טיפול קרניו סקראל

קרניו סקראל

כחלק מהמערך הטיפולי המשולב שלנו, מרפאות אלטרנטיבה מציעות טיפולי קרניו סקראל לבעיות פנימיות ולבעיות שריר, כאב ושלד.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

מהו קרניו סקראל?

קרניו סקראל הוא טיפול מגע באמצעות הידיים, עדין במיוחד אך עוצמתי מאוד. המטפל מקשיב דרך ידיו לגוף המטופל ומזהה חסימות ומתחים. קרניו – בא מהמונח cranium – גולגולת וסאקראל בא מהמונח sacrum – עצם העצה. הטיפול מבוסס על ההנחה שלגוף יש פעימה פיסיולוגית, שמקורה בנוזל המוח ועמוד השידרה.

בעיות מטופלות

כיצד מתבצע טיפול קרניו סקראל?

במהלך הטיפול המטפל מבצע אבחון ידני של הפעימה. המטפל מניח את ידיו באזורי הגוף השונים, על מנת להרגיש את הפעימה בכל חלקיו. הנחת היד מאפשרת למטפל לחוש את איכות הפעימה (תדירות, עוצמה וכדומה) ויחד עם שימוש בטכניקות מגע מסויימות “מרמזת” לגוף היכן נמצא חוסר האיזון וגורמת לו לאזן את עצמו.

המשך טיפול קרניו סקראל מתבצע תוך כדי מגע עדין בעצמות הגולגולת, חוליות הצוואר, מפרקי הלסת ובאזור עמוד השידרה עד לסקרום בגב התחתון. המטפל ישפר את הזרימה ואת איכות הפעימה ע”י טכניקות עדינות של מגע מרפא.

באילו מקרים ניתן לטפל עם שיטת קרניו סקראל?

שיטת קרניו סקראל מטפלת הן בבעיות פיזיות והן בבעיות נפשיות. באופן עקרוני, הטיפול ישפר את תנועת הנוזלים, מערכת הדם והלימפה וכתוצאה מכך יכולת הריפוי של הגוף תתחזק משמעותית. הגוף יחזור להיות מאוזן.

בעיות פיזיות וכאבים המטופלים עם קרניו סקראל

• כאבי גב קשים
  • פריצת דיסק
  • מיגרנות
  • בעיות יציבה ובעיות עמוד שידרה, כאבי צוואר
  • אי שקט ועצבנות
  • בעיות רגשיות
  • עייפות יתר
  • נפגעי תאונות
  • בעיות פה ולסת
  • פיברומיאלגיה
  • פרקינסון
  • מחלות כרוניות קשות
  • מחלות נשים

בעיות נפשיות המטופלות עם קרניו סקראל

בגלל עדינות השיטה הטיפול מצוין לילדים וקשישים. הטיפול מצויין לדיכאון, מתח נפשי, להתאוששות אחר מחלות, אפילפסיה, בעיות פוריות, זיהומים בגוף, בעיות ילדים כגון היפראקטיביות, בעיות ריכוז, אסטמה, קשיי למידה, ילדים אחרי לידה קשה וטראומה.

מהי מערכת קרניו סקראלית?

המערכת הקרניו סקראלית היא מערכת מבוססת מדעית ופותחה ע”י ד”ר לאוסטיאופתיה – ד”ר סתרלנד. המערכת שעליה עובדים מכילה את המוח, חוט השדרה, נוזל המוח, קרומי המח והעצמות שסביבם.

למה גורמת פגיעה בתנועת הנוזל ובאיכות הפעימה?

חוסר איזון, מולד או נרכש, במבנה עצמות הגולגולת, עשוי להשפיע על איכות הפעימה וליצור לחץ על המוח ו/או עצבים שונים. העצבים הקרניאליים, היוצאים מהגולגולת ומעצבבים את איברי הגוף, הם חלק מהעצבים המושפעים. הלחץ גורם להפרעה בעצבוב האברים ופגיעה בתפקודים שונים הקשורים אליהם.

כתוצאה מפגיעה פיזית או נפשית, זרימת הנוזל בעמוד השידרה והמח אינה תקינה (חופשית) ולכן הגוף אינו מאוזן. גם במחלות קשות וכרוניות נפגעת הזרימה הקרניו סקראלית .