טיפול בדורבן בגלי הלם

טיפול בדורבן בעקב הוא טיפול משולב ממספר שיטות טיפול שונות. הטיפול מתחיל לאחר אבחון מדוייק של הגורמים לכאבי הדורבן והבנה מהן הסיבות שגורמות לכאבים.

לאחר סיום של תהליך האבחון, אנחנו מתחילים תהליך טיפול בדורבן בעקב. טיפול ייחודי כשלעצמו מכיוון שהוא למעשה מיקס של שיטות טיפול שונות שאנחנו מתאימים למטופל בהתאם למבנה הרגל, סוג הכאבים והבעיה הספציפית שמאפיינת את המטופל. מטבע הדברים, לכל טיפול, גם היעיל ביותר, יש יתרונות וחסרונות. לכן התוצאה המיטבית תתקבל בעקבות שילובן של מספר שיטות טיפוליות שונות, שמשלימות זו את זו. כיצד לבחור את טכניקות טיפול בדורבן בעקב המתאימות ביותר עבורכם?

אבחון והתאמה של שיטת הטיפול בדורבן בעקב

מהו הטיפול בדורבן בעקב המוצלח ביותר שיסייע לכם להשתחרר מהכאבים אחת ולתמיד? במרפאת כאב אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעית דורבן בעקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים…בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו!
זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי תלויה בהתאמה הנכונה של מספר טכניקות טיפוליות בהתאם לאבחנה האישית.

פגישת אבחון מקדימה – ייעוץ ובניית תוכנית טיפולים

כל טיפול במרפאה מתחיל משיחת היכרות ראשונית אישית ומעמיקה, שכוללת תשאול יסודי ואבחנה אינדיווידואלית.

המטפל יאבחן אתכם לא רק על ידי שאלות ובחינת ההיסטוריה והמסמכים הרפואיים שלכם, אלא גם באמצעות התבוננות על מרכז הכובד ועל מערכת היציבה. שני גורמים שמשפיעים באופן משמעותי על בעיות בכף הרגל.
כך למשל, אם העמידה שלכם אינה סימטרית, והיא גורמת לעומס רב על מרכז הכובד של אחת מהרגליים, הטיפול היעיל יהיה שילוב של גלי הלם, יחד עם שיטת הרכבות האנטומיות ופיזיותרפיה על מנת לאזן את היציבה ואת הדריכה.

מהם הגורמים לכאבי דורבן בעקב?

בנוסף, למרות שבעיית דורבן בעקב מהווה אבחנה רפואית אחת, ישנם גורמים רבים שעשויים לעמוד מאחוריה.
בהתאם לגורמים הספציפיים ולשורש הבעיה, שמאובחנים כבר במפגש הראשון במרפאה, לצד התחשבות בהעדפות האישיות של מקבל הטיפול – ייבחרו הטיפולים הנכונים ביותר עבורו או עבורה.

בין הגורמים המרכזיים שעומדים מאחורי כאבי דורבן בעקב ניתן למנות:

1. עומס יתר על הרצועה החיתולית – הכפית בעקב, דלקת ברצועה זו וברקמות נוספות באזור

2. גדילה של בליטה זיזית מעצם העקב.

מה הסיבה להיווצרות הבעיות שמופיעות למעלה?

תהליכים אלו יכולים להתרחש בעקבות מצבים של:
1. עודף משקל
2. עמידה ממושכת
3. תרגול גופני אינטנסיבי הכולל ריצה וקפיצות
4. מבנה מולד של כף רגל שטוחה או קשת גבוהה מידי בכף הרגל – יציבה ודריכה לא נכונה נובעות פעמים רבות ממבנה כף הרגל המולד. אך במקרים אחרים יכולות דווקא להיגרם מהבדלים בין אורכי הרגליים או כתוצאה מחוסר איזון באגן.
5. או אפילו בעקבות נעילת נעליים בלתי מתאימות

שינוי הרגלי היציבה והדריכה, התאמה של עוצמתה ואופייה של הפעילות הגופנית ואיזון המשקל הינם תהליכים שכורכים בתוכם היבטים עמוקים יותר, אשר נמצאים בשורשן של בעיות בתנוחת הגוף ובמשקלו.

המשיכו לקרוא ותוכלו לגלות מהם הטיפולים היעילים ביותר לכאבי דורבן בעקב. ומהם היתרונות והחסרונות המאפיינים כל אחד מהם.

טיפול דורבן בעקב – שיטות הטיפול שלנו

כאבים חזקים בעקב, על הדריכה הראשונה בבוקר, שמחמירים בעמידה ממושכת, שלא נדבר על העלייה הכואבת במדרגות – נשמע לכם מוכר? אם כן, ייתכן מאוד שגם אתם סובלים מדורבן בעקב, ויכול להיות שגם קיבלתם מהרופא המלצות למנוחה ולנעילת נעליים רכות. חשוב שתדעו שיש באפשרותכם לעשות הרבה יותר מאשר סתם לנוח כדי להשתחרר מהכאבים המציקים!

1. טיפול בדורבן באמצעות גלי הלם

גלי הלם היא שיטת טיפול בדורבן בעקב פורצת הדרך, שהתפתחה על בסיס טכניקת גלי ההדף, אשר נמצאת בשימוש לריסוק אבנים בכליות מאז שנות השמונים בבתי החולים ובמוסדות הרפואיים.
גלי ההלם הותאמו לטיפול בבעיות אורתופדיות ומצויים בשימוש רחב כבר משנות התשעים.
גלי הלם לדורבן בעקב נמצאו כיעילים במיוחד לבעיית כאבי דורבן בעקב, ולכן הם מהווים חלק מרכזי בתמהיל הטיפולים המומלץ במרפאה לבעיה זו.

מהם גלי הלם?

מדובר בגלים אקוסטיים בעלי כושר חדירות של 35 מ”מ מתחת לפני העור. אשר משפיעים ביעילות יוצאת מן הכלל על הסתיידויות הרקמות והרצועות בכף הרגל. אשר מהוות גורם מרכזי בהיווצרותם של הכאבים והדלקת בעקב של הרגל.

גלי ההלם מופקים ומכוונים באופן מדויק לאזור הכאב, באמצעות מכשיר מתקדם שאושר לשימוש על ידי רשויות השוק האירופאי המשותף, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה – FDA, ומשרד הבריאות, ונחשב לאחת מהטכניקות האפקטיביות ביותר בתחומי האורתופדיה והראומטולוגיה. ריפוי הדלקת והעלמת הכאבים עשויים להופיע, במרבית המקרים, לאחר סדרה בת 7-11 טיפולים, בהתאם לחומרת הבעיה ולאבחנה האישית.

חשוב להבין, שגלי ההלם אפקטיביים ביותר לטיפול בדלקות ובהסתיידות של רצועת החיתולית הכפית ושל רקמות נוספות באיזור כפות הרגליים והעקבים. אך לא יכולים לפתור בעיות במרכז הכובד באגן או הבדלים באורכים בין הרגליים, שלעתים מחמירים את הבעיה. במקרה שהכאבים והדלקתיות בעקב נובעים או מוחמרים מגורמים אלו, ישולבו טיפולים נוספים לריפוי הבעיה משורשה, כמו טריגר פוינטס, טיפולי פיזיותרפיה ודיקור.

2. טיפול בדורבן בעקב באמצעות דיקור

טיפול בכאבי דורבן בעקב באמצעות דיקור סיני ויפני לוקח חלק בגישה הכוללת של הרפואה הסינית והיפנית המסורתית על פיתוחיהן המודרניים. שיטות הטיפול בכאבי דורבן באמצעות הרפואה הסינית,נחקרו לעומק במחקרים רפואיים מבוקרים ונמצא בשימוש רווח במגוון בעיות רפואיות, לרבות כאבי דורבן בעקב.

מטופלים רבים כבר השאירו את כאבי הדורבן מאחוריהם בזכות האפקטיביות הרבה של הטיפול בדיקור. דיקור הוא טיפול שמתבסס על החדרתן של מחטי דיקור דקיקות, גמישות ועדינות לנקודות השפעה מרכזיות על גבי מסלולי זרימת האנרגיה (המרידיאנים).

דיקור הוא טיפול בדורבן בעקב זה יעיל ביותר בכל הנוגע להפסקת תהליכים דלקתיים באזור העקב וברצועת החיתולית הכפית. כמו גם לשיכוך כאבי דורבן ושיפור זרימת הדם והאנרגיה.

עוד משפיע הדיקור על הגוף בכללותו, ומחזק את מערכת החיסון. מה שחשוב במיוחד למניעת תגובות דלקתיות עצמוניות של הגוף, ולהגברת רמת החיוניות הכוללת.

ראוי לציין שכאבים וחולשה בכפות הרגליים עשויים לנבוע לפי הרפואה הסינית, בין היתר, ממצב של חולשה בכליות. לכן החיזוק הכולל של הגוף באמצעות דיקור חשוב לא רק לטיפול האפקטיבי בבעיה אלא גם למניעת הישנותה בעתיד.

יחד עם זאת, דיקור כשלעצמו לא יכול לפורר הסתיידויות והידבקויות של גידים, רצועות ורקמות נוספות באזור כף הרגל והעקב.
לכן, במקרים שבם אנחנו מאבחנים בעיה כרונית שגרמה להסתיידויות והידבקויות של רקמות בכף הרגל, ניתן לשלב לצד הטיפול בדיקור גם טיפולים נוספים, כמו טיפל בדורבן עם גלי הלם.

3. טיפול בכאבי דורבן בעקב באמצעות טריגר פוינטס

הטיפול בטריגר פוינטס בא לידי ביטוי באמצעות אזורי כיווץ של סיבי שריר ורקמות חיבור, היוצרים ומקרינים כאב. טריגר פוינטס נחשב לפריצת דרך רפואית כבר משנת 1942. הטיפול התגלה על ידי הרופאה האמריקאית הנודעת  ד”ר ג’נט טראוול, ונמצא יעיל מאוד גם לטיפול בכאבי דורבן בעקב.
הלחיצה הידנית על נקודות הטריגר עצמן, אותן מאתר המטפל המיומן באמצעות מישוש, ובנקודות השפעה נוספות המרוחקות מאזור הכאב, מאפשרות להגיע להפחתה דרסטית בכאבים. עד לריפוי וחזרה לתפקוד תקין ומלא. זאת, כתוצאה משחרור של רצועת החיתולית הכפית, רצועות גידים ושרירים נוספים באזור כף הרגל והעקב, ובאזורים נוספים כמו הברכיים והגב התחתון, אשר יוצרים ומקרינים את הכאבים.

טריגר פוינטס – התנאים לאפקטיביות מקסימלית

ראוי לציין, שהטיפול בטריגר פוינטס אפקטיבי בעיקר במצבים בהם הכאבים נובעים מהרקמות הרכות, כלומר השרירים, הרצועות והגידים בעקב.
לעומת זאת, במצבים בהם מקור הבעיה הוא במפרקים ובעצמות כף הרגל עצמן, כמו במקרים בהם קיימת בליטה גרמית שצומחת מהעצם בעקב, חשוב לשלב את הטיפול בטריגר פוינטס עם טיפולים נוספים.
אין טיפול שיוכל לבטל את קיומה של הבליטה הגרמית בעצם העקב. אבל במרבית המקרים של הדורבן בעקב מדובר בכלל בדלקת שאינה מלווה בשינויים ברמת העצם.
זאת ועוד: גם כאשר קיימת בליטה של העצם בעקב, ניתן להקל משמעותית על הכאבים תוך שילוב עם דיקור סיני וטיפול בגלי הלם, בתמהיל הטיפולים הנכון שמותאם לכל מטופל ומטופלת על פי האבחנה האישית.

4. טיפול בדורבן בעקב באמצעות פולסים אלקטרומגנטיים

הטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, נחשב לאחד היעילים ביותר בתחום רפואת הכאב והבעיות הראומטיות בתקופתנו. כפי שמשתקף מהאישור לו זכה מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי,  ה – FDA, על בסיס הצטברותן של הוכחות מדעיות אמפיריות לבטיחותו ויעילותו בשיכוך כאבים כרוניים.

היתרונות בטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים

• טיפול זה אפקטיבי מאוד גם בכל הנוגע לכאבי דורבן בעקב, כשהפגת הכאבים מושגת באמצעות איזון המטענים המגנטיים והשדות החשמליים.
    הודות למיכשור מתקדם המופעל בידיו האמונות של מטפל מנוסה.
    התוצאה – קידום תהליכי פינוי תוצרי לוואי של דלקת ועצירת התהליך הדלקתי בעצם העקב.
  • עוד תורם הטיפול בפולסים האלקטרומגנטיים להתחדשות התאים הבריאים ברקמות כף הרגל והעקב – ובכך מאיץ את תהליך ההחלמה.

שילוב של פולסים עם שיטות טיפול אחרות כפתרון לבעיות כרוניות

אולם חשוב להבין שישנם גורמים נוספים המשפיעים על הכאבים בעקב, שחלק מהם לא ניתנים לטיפול באמצעות הפולסים האלקטרומגנטיים.
כמו חוסר איזון באגן, שגורם ליציבה לקויה ובעקבותיה להישענות ועומס יתר דווקא על כף רגל אחת. וכן כיווצים כרוניים בסיבי השריר וברקמות החיבור שנוצרים במקרה והבעיה קיימת מזה זמן רב.
במקרים אלו, ישולב הטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים עם טיפולים נוספים, כמו דיקור סיני וטיפול בטריגר פוינטס – כדי לתקוף את הבעיה מכמה מוקדים, על מנת להבטיח תהליך ריפוי מיטבי ולמנוע את הישנותה בעתיד.

5. טיפול בדורבן בעקב באמצעות מדרסים אורטופדיים

מדרסים אורתופדיים המותאמים אישית למבנה כף הרגל הם חלק חשוב ומרכזי בטיפול בכאבי דורבן בעקב.

חשוב להיות מודעים לכך שבעיית דורבן בעקב והדלקת בעצם העקב מתחילה במקרים רבים בהרגלי היציבה מזיקים. לא פעם כתוצאה מליקויים מולדים במבנה כפות הרגליים.

מצבים מולדים כמו קשת שטוחה או גבוהה מידי בכף הרגל, יוצרים עומס רב על הרצועה החיתולית – כפית, משנים את היציבה כולה, ויוצרים מעגל קסמים שהולך ומחמיר את הכאבים בעקב. לכן, חשוב לשלב מדרסים רפואיים בהתאמה אישית עבור כל מי שסובל מכאבים ודלקות בעקב.

עם זאת, מובן שהמדרסים עצמם לא יכולים לפורר הסתיידויות של רקמות בכף הרגל, לרפא דלקות כרוניות בעקב או לשחרר כיווצים בסיבי השריר ורקמת החיבור. לכן, לצד המדרסים התומכים בדריכה נכונה, אגן מאוזן ויציבה תקינה, חשוב לשלב טיפולים נוספים כמו דיקור סיני ויפני, גלי הלם, אולטרה – סאונד ופיזיותרפיה, כדי להבטיח פתרון מלא ולוודא שהבעיה לא תחזור על עצמה בעתיד.

לסיכום – אינכם חייבים להמשיך ולסבול מכאבים מעיקים בעקב של הרגל, ולהמתין בחוסר אונים להקלה.
בקליניקת אלטרנטיבה עומדות לרשותכם שיטות טיפול טבעיות בעלות אפקטיביות מוכחות, אשר יותאמו לכם אישית על בסיס אבחנה מעמיקה, על ידי מטפל מיומן ומנוסה.
התקשרו עכשיו ותאמו מועד לפגישת אבחון ללא תשלום, שתהווה את הצעד המשמעותי שלכם לדריכה, צעדים וחיים נטולי כאב.

מחקרים על גלי הלם
גלי ההלם ורבים מהמכשירים המפיקים אותם זכו להכרה מטעם רשויות השוק האירופאי המשותף, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ומשרד הבריאות, ונחשבים לאחת מהטכניקות האפקטיביות ביותר בתחומי האורתופדיה והראומטולוגיה. לפניכם מקבץ מחקרים מדעיים מבוקרים שהתבצעו על ידי מיטב המוסדות הרפואיים והאקדמיים ברחבי העולם, ומשקפים את האפקטיביות...