h

תרופות סבתא לדורבן בכף הרגל

דורבן ברגל ותרופות סבתא

דורבן בכף הרגל – הכאב העז, תרופות הסבתא והמיתוסים שכרוכים בו

תרופות סבתא, שמעתם על זה בטח לא מעט פעמים, חזרתם לחפש מידע על תרופות שסבתא שלכם סיפרה לכם כי יש לסבתא ק”מ של ידע סיפרה לכם, מוכר?
והכי נהדר זה, שהתרופות של סבתא יקרה של כל אחד ואחד מאיתנו, בסופו של דבר ב: 90% מהמקרים, פשוט וזרות.
במדריך הזה ריכזנו עבורכם את מיטב ההמלצות מבית סבתא לטיפול בכאבים בדורבן בכף הרגל, המאופיין גם בשמו “מחלת חתולית הכפית”. 
שתי התופעות מתאפיינות בכאבים מציקים, שאותם מרגישים בעיקר לאחר הקימה בבוקר, כבר בצעדים הראשונים או לאחר ישיבה ממושכת והעמסת משקל על כף הרגל.
עוצמת הכאב יכולה להשתנות מעמום, מציק לכאב עז וחד. חלק מהאנשים הסובלים מהבעיה מדווחים על תחושה של דקירה או קוץ שמורגשת בכף הרגל ומשם גם השם העממי לבעיה “דורבן”.
לכן החלטנו לבדוק מה מספרים על הטיפול בדורבן, לנפץ כמה מיתוסים על הדרך וגם להציג את דרכי הטיפול שאכן אפקטיביות למיגור הבעיה. 
מכירים את זה שיש לכם בעיה רפואית וכל אחד שאתם מספרים לו את זה נהיה לפתע מומחה מטעם עצמו, ומספר לכם את האמת, כביכול, על מצבכם?
אז זהו, שגם בכל הנוגע לבעיית הדורבן בכף הרגל, אנשים רבים נוטים להאמין במיתוסים שגויים. לפניכם מספר מיתוסים מוטעים ונפוצים בנוגע לבעית הדורבן בכף הרגל:

האמונה הרווחת כי כל כאב בעקב נובע מצמיחת בליטה גרמית בעצם

למרות שקיימים, כמובן, מצבים בהם צמיחתה של בליטה גרמית בעצם העקב גורמת לדלקות ולכאבים, מדובר במיעוט מהמקרים. כיום ידוע כי ישנם אנשים רבים שאינם חווים כלל כאבים, למרות צמיחתה של בליטה גרמית בעצם העקב. הסיבה הנפוצה ביותר לכאבים בעקב היא דווקא דלקת ברקמת החיתולית הכפית בכף הרגל. מצב זה מכונה גם בשם plantar fasciitis.

מיתוס הגורם התורשתי

אם כולם אומרים לך שבעיית הכאב בעקב היא עניין תורשתי, סביר להניח שהם טועים. מרבית המקרים של כאבים בעקב, נגרמים דווקא מסיבות הקשורות לאורח החיים. מחקרים מדעיים גילו, כי אנשים בעלי עודף משקל מועדים יותר ללקות בדורבן וכאבים בעקב, וכמוהם גם אתלטים מקצועיים ובעיקר אצנים.

מיתוס הנעליים המרופדות ובולמי הזעזועים שאמורים לעזור לכם. כל אחד עשוי לומר לכם שאם כואב לכם העקב, כל שעליכם לעשות הוא פשוט לגשת לחנות נעלי ספורט טובה, ולרכוש נעליים מרופדות יותר, רצוי עם בולמי זעזועים. חשוב שתדעו שזה ממש לא מספיק ועלול במקרים מסוימים אף לגרום לנזק.
במקרים של קשת שטוחה בכף הרגל, מדרסים רגילים לא יעזרו ויכולים אף להחמיר את המצב, כי הם מגבירים באופן עקיף את הלחץ על עצם העקב המודלקת.
גם נעליים מרופדות עלולות להזיק, היות והן מגביהות את מנח העקב יתר על המידה ומבטלות את רפלקס המתיחה החיוני של רקמת החיתולית הכפית. לשם התאמת נעליים בריאותיות חשוב להגיע למומחה שיסייע לכם לבחור את הנעל הנכונה ספציפית למצבכם.

שלל תרופות סבתא לבעיית הדורבן בעקב

רגע לפני שנצלול לעולם המפתיע והמסקרן של תרופות הסבתא הרבות לבעיית הכאבים בעקב, שרצות מפה לאוזן, חשוב לנו להדגיש שמדובר במידע לצורך הסקירה בלבד. אין בכתבה זו בשום אופן משום אישור או המלצה להשתמש באיזו מתרופות הסבתא הבאות, ובכל זאת מעניין להיות מודעים לקיומן:

חומץ תפוחים

שתיה של כף חומץ תפוחים מהולה בכוס מים, וחבישה של העקב בתחבושות הספוגות בחומץ, עשויה לסייע במידת מה לטיפול בכאבי העקב. הבסיס לתרופת סבתא זו הנו הסגולות האנטי-דלקתיות של חומץ התפוחים, אבל הלכה למעשה יעילותו של הטיפול מוגבלת וזמנית בלבד.

כורכום

שתייה של כוס מים עם כף גדושה של כורכום נחשבת לתרופת סבתא לבעיות אורתופדיות רבות, לרבות כאבים בעקב.

חליטת אלפלפה

זרעי האלפלפה אכן עשירים במינרלים כמו זרחן, מגנזיום וסידן, ולכן חליטתם במים רותחים ושתייתה בשפע, עשויה לאזן מצבים של בריחת סידן. יש המאמינים כי זה עשוי לסייע גם לטיפול בדורבן בעקב.

עיסוי העקב בשמן קוקוס

לשמן הקוקוס תכונות אנטי-דלקתיות, ועיסוי כשהוא מבוצע באופן מקצועי יכול לתרום לריפוי הדלקת והכאבים. יחד עם זאת, חשוב להימנע מגירוי יתר של הרקמה המודלקת שעלול להביא להחמרת המצב.

עיסוי כף הרגל עם שמן חרדל

שמן החרדל מכיל מגנזיום והנו בעל איכות אנטי-דלקתית. העיסוי עצמו, במידה והוא מבוצע באופן מקצועי על ידי מטפל מיומן, יכול להקל על הכאב. עם זאת, לא בטוח שזה יספיק כלל, ובכל מקרה – הימנעו מללחוץ חזק מדיי על אזור הכאב ועל כף הרגל כולה.

הרמת גולות עם בהונות כף הרגל

אולי אתם מכירים את זה ממשחקי החברה בימות ילדותכם, אך תתפלאו לשמוע שהרמת גולות בעזרת בהונות כף הרגל נחשבת לתרגול שאמור לסייע לסובלים מכאבי הדורבן.  הבסיס לתרופת הסבתא הזו עשוי להיות קשור לעצם חיזוק שרירי כף הרגל ומתיחתם – אבל מידת האפקטיביות האמתית שלה מוטלת בספק.

הנחת עלי כרוב על כף הרגל

אם שמעתם על השימוש בעלי כרוב לטיפול בגודש ודלקתיות בשדיהן של נשים מיניקות, זה אולי פחות יפתיע אתכם שיש המניחים אותם גם על עקב דואב. לעלי הכרוב תכונות נוגדות דלקת, שעשויות, אולי, להקל במעט על התהליך הדלקתי ולכן גם על הכאבים, אם כי לא בטוח שהיינו סומכים על כך כטיפול רציני.

שימוש באלו-וורה

שתיה של אלו-וורה ומריחתה על האזור הדואב בכף הרגל, נחשבו מימי קדם כתרופה לכאבים ודלקות בכלל, כן, גם בעקב. ואמנם, לאלו-וורה תכונות אנטי בקטריאליות נוגדות חמצון ודלקת. אמנם לא בטוח שזה יעזור, אבל אין ספק שהעור בכף הרגל יתרכך כתוצאה מכך…

הטיפול הנכון והטבעי בבעית הדורבן

במידה והפתרונות  של תרופות הסבתא לא עזרו, צוות מרפאת אלטרנטיבה , יעזור וימליץ על טיפולים מגוונים לא פולשניים הניתנים על ידנו.

טיפול בדורבן באמצעות גלי הלם

מכשיר האורתוספק, אשר זכה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה- FDA, מסייע למוסס הידבקויות והסתיידות של רקמות, משפר את זרימת הדם למקום המודלק, ובכך מאיץ תהליכי ריפוי טבעיים. הודות לכך, משמש הטיפול תחליף במקרים רבים לניתוח אורתופדי ומסייע במהירות ובקלות לפתור את בעיית הדורבן מהשורש.

טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים

טיפול זה מקדם תהליכי ריפוי פנימיים ברמה התאית והבין-תאית, ומביא לפעולת שרשרת של החלמת הרקמות הפגומות בעקב. 

בנוסף, הטיפול בפולסים אלקטרו-מגנטיים משפר משמעותית את אספקת החמצן וזרימת הדם למקום, מה שמסייע בריפוי הדלקת הכרונית

דיקור בשיטת ד”ר טאן

שיטת דיקור מהפכנית זו, שהתגלתה על ידי ד”ר טאן, מדקר בעל שם עולמי החי ועובד בארה”ב, מטפלת באזור הכאב והדלקת בעקב באמצעות החדרת מחטים באזורי ההשתקפות הממוקמים בכף היד. התוצאות מרשימות ביותר, ומאפשרות ריפוי מלא ומיגור של הכאבים בעקב.

התאמת מדרסים רפואיים באופן אישי

התאמת מדרסים על פי מבנה כף הרגל הייחודי לכל מטופל ומטופלת, תוך שימוש בחומרים עם בולמי זעזועים המספקים תמיכה בקשת האורכית בשילוב נקודת לחץ באזורים ייחודיים. המדרסים המותאמים אישית יסייעו לכם, לצד שאר שיטות הטיפול, להשתחרר מהכאבים, וכן להבטיח שאופן חלוקת המשקל בכף הרגל יתאזן, על מנת שהתופעה לא תחזור על עצמה בעתיד.

תמיד שווה וכדאי להקשיב לסבתות, יש להן את הנסיון ואת החוכמה לגבי החיים ובעיות בכלל… :)) אך אם אתם סובלים מבעיית דורבן בכף הרגל ומכאבים בעקב  ותרופות הסבתא לא עבדו, קיימים פתרונות טבעיים, אמיתיים ומוכחים שיכולים לסייע לכם לריפוי מוחלט, וזאת מבלי להפקיר את גופכם לסכין המנתחים.

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ