h

רפואה סינית ופוריות הגבר והאישה

דיקור סיני לפוריות
דיקור סיני לפוריות

בעיות פוריות עשויות לנבוע מסיבות רבות. טיפול בבעיות פוריות מצריך שילוב של צמחי מרפא יחד עם דיקור.
לא תמיד הבעיה היא הורמונלית או בעיה פיסיולוגית בשחלה. במקרים רבים, יש חולשה של הכליות, או זרימת דם לקויה באיזור איברי הרבייה שמעכבים קליטה ברחם. סטרס וחששות, לחץ ואי שקט מפחיתים משמעותית את היכולת של האישה להתעברות.

טיפול בבעיות פוריות מחייב גישת טיפול מערכתית, המאבחנת את שורש הבעיה ומשלבת כמה שיטות טיפוליות. אלטרנטיבה מטפלת בבעיות גניקולוגיות בעזרת רפואה סינית, רפואה יפנית, דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים.
חשוב לצין שטיפולי פוריות טבעיים יכולים להתלוות במקביל לטיפול הקונבנציונלי. שתי השיטות משלימות זו את זו. חשוב לזכור, כי קיימים, כאמור מעלה, גורמים רבים הפוגעים בסיכויי הכניסה להריון, שאינם מקבלים מענה על ידי הטיפול הקונבנציונלי. 

טיפול בבעיות פוריות באמעצות רפואה סינית ורפואה יפנית

רפואה סינית בשילוב רפואה יפנית מטפלות בבעיות פוריות בהצלחה רבה. בהרבה מקרים נשים עוברות טיפולים רבים של IVF ופרוצדורות אחרות. במישור הפיסי, טיפול בבעיות פוריות הוא מייגע, מלווה באי נוחות, הזרקות ובעלות כספית גבוהה, בעיקר אם יש צורך בהרבה טיפולי הפרייה או בדיקות שאינם מכוסים בסל הבדיקות הסטנדרטי.

במישור הנפשי, הציפייה לתוצאות הטיפול גורמת למתח מורט עצבים ולחששות אצל בני הזוג. לצערנו, במקרים רבים הרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה במקרים של בעיות פוריות. זאת למרות הטכנולוגיה המתקדמת והידע הרחב שנצבר בנושא. כאן נכנסת לתמונה רפואה סינית או רפואה יפנית.

כיצד פוריות הגבר נתפסת על פי הרפואה סינית?

פוריות הגבר יכולה להיפגע מפגיעה באנרגיה של הכליות. מה יכול להשפיע על פוריות הגבר ? רפואה סינית רואה את הכליות כאחראיות על איברי הרבייה. עבודה רבה, יחסי מין רבים מדי ותכופים מדי, חסימה בזרימת הדם הירך ובאגן הירכיים אצל הגבר עשויים לפגוע בכמות הזרע ובאיכות הזרע. פוריות הגבר יכולה להיות מושפעת גם מנטילת תרופות למחלות כרוניות כמו קרוהן, נטילת סטרואידים וחומרים שונים.

כיצד פוריות האישה נתפסת על פי הרפואה סינית?

רפואה סינית מתייחסת גם היא לטווח הגילאים שבו אישה פורייה, אך מעבר לכך רפואה סינית מתעניינת בסיבות רגשיות, פיזיולוגיות ואחרות שעלולות לגרום להפרעות של פוריות האשה יכולות לנבוע ממגוון סיבות:

  • בעיות הורמונליות המשפיעות על פוריות האישה – מערכת הרבייה מושפעת מהורמונים המופרשים על ידי השחלה. חשוב לזכור, שהתפקוד (כולל הפרשת ההורמונים) של השחלה עצמה מושפע מבלוטת יותרת המוח, היפופיזה, הנמצאת בגולגולת. בלוטת יותרת המוח עשויה לסבול מחוסר איזון וכתוצאה מכך להשפיע על תפקוד השחלה. דיקור יפני בשילוב רפואה סינית מאזן את הבלוטה ומטפל בהפרעות הורמונליות.
  • שחלות פוליציסטיות – בעיה הגורמת לפעמים להיעדר ביוץ. מצב בו נוצרים כיסים קטנים (דמויי ציסטה) בתוך השחלה. כיסים אלו מלאים בזקיקים של פקעו. בדרך כלל קיימים הרבה זקיקים ולכו המחלה נקראת פולי (=הרבה) ציסטיות (=ציסטות). בד”כ שחלה פוליציסטית היא בגודל של פי 4 או 5 (!) משחלה רגילה. רפואה סינית יחד עם דיקור יפני יכולה לטפל בשחלה פוליציסטית, להקטין את גודל השחלה ולגרום למחזור להתחדש.
  • חוסר איזון בין פרוגסטרון לאסטרוגן – בשחלה נוצר הגופיף הצהוב, אשר מפריש שני חומרים חשובים: פרוגסטרון ואסטרוגן. שני ההורמונים האלו אחראים מבחינה מערבית על השלבים הראשונים של ההריון, בעיקר על ידי השפעה על רירית הרחם והכנתה לקליטת הביצית המופרית . דיקור יפני מכיל טיפולים ספציפיים לאיזון אסטרוגן – פרוגסטרון.
  • זרימת דם לקויה באגן ובאיזור הרחם –  נשים רבות סובלות מקור באיזור הבטן התחתונה ובאגן הירכיים. חלקן סובלות גם מקור כרוני בכפות הרגליים ובכפות הידיים. עבורן זהו סימן מובהק שהחורף הגיע. בקרב גניקולוגים שהתמחו בטיפול בבעיות פוריות בסין התפתח עם השנים מושג הנקרא “רחם קרה”. כאשר נגעו בבטן בנשים עם בעיות פוריות, הבטן היתה קרה מאוד למגע. רפואה סינית רואה מצב זה כסירקולציה (זרימת דם) דם גרועה. אחד מהעקרונות הכי חשובים של רפואה סינית על מנת להבטיח את פוריות האישה, הוא יצירת זרימת דם טובה בירכיים, בבטן התחתונה ובאגן.
  • חרדה, דאגה ואי שקט נפשי – על פי כתבים עתיקים של רפואה סינית, היכולת של האישה להתעבר תלויה לא רק במצב איברי הרבייה שלה, אלא במידה ניכרת במצבה הנפשי ויותר נכון בשקט הנפשי שלה בזמן הביוץ וההזדווגות. על פי התיאוריה הסינית, הלב מחובר בקו (קו אנרגטי) אל הרחם. אם הקשר הזה מופרע מסיבה כלשהי (בעיקר עקב סיבות רגשיות) המחזור יהיה לא סדיר (מאחר, מקדים, לא סדיר, נעלם לתקופה ארוכה) וסיכויי ההתעברות ירדו באופן משמעותי. גם דאגה רבה, רגש המזוהה עם איבר הטחול (“דאגנות כרונית” ), תפגע ביכולת ההתעברות.

כיצד נעשה טיפול בבעיות פוריות ברפואה הסינית?

טיפול של בעיות פוריות משלב דיקור יפני, דיקור סיני וצמחי מרפא

  • דיקור יפני מאזן את המערכת ההורמונלית ואת ההפרשות ההורמונליות, מאזן אסטרוגן ופרוגסטרון, מרגיע את המערכת ותורם לזרימת דם טובה במערכת הרבייה ובאיזור אגן הירכיים.
  • צמחי מרפא בסין הם כלי עבודה יעיל ומוכח, לאורך אלפי שנים, שניתן לנשים עם הפרעות פוריות כאלו או אחרות. מה עושים צמחי מרפא סיניים? לצמחי מרפא סיניים יכולת לחזק את רירית הרחם, יכולת לחזק את הזרימה אל הרחם ואת זרימת הדם באיזור הרבייה, יכולת להרגיע את האישה במקרה של חששות ופחדים המלווים את תהליך הכניסה להריון. צמחי מרפא מטפלים גם במצבים של שחלה פוליציסטית, אנדומטריוזיס ותופעות של מחזור לא סדיר, מחזור שהפסיק לאחר טראומה או מחזור ארוך מדי / קצר מדי וכדומה.
טיפולים לבעיות
כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ