h

כאבי גב עליון

כאבי גב עליון
כאבי גב עליון

למרפאות אלטרנטיבה טיפול יחודי משולב עבור כאבי גב עליון, המשלב פיזיותרפיה מיוחדת, דיקור יפני, דיקור בשיטת YNSA ושיטות מנואליות (שיטות מגע להפגת כאב).

אורח החיים המודרני אותו כולנו חיים כיום מכתיב עבור אנשים רבים בעיות גופניות שונות.
כאבי גב הינם מזה שנים רבות מהכאבים הנפוצים ביותר בעולם, מסיבות רבות ושונות.

ספציפית, כאבי גב עליון הם תופעה המשבשת את חייהם של אנשים רבים מספור. שכן כאבים אלו עשויים לנוע בדרגות חומרה משתנות, החל מכאבי גב עליון קלים ו”מציקים” ועד כאבי גב עליון משתקים אשר יוצרים הגבלת תנועה באזור הצוואר והכתפיים, ומשבשים לחלוטין את אורח החיים התקני.

להמלצות של לקוחות שסבלו מבעיות גב>>> 

כאבי גב עליון – סיבות עיקריות

כאמור, כאבי גב עליון המאפיינים מיליוני מטופלים בעולם כיום, נוצרים ממגוון רחב יחסית של סיבות. בין הסיבות הנפוצות יותר כיום, ניתן למצוא את אורח החיים הבורגני – מודרני, זה שמכתיב עבור רבים מאיתנו העוסקים בעבודות משרדיות כאלו ואחרות ישיבה מרובה ומאומצת לאורך שעות רבות מדי יום.

  • כיום, אנשים רבים יותר מאי פעם מוצאים עצמם יושבים מול צג המחשב לאורך שעות רבות מדי יום (בעבודה, בבית, בבית הקפה וכד’..), הרבה יותר שעות ממה שהגוף האנושי התרגל במהלך התפתחותו. ישיבה מאומצת וארוכה מדי יום באותה תנוחה גורמת לשרירים להיתפס ולהתנוון, לחוליות הצוואר והגב העליון להתקבע ולהפעיל לעתים לחץ בלתי רצוי על אזורים שונים ועוד. כל אלו גורמים לכאבי גב עליון ברמה כזו או אחרת, בין אם מדובר בכאב נקודתי או בכאב כללי בכל אזור הגב העליון.
  • בנוסף, אורח החיים של אנשים רבים גורם ליצירת מצבים של לחץ דם נמוך. במקרים כאלו הדם הרבה פעמים אינו מזין כראוי את השרירים, מה שעשוי לגרום לכאבי שרירים ולתופעות לווי נלוות, אשר באות בסופו של דבר לכדי ביטוי בכאבי גב עליון.
  • גם המתח והלחץ הנפשיים משחקים תפקיד מכריע במקרים של כאבי גב עליון. רבים מאיתנו מתמודדים עם מתח ולחץ מצטברים מדי יום ביומו, מה שעשוי לגרום בסופו של דבר להצטברות המתח בשרירי הגב העליון, וביצירת כאבי גב עליון ניכרים. רבים מאיתנו מכירים את התחושה של נוקשות והתאבנות באזור הצוואר והגב העליון, אך לא תמיד נוטים לייחס כאבים אלו למתח ולחץ נפשיים, המהווים את הגורם האמיתי ברבות מן הפעמים.
  • לחץ המופעל על ידי חוליות הצוואר על העצבים, לחץ הגורם להקרנת כאבים לידיים ואזורים קרובים, הוא גורם נפוץ לכאבי גב עליון. שינויים בעמוד השדרה הטורקלי (חוליות t1 עד t12) או בעמוד השידרה הצווארי (חוליות c1-c7), כגון בלטי דיסק, פריצות דיסק ושינויים ניווניים, עלולים לגרום לכאבי גב עליון חמורים, גם כאלו אשר עשויים ממש לשבש את אורח החיים התקין שלנו ולגרום לתחושת חוסר אונים אמיתית.
  • חוסר איזון מבני כגון עקמת (או סקוליוזיס) עשוי לגרום למתח רב באיזור השכמות. במצבי עקמת עמוד השידרה אינו מאוזן ונוטה בחלקו התחתון באיזור הגב התחתון לכיוון מסויים, ואילו בחלקו העליון באיזור השכמות וגב העליון הוא נוטה לצד אחר. המבנה הזה יוצר עומס רב על מערכת השרירים והגידים בגב.
טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ