טיפול טווינא

טווינה

מהי טווינא? עיסוי סיני רפואי מסורתי נקרא טווי-נה Tui-Na, שמשמעותו דחיפה ומשיכה.
טווינה הינה שיטה עתיקה בת 2700 שנה לפחות, אשר החלה את דרכה כשיטה להתמודדות והתגברות על מחלות באמצעות מגע.
במרפאות אלטרנטיבה אנו משלבים טיפולי טווינה כחלק מהטיפולים המשולבים לבעיות כאב ואורטופדיה.

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

טווינא כטיפול אורטופדי

טיפול טווינא מבוסס על עקרונות ועל פילוסופית הרפואה סינית מסורתית.

עם התפתחות הרפואה המערבית בסין הטווינא נעזרה בידע האנטומי והפיזיולוגי לשיפור הטיפול.

כיום טווינה תופסת מקום נכבד בקרב טכניקות המגע ומתמקדת בטיפול בבעיות אורטופדיות, מחלות פנימיות כמו יתר לחץ דם, מיגרנות, אסטמה, עצירות ועוד.

אותיות סיניות
בעיות מטופלות

טווינא - עקרונות הטיפול

טיפול טווינא מתבסס על מערכת המרידיאנים. העיסוי מתבצע לאורך מרידיאנים המעורבים בבעיה או ע”י לחיצה על נקודות דיקור, אשר ביכולתן להשפיע על המטופל. לעיתים בוחר המטפל בנקודות מרוחקות הממוקמות על גבי הרגליים והידיים, במיוחד במצבים אקוטיים בהם לא ניתן לגעת באיזור הכואב.

עיסוי אנרגטי

טווינא משלבת טכניקות עיסוי עם עבודה אנרגטית על המרידיאנים, שרירים, גידים, רצועות ומפרקים. מלבד טכניקות העיסוי, ניתן למצוא קבוצת טכניקות תנועה, כמו רוטציות, מתיחות ומשיכות אשר תפקידן להניע ולפתוח את המפרקים ולהגדיל את טווח התנועה שלהם.

טווינא או פיזיותרפיה?

מהם יתרונותיה של פיזיותרפיה סינית על פיזיותרפיה קונבנציונלית רגילה?
לעומת התפיסה הקרה ולעתים מנוכרת של הפיזיותרפיה המערבית, שמאבחנת ומטפלת בעיקר בעזרת מכשירים חשמליים, הטיפול בטווינה הוא בעיקר במגע אנושי.
בנוסף, לטווינה יתרון נוסף מכיון שהטיפול נשען על אבחון סיני מסורתי.
במצבים בהם לרפואה הקונבנציונלית אין מענה לסיבה בגינה הופיעו הסימפטומים. אבחון סיני מתייחס לדברים בצורה שונה ויכול לתת אבחון ומענה.

לאיזה בעיות מתאימה טווינא?

• מחלות של מערכת העצבים כמו שבץ מוחי C.V.A, שיתוק, פיברומילגיה, המיפלגיה (שיתוק חצי גוף)
  • הפרעות שינה, בעיות שינה כמו נדודי שינה, שינה לא רציפה
  • בעיות אורטופדיות כגון כאבי גב, פריצת דיסק, אוסטוארתריטיס (דלקת פרקים ניוונית), שחיקת סחוס, כאבי ברכיים, כאבי פרקים, סיאטיקה, תסמונת תעלת כף היד (Carpal Tunnel Syndrome), כאבי מרפק כגון Tennis Elbow- מרפק טניס, כאבי ידיים.
  • כאבי צוואר וכתפיים (קרע בגידים, כתף קפואה Frozen Shoulder, דלקת בגידי הכתף)
  • בעיות נוירולוגיות כגון כאבי אוזניים, מיגרנה, כאבי ראש , פציאליס (שיתוק שרירי הפנים כמו למשל אחרי אירוע מוחי)
  • עצבנות, פחד, מתח, חרדה, אי שקט, מועקות, התפרצויות כעס.
  • בעיות שרירים תפוסים וכואבים

הטיפול יעיל במיוחד יחד עם דיקור סיני ו/או כוסות רוח (טיפול משולב).

עיסוי אנרגטי