דיקור סיני בשיטת ד”ר טאן

דיקור סיני בשיטת ד
דיקור סיני בשיטת ד"ר טאן

דיקור סיני בשיטת ד”ר טאן מוגדר על ידי מומחים לרפואה סינית כשיטת הדיקור המהפכנית ביותר.
מדובר בטיפול עם תוצאות מיידיות במרבית המקרים. היחוד בשיטה זו היא שהאיזור הבעיתי איננו מדוקר על ידי המטפל. המטפל מדקר איזורים בגוף שמדמים או משקפים את האיזור הבעייתי. לדוגמה:

• כאבי ראש יטופלו על ידי נקודות בכפות הרגליים והידיים המדמות את איזור הראש (בדיוק כמו בתורת הרפלקסולוגיה) וכאבי ברכיים יטופלו על ידי דיקור של נקודות במרפקים.
  • בעיות פוריות בבטן יטופלו על ידי הדמייה של איזורי הרבייה (כמו שחלות ורחם) בכפות הידיים והרגליים.

בסרטון זה מדגים המומחה לרפואה סינית ויפנית מר אופיר שגב פרימן La.c’ B.A את שיטת הדיקור עבור בעית דלקת בכתף וכתף קפואה.

לחצו על הסרטון הבא להסבר על הטיפול והדגמה של דיקור סיני בשיטת ד”ר טאן לבעיות כתף כגון דלקת בכתף, כתף קפואה ועוד:

טיפול טבעי
אבחון יחודי
טיפול משולב
יעוץ ראשוני חינם

על השיטה

שיטת ד”ר טאן היא שיטת דיקור נוירולוגי מיוחד, שפותחה על ידי ד”ר ריצארד טאן, החי ועובד בקליפורניה, ארה”ב. ד”ר טאן פיתח שיטת טיפול בדיקור סיני שבה לא דוקרים את האיזור הבעיתי, אלא משמשים באיזור אחר בגוף שביכולתו להשפיע על האיזור הבעייתי. ד”ר טאן פיתח שתי מערכות: הדמייה והשתקפות.

1. השתקפות – שימוש במפרק שדומה למפרק הבעייתי. למשל מפרק הברך דומה למפרק המרפק ולכן בעיית ברכיים יכולה להיות מטופלת באמצעות המרפק ולהיפך.
  2. הדמייה – במערכת זו מדמים את האיזור הבעייתי באיזור אחר. למשל הראש “נמתח” לאורך היד והרגל. בדוגמא זו על מנת לטפל בבעייה בעיניים איזור הברך מקביל לעיניים.

עקרונות השיטה

• כף יד מטפלת בכף רגל
  • מרפק מטפל בכאבי ברכיים ולהיפך
  • כאבים באצבעות הרגליים מטופלים באמצעות דיקור נקודות באצבעות הידיים ולהיפך
  • כאבים בשורש כף היד מטופלים באמצעות דיקור נקודות בקרסול

על מנת להבין טוב יותר כיצד השיטה עובדת נתבונן בשני איורים המדגימים שימוש בשיטה עבור כאבי ראש ועבור כאבי ידיים וכתף:

תמונת המחשה של דיקור בתצורת מראה - שיקוף

תמונת המחשה של דיקור בתצורת מראה – השתקפות

בתמונה מעלה ניתן לראות את אחד העקרונות של השיטה: השתקפות. כאבי קרסול מטופלים על ידי הכתף וכאבי כתף מטופלים באמצעות הקרסול והרגל התחתונה.

תמונת המחשה של דיקור בתצורת הדמייה

בתמונה מעלה הדמייה של הראש באמצעות היד והרגל. על פי מפה זו, ניתן לטפל בכאבי ראש או מיגרנה באמצעות דיקור של נקודות בכפות הרגליים או הידיים

בעיות מטופלות

טיפול בכאבים בשיטת ד"ר טאן

טיפול בכאבים בשיטת ד”ר טאן קיבל הכרה בינלאומית בשנים האחרונות, לאחר שמליוני מטופלים ברחבי העולם דיווחו על פיתרון של בעיות כאב שונות או על הקלה משמעותית של כאבים נוירולוגיים באמצעות השיטה. לשיטת ד”ר טאן יכולת טיפול בכאבים מהירה מאוד ובמרבית המקרים ההקלה היא מיידית ומדווחת על ידי המטופל לאחר מספר דקות.

שיטה זו מכונה אף בשם שיטת האיזון – מאחר שהאזור הפגוע אינו מדוקר. המטפל מכניס מחטים לאיזורים אחרים בגוף שיכולים לאזן את המפרק הפגוע או את האיזור הכואב (למשל הראש).

מומחי מרפאות אלטרנטיבה צברו נסיון רב והצלחות מרובות בטיפול בכאבים באמצעות השיטה.

טיפול בכאבים בשיטת ד
טיפול בכאבים בשיטת ד"ר טאן

מהם יתרונות טיפול בכאבים בשיטת ד"ר טאן?

• במרבית המקרים תוצאות מיידיות בהפחתת כאב כבר מהטיפול הראשון
  • אין צורך באבחנה רפואית – האיזון נעשה לפי המרידיאן הפגוע
  • הקלה של בעיות כרוניות קשות שלא הוקלו בשיטות אחרות
  • טיפול בשורש הבעיה

שיטת האיזון של ד"ר טאן לטיפול בכתף קפואה

בסרטון ראיתם הסבר וצילום של טיפול לדוגמא עבור כתף קפואה. בסרטון ניתן לראות את היחוד של שיטת ד”ר טאן, בה האיזור הבעייתי אינו נדקר. על מנת להשפיע על הכתף הכואבת, נדקרים איזורים אחרים בגוף, ברגליים ובכתף הנגדית.

טיפול בכתף קפואה בשיטת ד”ר טאן הוא טיפול נפוץ מאוד במערב למצבים של כתף קפואה, כאבי כתף, דלקת בכתף ומצבים של בורסיטיס בכתף. הטיפול מהווה חלק מתוכנית הטיפול של מרפאת כאב אלטרנטיבה לבעייה, הכוללת טיפול בגלי הלם, פיזותרפיה מיוחדת ודיקור נוירולוגי בשיטת ד”ר טאן.

אילו בעיות נוספות ניתן לפתור באמצעות שיטת האיזון?

• כאבים בעקב
  • כאבי ראש