פוליפרציה (גידול בלתי מבוקר) של שכבת האפידרמיס- העור מתחלף כל 4 ימים (במקום כל 28 יום) . כתוצאה מכך תאי העור מצטברים, שכבה על גבי שכבה, ויוצרים התעבויות (פלאקים) וכתמים אדומים דלקתיים, עם ביטויים של קשקשת מחוספסת ולעיתים גם תחושת גירוד ויובש.
  • פריחה סימטרית בד”כ (בשני צידי הגוף)
  • בד”כ מופיעה כפריחות אדומות עם עור מעובה וקשקשתי
  • הביטוי העורי הוא הכי נפוץ במרפקים ובברכיים ובירכיים, אך ייתכן גם בקרקפת, גב וסביב האצבעות
  • התלקחות ונסיגה לפרקים של התופעות העוריות
  • לרוב הטבה בקיץ ונסיגה בחורף
  • ההתפרצויות נפוצות בארוע טראומטי כמו פשיטת רגל /אבל / סטרס נפשי וגופני.
  • ייתכנו כאבים בפרקים