h

גלי הלם לטיפול במפרק הירך

גלי הלם לטיפול במפרק הירך

אחת משיטות הטיפול החדשות והמעניינות ביותר בתחום הרפואה האלטרנטיבית כיום היא שיטת הטיפול באמצעות גלי הלם.

טיפול בגלי הלם עושה שימוש במכשיר מיוחד המשדר גלים אקוסטיים בתדירויות מסוימות ובאופן מדויק אל עבר מקומות מסוימים בגוף (בהם קיימת בעיה רפואית כזו או אחרת..), ובכך מסייע לטפל בבעיות שונות באופן בלתי פולשני וחודרני כלל, בניגוד למרבית הטיפולים האפשריים האחרים.

כך, אינספור מטופלים בעולם כבר עברו סדרות של טיפולים מוצלחים באמצעות גלי הלם, בין השאר לפירוק הסתיידויות בלתי רצויות כאלו ואחרות (למשל – אבנים בכליות, דורבן בעקב וכד’), הידבקויות באזורים מסוימים בגוף (דוגמת מקרים של כתף קפואה) ועוד.
גם עבור מקרים של בעיות במפרק הירך משתמשים כיום בטיפולים באמצעות גלי הלם, המתגלים כיעילים ואפקטיביים ביותר.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

שחיקת סחוס במפרק הירך

מקרים של שחיקת סחוס במפרק הירך הינם נפוצים במיוחד בקרב אנשים בגילאים מבוגרים ומתקדמים יחסית, אשר מפרקיהם עמדו בעשרות שנים של לחץ ועומס.
מפרק הירך הוא אחד המפרקים החשובים ביותר בגוף בכל הנוגע ליציבה ולהליכה שלנו, הוא מייצב ומסייע לנו לשמור על שיווי המשקל בעת ההליכה, ועושה זאת באמצעות כמה קבוצות שונות של שרירים התומכים בו ומסייעים לפעולתו. כמו מפרקים אחרים בגוף, גם למפרק זה מתלווה סחוס מיוחד אשר אוטם אותו, מסוכך את חלקיו השונים ומאפשר תנועה חלקה. שחיקת סחוס במפרק הירך מתרחשת בדרך כלל כתוצאה ממחלה מסוימת אשר גורמיה עדיין אינם ברורים לחלוטין. מה שכן ברור הוא האחוז העצום של אנשים בגילאים מבוגרים הסובלים ממחלה זו (כשליש מאוכלוסיית בני השישים ומעלה).

בעיות מטופלות

גלי הלם וטיפול משולב בשחיקת סחוס מפרק הירך

יש בעיות נוספות במפרק הירך שגלי הלם מתאימים להם: דלקת בירך, בורסיטיס – דלקת של הבורסה שעוטפת את המפרק ושינויים ניווניים שמקרינים כאב לאורך הירך.

אחת ההשפעות העיקריות של גלי הלם כאמור, היא זירוז התהליך הטבעי של יצירת כלי דם חדשים והמרצת הדם בהם, פירוק הסתיידויות בלתי רצויות וכד’. כל ההשפעות הללו מסייעות במקרים של שחיקת הסחוס במפרק הירך, ומסייעות לגוף להתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה ולהבריא מהר יותר.

מעבר לשימוש בטיפול באמצעות גלי הלם ועידוד הפעולה הטבעית של הגוף לעבר החלמה ודיכוי של הדלקת הנוצרת במקום, במקרים מסויימים לשלב התאמת מדרסים, ובכך להוריד מהעומס הבלתי רצוי על מפרק הירך, עומס אשר מזרז את פעולת השחיקה של הסחוס, ולכן מביא להאצה של התהליך השלילי שחווה המטופל.

הטיפול המשולב של שימוש בגלי הלם , פיזיותרפיה משולבת, פולסים אלקטרומגנטיים ומדרסים הוכח כיעיל ומומלץ עבור אנשים הסובלים משחיקה של סחוס מפרק הירך. עם זאת, יש לעבור את הטיפול במרפאה המתמחה בטיפול משולב מסוג זה, שכן שימוש נכון ומדויק בגלי ההלם והתאמה נכונה של הנעליים הפיזיולוגיות למטופל הינם פרמטרים קריטיים במקרים דוגמת שחיקת סחוס מפרק הירך.

כיצד מסייע טיפול בגלי הלם לכאבים בירך?

גלי הלם מטפלים בשחיקת סחוס של מפרק הירך. אחת הסיבות העיקריות לכאבים של מפרק הירך היא שחיקת הסחוס הנמצא באזור זה של הגוף, סחוס אשר אמור להפוך את תנועת המפרק לחלקה ובלתי מורגשת, כמו שקורה אצל רובנו. גלי הלם מהווים טיפול המסייע במקרים של שחיקת סחוס, גם במצבים בהם שחיקת הסחוס מתקדמת וחמורה במיוחד, וגורמת לכאבים רבים ולדלקת.

גלי הלם מפרקים הסתיידויות של מפרק הירך – בנוסף, בדומה למקרים של כתף קפואה וכד’, מסייעים גלי ההלם לפירוק הסתיידויות במפרק הכתף, הסתיידויות אשר גורמות גם הן לכאבים רבים.

גלי הלם יוצרים כלי דם חדשים במפרק ירך – אפקט חיובי נוסף של הטיפול באמצעות גלי הלם הוא עידוד הגוף ליצירת כלי דם חדשים, ולהאצת זרימת הדם בהם ובכלי הדם הקיימים. זרימה מואצת של הדם בכלי הדם באזור הכואב והמודלק מנקה רעלנים וחומרי פסולת דלקתיים מהאזור, ובכך מסייעת מאוד לגוף להתמודד עם הדלקת ולנצח אותה

כיצד נעשה הטיפול בגלי הלם?

הידית של המכשיר המשדר את גלי ההלם ניתנת לכיוון מדויק, כך שבכל טיפול ניתן “לתפוס” את כל אזור מפרק הירך, ולדאוג כי השפעת גלי ההלם תחול על כל האזור המודלק. בנוסף לכל אלו, ניתן לציין כי גם שרירים תפוסים באזור מפרק הירך, אשר לבטח עשויים לתרום לכאבו של המטופל, “מרוויחים” כתוצאה מהשימוש בגלי הלם, אשר על פי רוב יוצרים אפקט של רגיעה והרפיה.

הגידים המודלקים באזור מפיקים תועלת מגלי ההלם אשר ממריצים מאוד את הדם כאמור, ובכך מביאים לשיפור במצב האזורים המודלקים. הטיפול באמצעות גלי הלם, אשר הינו טיפול מתקדם העושה שימוש בטכנולוגיה חדשנית מצד אחד, אך טיפול בלתי חודרני ובטוח לחלוטין מצד שני, מסייע ומשמש את המטפלים השונים בקשת רחבה של מקרים ובעיות רפואיות, ביניהן גם כאלו שבהתחלה לא נראה היה כי הם יכולים להפיק תועלת מסוג טיפול שכזה. עבור הסובלים מבעיות במפרק הירך מומלץ ביותר לבחון את האפשרות לקבלת טיפול באמצעות גלי הלם.

טיפול במרפאות אלטרנטיבה

במרפאת הכאב האלטרנטיבית שלנו מטפלים עתירי נסיון אבחוני וטיפולי. למרפאה מעל 40 שנות נסיון.
חשוב מאוד לאבחן את המקור לכאבים, במיוחד במצבים של כאבים בירך, בהם הכאב עשוי להיות מוקרן מאיזורים אחרים, למשל לחץ עצבי המוקרן מהגב התחתון.

פנו עוד היום לתיאום פגישת אבחון ללא עלות וללא התחייבות, בה נאתר את מקור הכאב, באמצעות שיטת הרכבות האנטומיות. בשיטה זו אנו בודקים את היציבה ואת מרכז הכובד של הגוף. מצבים של חוסר איזון בגבהי עצמות האגן וחוסר איזון באורכי הרגליים יחמירו מצבים של כאבי ירך ואבחון נכון יקצר את זמן הטיפול בבעיה

סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ